Forum > Licht

Bandverlichting welke opstelling?.

(57 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
FerdiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2005
Laatste: 30-11-2012
4-8-2008 14:39
Ik kan 2x Multiparren kopen met lamp en barndoors + verschillende lenzen. Zijn deze lampen ook geschikt voor het uitlichten van bands?.
Mvg,Ferdi
"Een glimlach kost minder dan elektriciteit en verlicht zoveel meer." :-)
FerdiStandaard Lid
11-8-2008 14:56

Ferdi schreef:

Ik kan 2x Multiparren kopen met lamp en barndoors + verschillende lenzen. Zijn deze lampen ook geschikt voor het uitlichten van bands?.
Mvg,Ferdi
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
11-8-2008 15:02
Multiparren/S4parren zijn zeker geschikt voor het uitlichten van bands.
Enkel vrees ik dat je met 2 parren je hele band niet fatsoenlijk gaat kunnen uitlichten.
exit night into LIGHT
Jeroen_17Standaard Lid
Sinds: 30-8-2006
Laatste: 17-5-2016
18-8-2008 17:51
Ik heb net het hele topic doorgelezen, maar blijf met een vraag zitten. Wat heb je aan verlichting op dit moment zelf al. Je hebt al parren, maar wat voor iets? je hebt ook scanners wat voor iets? Hoe groot is het bandje? Hoe groot is het podium? Dat geeft een beetje duidelijkere indruk van wat het moet worden. Ik begrijp dat je wilt bij investeren en dat het er dus over gaat wat je wilt investeren? Heb je misschien een foto van de laatste keer dat je een bandje hebt uitgelicht? Want dat was niet naar je zin?

Dat het bandje het te warm zou krijgen met parren zou ik niet zo'n moeite mee hebben. Je moet nu eenmaal compromisen maken zoals al eerder is aangegeven. Er vanuit gaand dat je niet een mega budget hebt waar een ander soort verlichting van je wordt verlangd.

Ook niet onhandig om te weten, is hoeveel stroom er aanwezig is op locatie.
Avolites Pearl Tiger Touch, K1 hazer, Pixelbar 12, Prolyte truss
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
18-8-2008 21:12

jeroen_17 schreef:

Je hebt al parren, maar wat voor iets? je hebt ook scanners wat voor iets?
Even op zijn site kijken doet ook wonderen. wink ;)
Hoe groot is het bandje? Hoe groot is het podium?
Lijkt mij onbelangrijk, en al helemaal als je weet dat er verschillende bands zijn, maar ook verschillende podia......

Kortom een gemmiddeld setje. (zaterdag nog een bandje gehad, 11 man belicht met 6 parren en als tegenlicht 4 scans.) De kunst is niet wat je hebt, maar wat je ermee doet.
Ook niet onhandig om te weten, is hoeveel stroom er aanwezig is op locatie.
Uiteraard is ook dat verschillend per lokatie.

De mooiste, en misschien wel duurste ideeën kan je bedenken, echter moet het (lijkt mij) wel haalbaar zijn.

In Deventer zijn meerdere verhuurbedrijven, en dan moet je je afvragen wat haalbaar is, of wat verstandig is.
Ook ik heb jaren in Deventer gezeten, in de periode dat er gemiddeld 2 grote verhuurbedrijven zaten.
De totale verlichting van de Deventer schouwburg (bovenzaal)is toen onze kant op gegaan, prachtig om bands mee uit te lichten.
Uiteindelijk slechts enkele malen (te tellen op 1 hand) verhuurd.
Setje parren met 8 spotjes 300watt was elke week verhuurd.

Met alle respect, Ferdi wil iets gaan doen aan zijn Image.
D.w.z. nieuwe naam .nl website (kvk?) en de juiste apparatuur.
Leuk allemaal, maar hij vergeet even de kennis die je nodig hebt. Kennis wat de andere bedrijven in Deventer zeker wel hebben.

Martin.
kvm entertainment
Jeroen_17Standaard Lid
18-8-2008 22:15
Even aan kvm gericht? Wat is het nut van je hele reactie. Ferdi wil zo te zien inderdaad zijn show verbeteren, en vraagt daarom hulp, niet om alleen maar kritiek te krijgen. (en kvk is geen must in het begin hoor, ik zou het zeker wel aanraden daar valt niet over te twisten, maar je moet ergens beginnen).

En waarom zouden vragen als wat voor scanners hij heeft er niet toe doen? Tussen een cyberlight en een clubscan zit toch een wereld van verschil. Van zijn site kon ik het niet een twee drie afhalen vandaar de vraag. Stroom en Podium kan ik me dan enig sinds in je antwoord vinden, maar toch gemiddeld zal je moeten weten wat er is. Hij wil spullen aanschaffen dan zal je toch moeten weten of je vaak te maken hebt met 16A of 32A of meer. Podium grootte doet er ook toe. Als je een podium hebt van 4 mtr breed of 12 mtr breed is een wereld van verschil.

Natuurlijk blijft het de kunst om met een beperkt aantal een complete show neer te zetten, aantallen tellen niet altijd het gaat erom wat je ermee doet. Maar hij vraagt niet voor niets om advies.

En standaard een bandje doen met 8 parspots vind ik persoonlijk wel een beetje mager hoor. De meeste bandjes hebben tegenwoordig zelf al 8 parren. Wanneer ze vragen om uitgelicht te worden moet je wel met iets meer komen.
KVMVIP Lid (†)
18-8-2008 22:40

jeroen_17 schreef:

Even aan kvm gericht? Wat is het nut van je hele reactie.
Lijkt mij duidelijk.
Ferdi wil zo te zien inderdaad zijn show verbeteren, en vraagt daarom hulp, niet om alleen maar kritiek te krijgen.
Je ziet mij nergens kritiek geven.Ik geef uitsluitend raad en dat is wel iets anders.
Dat kvk wel of geen must is schrijf ik ook niet.

KVK meld echter zelf wel, NL website, KVKnr vermelden. Maargoed daar gaat dit topic niet over.
Stroom en Podium kan ik me dan enig sinds in je antwoord vinden,maar toch gemiddeld zal je moeten weten wat er is.
Uit ervaring kan ik je melden dat je van het minimale uit kan gaan.
Daarnaast zie ik regelmatig vrachtwagens van bands nog bomvol gevuld met verlichting, domweg omdat de aanvoer niet meer is als 32A.
Als je een podium hebt van 4 mtr breed of 12 mtr breed is een wereld van verschil.

Tussen een kroeg en een tentfeest ook. wink ;)
En standaard een bandje doen met 8 parspots vind ik persoonlijk wel een beetje mager hoor.

Je hebt ook met budget te maken, verlichting is de sluitpost.
Nogmaals het gaat niet om de hoeveelheid (vandaar mijn 6spots voorbeeld), het gaat uisluitend om hoe je het gebruikt.
De meeste bandjes hebben tegenwoordig zelf al 8 parren.

Nee, de meeste bandjes hebben niets, die willen niet investeren.
Die komen met hun instrument om 7 uur om te soundchecken als het feest om half 8 begint.

Martin.
kvm entertainment
Jeroen_17Standaard Lid
18-8-2008 22:57
Kijk dit is in ieder geval voor mij wel verhelderend van wat je bedoelde te vertellen. Ik ben het ook wel met de meeste dingen eens. En het feit dat de vrachtwagen vol met licht apparatuur blijft staan is in mijn ogen slechte communicatie, maar daar zijn we het wel over eens.

Alleen om weer even on-topic te gaan naar deze uitglijder. Ik denk dat Ferdi gewoon even goed moet kijken hoe vaak hij wat voor show gaat wegzetten. En daar zijn apparatuur op moet aan passen.
KVMVIP Lid (†)
18-8-2008 23:16

jeroen_17 schreef:

En het feit dat de vrachtwagen vol met licht apparatuur blijft staan is in mijn ogen slechte communicatie, maar daar zijn we het wel over eens.
Ook daar is een verklaring voor, de vrachtwagen is standaard gevuld met een "groot caliber" set. (Daar word ook voor betaald of het nu wel gebruikt word of niet)
De klant wil zijn tent vol, die paar lampen meer of minder is niet belangrijk.
Ik denk dat Ferdi gewoon even goed moet kijken hoe vaak hij wat voor show gaat wegzetten. En daar zijn apparatuur op moet aan passen.
Precies, en eigenlijk word hij daar in mijn tweede post al min of meer op gewezen (tevens in de post van deMennoos) Ik dik het echter in bovenstaand nog extra aan daar ik nog steeds in Deventer en omstreken actief ben, en dus weet wat er speelt.

Martin.
kvm entertainment
FerdiStandaard Lid
19-8-2008 00:12
Even reageren op de genoemde zaken hierboven.
Leuk allemaal, maar hij vergeet even de kennis die je nodig hebt. Kennis wat de andere bedrijven in Deventer zeker wel hebben.

Martin.
Ik vind dit een beetje omslachtig wat je hier zegt.

Het is voor een bandje dat wekelijkse optreed en ik de verlichting mag gaan doen. Ik vraag jullie hier om hulp. Echter heb ik wel wat spulletjes maar weet niet bepaald welke opstelling ik moet maken. De kennis, daar hebben we het toch helemaal niet over. ik vraag jullie op hulp niet of ik kennis heb of niet.Het groter worden hoop ik daarna mee te bereiken. Laten we eerst bij het begin beginnen.
En waarom zouden vragen als wat voor scanners hij heeft er niet toe doen? Tussen een cyberlight en een clubscan zit toch een wereld van verschil. Van zijn site kon ik het niet een twee drie afhalen vandaar de vraag. Stroom en Podium kan ik me dan enig sinds in je antwoord vinden, maar toch gemiddeld zal je moeten weten wat er is. Hij wil spullen aanschaffen dan zal je toch moeten weten of je vaak te maken hebt met 16A of 32A of meer. Podium grootte doet er ook toe. Als je een podium hebt van 4 mtr breed of 12 mtr breed is een wereld van verschil.
Ik wil mijn apparatuur zo meenemen dat ik het met 2 stroomgroepen kan redden.

Wat ik denk mee te nemen voor de eerste klus:

1x Truss systeem (4/5/6 meter)
8x Parcan 56 zwart
2x Showtec scans
1x Dubbel effect (dubbele scan)
2x Stroboscoop
2x Rookmachine 1500 watt (vertical)

2x statieven
2x Multipar+barndoor

Zal dit een leuk setje zijn?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)