Forum > Muziek

Microfoon gebruiken tijdens het draaien

(63 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-8-2008 13:14

american schreef:

Coming out?????????
Yep, ik zat nog in de kast.

american schreef:

De mike zal voorlopig niet verdwijnen. Iedere zichzelf respecterende DJ zal af en toe laten horen dat hij er is. Ander kan je net zo goed een jukebox neerzetten of laptop met autopilot.
De dance-mix-dj zal je veel minder vaak tot helemaal niet horen.
Gelukkig brengt muziekkeuze en creativiteit ook nog kwaliteitsverschillen naar boven. (En die zijn groooooooot.)
Maar ik denk ook niet dat de mic zal verdwijnen, alleen het non stop aan elkaar lullen.
*Ziet in ene een leuk retro-gat in de markt.

american schreef:

Toch zou ik Sylvia met vertrouwen voor mijn klanten laten draaien want ik denk dat ze die feesten heel goed aankan.
ashamed :$
FerdiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2005
Laatste: 30-11-2012
Berichten: 66
23-8-2008 20:13
ik blijf het vaak roepen en het werkt wel! voorall op (kinder)feestjes: COME ON!! (uiteraard met het nodige echo).
"Een glimlach kost minder dan elektriciteit en verlicht zoveel meer." :-)
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
24-8-2008 08:44

Sylvia]*Ziet in ene een leuk retro-gat in de markt.

Ferdi schreef:

ik blijf het vaak roepen en het werkt wel! voorall op (kinder)feestjes: COME ON!! (uiteraard met het nodige echo).
Kermis radio (o) (o) (o) laugh :D

Zelf ben ik erg voor microfoon gebruik, maar weet goed mijn mond te houden.
Als er nog maar zelfs niemand beweegt zal ik ook niet proberen ongewenst de boel de vloer op te dwingen, dan zitten ze toch zo weer.

Maar voor de rest, net voor de openingsdans ofzo, even voorstellen, en gaaaaaan!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
AmericanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 31-7-2018
Berichten: 25
25-8-2008 19:48
Als er nog maar zelfs niemand beweegt zal ik ook niet proberen ongewenst de boel de vloer op te dwingen, dan zitten ze toch zo weer.
Lekker laten zitten en wachten tot het is afgelopen. Niet boos worden als ze je niet meer boeken.
Soy DJ porque me gusta la musica.
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
25-8-2008 20:48
Tuurlijk...

Ik denk dat Frank vooral bedoeld dat hij in het begin z'n mond houd, aangezien hij zegt bij de openingsdans aankondigen en gaan.

Ik zelf (ga er vanuit dat ik bij de jonge generatie hoor? wink ;) ) hou me in het begin van het feest ook even op de achtergrond, laat de mensen binnenkomen even babbelen enzo.
Heb absoluut geen microfoon vrees en zal daarna met de microfoon (indien gewenst) de boel rustig gek durven te maken.
Twitter mee met @andycobbennl
AmericanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 31-7-2018
Berichten: 25
25-8-2008 21:42
Een feest draaien heeft niets te maken met leeftijd.Natuurlijk ga je niet meteen gasgeven. Mensen moeten eerst ff bijkletsen. Maar wacht ook niet te lang. Van de DJ wordt meestal verwacht dat hij het feest op de rails zet. En soms gaat dat heel makkelijk .Maar iedereen heeft wel eens meegemaakt dat je echt alles uit de kast moet halen . Dan hangt het af van wat jij gaat doen . Als de gasten als dooie vogeltjes blijven zitten is het aan ons DJ's om te zorgen dat het toch een geweldig feest wordt. Wat ik wil zeggen is dat een bruilofts dj ook moet kunnen entertainen. Je hoeft er natuurlijk geen Andre van Duinshow van te maken . Deze methode is vooral belangrijk bij familie feesten. Op mijn salsaparties doe ik mijn mond ook bijna niet open.
Soy DJ porque me gusta la musica.
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
25-8-2008 22:15
Ben bovenstaande geheel met je eens.

Is natuurlijk wel afhankelijk van het soort feest, mooi voorbeeld van vorige week zaterdag:
Sarah(50 geworden dus) was Surinaams en geeft niks om Fransje en Jan Smit, ook de familie zag dit niet zo zitten en wilde gewoon lekker vrijblijvend dansen op jaren 70, zonder gebreuzel van mij.

In dat geval hou ik lekker mijn mond en laat de muziek wel zijn werk doen. (Net als jij bij Salsa feesten)
Was toch een geslaagd feest, maar compleet anders als dat je de tent op z'n kop zet met stemmingsmuziek.
Twitter mee met @andycobbennl
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
26-8-2008 16:27

Andy S&L schreef:

Ik denk dat Frank vooral bedoeld dat hij in het begin z'n mond houd, aangezien hij zegt bij de openingsdans aankondigen en gaan.
Inderdaad. Heb er zelf een bloedhekel aan als iemand blijft proberen terwijl je duidelijk aanvoelt dat het publiek gewoon wil bijkletsen.
Verkloot je de avond als ze de vloer niet opkomen? Nee, heb een keer zelfs meegemaakt dat het op huiskamernivo moest met Mozart.
Zeer tevreden mensen terwijl er NIEMAND gedanst heeft.
Okee, vind dat niet de meest leuke feestjes, maar tevreden opdrachtgevers doen we het voor!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-8-2008 10:40
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik heb ook wel eens feestjes meegemaakt waar de mensen echt niet wilden dansen. Dan probeer ik ze wel de vloer op te trekken door de microfoon te gebruiken maar op een gegeven moment houdt het op. Toch baal ik dan zelf wel, want ik heb altijd het gevoel dat ik wordt ingehuurd om de mensen aan het dansen te krijgen. Komt gelukkig ook zelden voor, en meestal heeft iedereen dan toch een hele leuke avond gehad (behalve ik dan).

Bij de meeste feesten gebruik ik de microfoon vooral om de boel aan de gang te krijgen, als mensen eenmaal op de vloer staan een stuk minder.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-8-2008 20:03
Mijn ervaring is wanneer een feest écht niet op gang te trekken is, dat de feestgevers zich eerder schaamden tegenover mij voor hun publiek, dan andersom.

american schreef:

Natuurlijk ga je niet meteen gasgeven.
Alsjeblieft niet zeg. Ken zulke dj's wel: vanaf minuut 1 volume open, alle hits erdoor raggen..Te overheersend wat mij betreft.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)