Forum > Algemeen Forum

draadloos beeldoverdracht dmv camera en?

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
20-8-2008 23:53
Zoals de titel al zegt is mij gevraagd als het volgende mogelijk was:

Ze willen een live projectie hebben op een scherm van 2,25 bij 3.

Echter loopt er iemand in de zaal rond met een videocamera (Panasonic DVX102B) nu was de vraag als dit ook draadloos kan?

Dus dan loopt het als volgt:

Het signaal van de camera moet draadloos naar de videomixer toe, daar gaat hij door middel van vga of compesiet weer naar de beamer.

De camera heeft compesiet uit...

Met vriendelijke groet,

Mark Spin
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
20-8-2008 23:56
Voor zoiets hebben wij beeldzenders.......
Wat ik er van weet is dat je daar wel een speciale zendvergunning voor nodig hebt.....
Of je moet zo'n infra rood dingetje nemen, en goed mikken wink ;)
Ik heb er hier toevallig eentje staan in de reparatie
deze is voor een bejaarden tehuis om aan de kabel te koppelen en een eigen tv aan het kabelsignaal toe te voegen.
Ik weet alleen niet of deze ook draadloos gebruikt kan worden.
Hij heeft wel een mooie svga uitgang
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
21-8-2008 00:11

dutchspiders schreef:

nu was de vraag als dit ook draadloos kan?
OF dit ook draadloos kan wink ;)

En je weet dat composiet de slechtste beeldkwaliteit heeft. beter VGA nemen dus, niet dat het veel uitmaakt voor het beeld van de camera (wat slecht is kan je niet goed maken) maar wel voor andere dingen die op je videomixer zitten.

Iig, het kan zeker, maar ik denk dat je dan echt duur spul moet gaan huren.. en waarschijnlijk een andere camera

Als ik het goed begrijp wil je met een goedkoop cameraatje die slecht beeld doorstuurt, draadloos en dan nog is door de zaal lopen en dan op GROOT beeld projecteren?
Ik zie het al voor me, Parkinsonbeeld wat echt verreweg van scherp is...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
21-8-2008 00:19
ahum een goedkope camera? 2,5 vind ik nou niet echt goedkoop. Composiet is niet erg stabiel maar dat gaat over de grote lengtes vanaf 50m ongeveer. Maar het gaat hier niet om de kabel maar de draadlose overdracht.

Ook vind je vga kabels van meer dan 50/60 m niet bij verhuurbedrijven. Maar de camera heeft composiet UIT dus hij komt op composiet binnen op de videomixer. Gaat hopelijk via vga weer naar de beamer toe.
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
21-8-2008 00:28
Ach, tis iig geen camera van 7,5 ofzo.

En composiet geeft zeker wel slechter beeld als S-video of component, ook op de paar meters.
Het is wel leuk dat jij nu mijn dingen gaat ontkrachtigen terwijl JIJ volgens mij de vragen stelde.

Maarja, als het een dure camera was, is er toch wel een betere/andere uitgang?
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
21-8-2008 00:33
uh wat wil je nou? ik verbeter je alleen... en jou antwoord slaat ook niet echt op mijn vraag....

Maar goed wij kunnen met s video ook nog vanuit de camera.
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
21-8-2008 09:05
Voor een opname van feestende mensen voldoet composite prima. Ik neem tenminste aan dat er geen Oscars voor beeldkwaliteit hoeven te worden gewonnen. Ik speel videoclips ook gewoon af via een composite-verbinding en daar klaagt niemand over.

Een draadloze videolink is een groter probleem. Ik heb zo'n standaardzender en -ontvanger geprobeerd (analoog, 2,4 GHz) en die werkt goed totdat er mensen in het signaalpad gaan staan. Dan is er (te) veel storing. Dus als iemand een goede oplossing weet hou ik me aanbevolen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
21-8-2008 11:29
het probleem zit hem in het feit dat het zendvermogen minimaal mag zijn, als je het zonder vergunning of zendmachtiging wilt doen.

Een zender die wel door alles heen gaat en ook nog meer dan een paar meter bereik heeft,
zal snel aan bepaalde eisen moeten voldoen, en derhalve gecertiviseerd moeten zijn door de Ptt.
Dit kost hoop geld.
De eigenaar en de gebruiker moeten ook nog een zendmachtiging hebben.

Ik kan zo snel de relevante info bij de ptt niet vinden maar die zal gerust ergens staan.

Er zijn wel diverse illegale zenders (meestal als bouwpakket) te koop, maar als je daarmee gepakt word, zijn de rapen goed gaar razz :p
Er word bij heterdaad terstond in beslag genomen, alles wat er aan de zender vast zit........Dus ook je 2,5 camera shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
21-8-2008 11:47
Hallo,

Informatie over vergunningen/gebruikte frequenties is tegenwoordig niet meer ondergebracht bij de PTT (sinds deze geprivatiseerd is) maar bij het agentschap Telecom, onderdeel van BiZa als ik me niet vergis.

https://www.agentschap-telecom.nl/Onderwerpen/Frequentiemanagement/Pages/NationaalFrequentieRegister.aspx

Groeten,
Joep

Edit:
Onderdeel van Economische zaken zelfs, geeft al aan waar ze op uit zijn.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
21-8-2008 11:55
vandaar dat ik het niet kon vinden wink ;)
ik heb ooit eens een zendmachtiging gehad, en die was van de ptt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)