Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 194 van 289)
Moderator(s): Dré
Dj kasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2005
Laatste: 20-8-2010
Berichten: 37
7-7-2008 11:15
Wij kosten standaard, voor een show met

2x Dap K-115
1x Dap P-1600
2x Pioneer CDJ-200
1x Behringer DJX-700
1x Meubel

Maximaal 4 uur, DJ en extra mannetje, 175 euro inclusief BTW. Vervoerskosten zijn er alleen buiten 10 Km van mijn woonplaats.

Lijkt me niet al te gek toch? En ja, ik krijg mensen die gewoon niet meer dan 100 euro kunnen opbrengen voor een feestje, en dan wil ik nog wel eens zakken. Tenslotte, ik zit in een beginfase en elk feest is meegenomen. Als er weer 100 man zijn die je gezicht en bedrijfsnaam hebben gezien, sleep je daar wellicht weer een klusje uit... toch?

Graag jullie mening!
Hoeveel boekingen heb jij ongeveer gemiddeld per maand?, aangezien ik vind dat je prijs best hoog ligt voorwat je krijgt.
Misschien geef je een leuk feest af, maar toch vroeg ik dat me af.
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
7-7-2008 11:21

dj kasper schreef:

Hoeveel boekingen heb jij ongeveer gemiddeld per maand?, aangezien ik vind dat je prijs best hoog ligt voorwat je krijgt.
Misschien geef je een leuk feest af, maar toch vroeg ik dat me af.
Prijs hangt imo niet zozeer van de geboden apparatuur af (mits het boven een bepaald minimum is), maar van de persoon/uitstraling/skills. Het aanvoelen wat de juiste muziek op het juiste moment is, de mensen op de dansvloer krijgen, verzoekjes correct afhandelen, een vrolijke uitstraling, etc. Dát is wat een avond een geslaagde avond maakt en de waarde die je toevoegt aan een feest...
RubbyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-7-2006
Laatste: 10-7-2010
Berichten: 65
7-7-2008 13:09

davidkamphuis schreef:

Waarschijnlijk omdat hij de mensen waar hij voor draait goed kent, en ze een iets lagere (of gratis) prijs geeft, zodat hij daar wat vaker kan staan?
Klopt, behalve het laatste, ze gaan immers naar Frankrijk verhuizen laugh :D Heb achteraf 50 euro fooi gekregen van de ouders, wat ik toch wel netjes vond wink ;)
waar muziek is kan geen kwaad heerschen..
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-7-2008 15:24

djspiky schreef:

Zetten jullie eigenlijk je prijzen op je website?
Ik heb wel alle prijzen op onze websites staan en dat bevalt me prima. Ik vind het helemaal niet erg als mensen gaan shoppen (dus kijken waar ze de beste prijs/kwaliteitsverhouding krijgen) zolang ze mij daar niet mee lastig vallen.

Aangezien de prijzen bij ons op de site staan nemen mensen alleen contact met ons op als ze serieus interesse (en budget) hebben om onze show te huren en krijg ik niet honderden mailtjes (in ons geval letterlijk honderden mailtjes) met "wat kost het?" van mensen die maar 150 euro budget hebben.

Ik heb nergens apparatuurlijstjes staan, wel goede foto's van de set die ze krijgen en een omschrijving (in gewone mensentaal, niet in merken/types) van wat daar bij zit. Het interesseert de klant namelijk helemaal niks of ze 2 cdj 1000s met een DJM 800 krijgen, als ze maar een goede dj krijgen. Waar die mee draait is niet belangrijk. Het is wel belangrijk dat de show er netjes uitziet, en dat kun je dus prima laten zien met goede foto's.

Persoonlijk zie ik liever zoveel mogelijk informatie op een website. Dus prijzen, foto's enzovoorts. Als jij dat er niet op hebt staan en je concullega wel klik ik weer snel door, want het kost me simpelweg teveel moeite om contact op te moeten nemen. Bovendien moet ik dan weer wachten tot jij reageert enzovoorts.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJMysterieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2005
Laatste: 3-10-2011
Berichten: 7
7-7-2008 15:55
Wij vragen € 250,- voor deze set.
Dat is op basis van 3,5-4 uur show, op-afbouw en 2 man.

Lijkt mij redelijke prijs, toch?
DjbassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2008
Laatste: 3-12-2012
Berichten: 15
7-7-2008 17:45
Avondje draaien licht tussen de 150 á 250 euro 4 uren ex btw ex apparatuur!
Apparatuur t&m 200 man 150 á 200 euro per avond.

Drive in show 250 t&m ???? euro per 4 uur of langer
super super friezen!!
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
8-7-2008 01:18

dj kasper schreef:

Hoeveel boekingen heb jij ongeveer gemiddeld per maand?, aangezien ik vind dat je prijs best hoog ligt voorwat je krijgt.
Misschien geef je een leuk feest af, maar toch vroeg ik dat me af.
Moet zeggen dat we pas net up and running zijn. Juli lijkt me sowieso een drukke maand voor iedereen, voor mij zijn de komende dagen in ieder geval gekkenhuis. Werd vandaag gebeld voor een last-minute disco voor morgen (dinsdag), vrijdag een straatfeest, maandag en dinsdag een afscheidsmusical, woensdag een basisschoolfeestje, donderdag 3 weken met vakantie.

Ik moet je wel eerlijk bekennen, dat geen enkele van deze feestjes voor die 175 euro weggaat. Allemaal minder dus. Ik merk dat mensen het HEEL veel geld vinden, en ze dit niet verwachten. Vervolgens zak ik drastisch in prijs, willen mensen me wel. Ik heb dus besloten om mijn prijs van de site te halen, en voortaan in te zetten rond de 100 euro gemiddeld voor bovenstaande show. Lijkt me een stuk beter, toch?

De uitstraling van de show: Alles strak in meubels en cases, representatieve DJ/LJ in bedrijfsshirt, geen opdringerige reclame, alleen visitekaartjes en evt. een spandoek, praten door de mic alleen indien gewenst, muziekkeuze best goed, al is dat moeilijk te zeggen voor kinderen en tieners. Die willen vooral hun verzoekje zo snel mogelijk horen, en de Top40 aan elkaar draaien, afgewisseld met de tophits als de macarena razz :p, zal iedereen wel lukken. Iedereen is altijd tevreden, en het feest wat ik morgen bijvoorbeeld moet doen, is via-via-via-via bij ons terechtgekomen. Dus al 4 mensen die ons aanwijzen als geschikte DJ.

Wederom: graag jullie mening. En Kasper, bedankt voor je nuchtere reactie, hier heb ik wat aan. 175 was misschien ook wel wat veel voor mijn Dap-Pio apparatuur.
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
JinxzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2005
Laatste: 12-9-2019
Berichten: 35
8-7-2008 09:54
Ik moet je wel eerlijk bekennen, dat geen enkele van deze feestjes voor die 175 euro weggaat. Allemaal minder dus. Ik merk dat mensen het HEEL veel geld vinden, en ze dit niet verwachten. Vervolgens zak ik drastisch in prijs, willen mensen me wel.
Hier ben ik het niet helemaal met je eens. Als voorbeeld:
ik draai regelmatig bedrijfsfeestjes. Dan huren ze een tent (strandtent/ café oid) af, en willen ze alléén een dj erbij. Dat kost ze bij mij tussen de 200 en 250 euro.
Ik neem dan wel een dj-setje mee, maar geluid/licht is daar al aanwezig.

Veel? Misschien wel, ik vind van niet. Als je nagaat wat een gemiddeld bedrijfsfeestje kost (huren locatie, drank, eventueel diner), dan is die 200 tot 250 euro een schijntje.

Met andere feestjes is het precies hetzelfde verhaal. Als ze een leuk/goed feest willen met goede muziek en een dj die weet wat hij doet, dan betaal je daar voor.
Voor 100 euro krijg je gewoon géén waar voor je geld.

Als mensen mij of mijn shows te duur vinden, dan mogen ze van mij iemand inhuren die het voor véél minder doet. Ze zien na afloop vanzelf in waarom ik duurder was en wat ik wel kon bieden wat de goedkopere (concurrent?) niet kon bieden.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-7-2008 10:22
Hier dezelfde mening. Bovendien moet je nooit gaan zakken met je prijs, dan krijgen mensen het gevoel dat je ze voor 75 euro wilde afzetten. Een losse dj kost bij mij ook vanaf 200 euro exclusief reiskosten en BTW. Hij neemt dan alleen zijn muziekcollectie mee, niet eens een dj set.

Onze standaard drive-in shows (geluid tot 150 man + 8 parren) kosten 425 euro exclusief reiskosten en BTW. Dat is niet goedkoop, en toch hebben we in 2007 zo'n 250 shows gedaan. Dit jaar gaan we er nog een aantal meer doen. Gewoon een kwestie van de juiste uitstraling en goede marketing.

Alleen vaste klanten krijgen korting (meestal 10%), en af en toe familie en hele goede vrienden, maar verder zijn de prijzen niet onderhandelbaar.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DjbassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2008
Laatste: 3-12-2012
Berichten: 15
8-7-2008 18:36

YourLiVe schreef:

Hier dezelfde mening. Bovendien moet je nooit gaan zakken met je prijs, dan krijgen mensen het gevoel dat je ze voor 75 euro wilde afzetten. Een losse dj kost bij mij ook vanaf 200 euro exclusief reiskosten en BTW. Hij neemt dan alleen zijn muziekcollectie mee, niet eens een dj set.

Onze standaard drive-in shows (geluid tot 150 man + 8 parren) kosten 425 euro exclusief reiskosten en BTW. Dat is niet goedkoop, en toch hebben we in 2007 zo'n 250 shows gedaan. Dit jaar gaan we er nog een aantal meer doen. Gewoon een kwestie van de juiste uitstraling en goede marketing.

Alleen vaste klanten krijgen korting (meestal 10%), en af en toe familie en hele goede vrienden, maar verder zijn de prijzen niet onderhandelbaar.
misschien wordt er idd wat betaald voor een dj! maar de ene is de andere niet! (probeer kwaliteit te leveren(perfectie))
super super friezen!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)