Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 260 van 345)
Moderator(s): Dré
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
26-5-2008 20:09
Puma kistjes zijn heel mooi!, Deze heb ik ook nodig maar heb helaas het budget er nog niet voor laugh :D . Ik zie trouwens dat je nu klepjes in je cdj en mixer kistjes maakt dat was eerst niet zo toch?
I Love House Music!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-5-2008 21:47

Martijn schreef:

Omdat je bij harting uit aan een vaste configuratie vastzit, en dus niks kunt bijprikken op kanaal 7 en 8. Bovendien wordt dit rackje voornamelijk voor fourbarren gebruikt, en dan zit je dus met 4 ongebruikte kanalen.
Dit volg ik niet helemaal, het dimmerpack is toch 6 kanaals ?
Bovendien werkt harting x keer sneller dan losse stekkers.

Martijn schreef:

Achterkant
Lijkt mij onhandig die dikke krachtstroomkabel met stekker in een ondiep gedeelte.

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
27-5-2008 02:24

Mifex schreef:

Puma kistjes zijn heel mooi!, Deze heb ik ook nodig maar heb helaas het budget er nog niet voor laugh :D . Ik zie trouwens dat je nu klepjes in je cdj en mixer kistjes maakt dat was eerst niet zo toch?
De kistjes die jij toen hebt overgenomen waren aan de binnenkant nog niet afgewerkt, als dat wel gebeurd was hadden ze er hetzelfde uitgezien als deze cases. wink ;)

KVM schreef:

Dit volg ik niet helemaal, het dimmerpack is toch 6 kanaals ?
Bovendien werkt harting x keer sneller dan losse stekkers.
Is inderdaad een 6 kanaals dimmer. Ik bedoelde dat wanneer je maar 4 dimkanalen nodig hebt, de overige 4 van de 8 kanalen die beschikbaar zijn met een multi, ongebruikt blijven. Da's zonde, aangezien ik voor de stroomverdeling ook harting multi gebruik en in dat geval dus een 2e kabel moet leggen in plaats van de lege kanalen op de 1e multi te gebruiken. In veel gevallen moet ik toch met losse stekkers aan de slag om ook de uitgangen van de krachtstroomverdeler op dezelfde multi te zetten. Ik heb er ook nog aan gedacht om een soort break-in op de aansluitplaat van de dimmer te maken, maar de tijdwinst die ik daarmee haal is nihil; de helft van de stekkers moet toch ergens anders dan in de dimmer worden geprikt.
Lijkt mij onhandig die dikke krachtstroomkabel met stekker in een ondiep gedeelte.
Ik had het liever ook niet, maar dit was toch de handigste oplossing. Er was geen ruimte meer voor een 32A in chassisdeel, en bovendien moet je dan weer klooien met korte verlengstukjes. Nu kan ik de dimmer zo op de doorlus van de stroomverdeler aansluiten.

Ik zit met smart te wachten op een 5 polige uitvoering van de Powercon HC (zelfde als de normale powercon, alleen dan tot 32A bruikbaar, helaas wel monofase). In dat geval is het makkelijk, dan gaat al die CEE troep eruit. Krachtstroomaansluitingen die net zo makkelijk aan te sluiten zijn als de blauwe powercon zie ik wel zitten. Heb Neutrik er 2 weken geleden ook over gemaild, helaas geen reactie op gehad (...)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-5-2008 22:14

Martijn schreef:

Is inderdaad een 6 kanaals dimmer. Ik bedoelde dat wanneer je maar 4 dimkanalen nodig hebt, de overige 4 van de 8 kanalen die beschikbaar zijn met een multi, ongebruikt blijven.

Dan pak je toch 10p Harting. Hoe minder van die losse stekkers, des te beter.
En al helemaal wanneer je de stekkers gaat nummeren (1tm6) want dat lijkt mij de bedoeling.
Da's zonde, aangezien ik voor de stroomverdeling ook harting multi gebruik en in dat geval dus een 2e kabel moet leggen in plaats van de lege kanalen op de 1e multi te gebruiken
Dimmerkanalen zou ik volkomen los houden van de stroomverdeling.
Lijkt mij onhandig die dikke krachtstroomkabel met stekker in een ondiep gedeelte.
Ik had het liever ook niet, maar dit was toch de handigste oplossing.

Het kan ook wel, maar dan zou ik juist voor meer tunneldiepte gaan.
Bij het opruimen, wat vaak snel gaat (of moet) blijft een dergelijke kabel met stekker in een case met meer tunneldiepte beter liggen.

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
27-5-2008 23:23

KVM schreef:

Dan pak je toch 10p Harting. Hoe minder van die losse stekkers, des te beter.
En al helemaal wanneer je de stekkers gaat nummeren (1tm6) want dat lijkt mij de bedoeling.
Dan heb ik straks 10-polig voor de dimmerracks en 16-polig voor de stroomverdeling. Liever dezelfde kabels, er is niks zo vervelend als van de ene (onbruikbare) soort veel kabel over hebben en van de andere soort tekort komen. Bovendien kan ik nu ook nog sixbarren gebruiken, met 10P lukt dat niet.
Dimmerkanalen zou ik volkomen los houden van de stroomverdeling.
Mwoah, maakt niet gek veel uit. Verkeerd inprikken kan ook met een break-out met alleen dimkanalen. Als ik alles gescheiden moet houden kost dat een hoop extra kabel.
Het kan ook wel, maar dan zou ik juist voor meer tunneldiepte gaan.
Bij het opruimen, wat vaak snel gaat (of moet) blijft een dergelijke kabel met stekker in een case met meer tunneldiepte beter liggen.
Dan zouden de rackjes ook weer groter moeten, en daar had ik geen zin in. Nu valt de diepte met deksels nog wel mee (65cm), als ik extra ruimte wilde ging het al snel richting de 80cm. De dimmer is behoorlijk diep, de achterplaat had niet nog een stukje terug in de case kunnen vallen. Bovendien is de ruimte in de deksel toch loze ruimte, dus dat is nu ook nog zinnig gebruikt. De kabellengte is zo gekozen dat 'ie met een slag dubbel leggen precies voor de schuko's uitkomt, en dan is de deksel er prima op te krijgen. Zodra Neutrik met 5polige powercon komt (of en wanneer), is dat hele probleem sowieso van de baan.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
28-5-2008 23:30
Dan heb ik straks 10-polig voor de dimmerracks en 16-polig voor de stroomverdeling. Liever dezelfde kabels, er is niks zo vervelend als van de ene (onbruikbare) soort veel kabel over hebben en van de andere soort tekort komen. Bovendien kan ik nu ook nog sixbarren gebruiken, met 10P lukt dat niet. En dan niet al te vaak de stroom en dimmer kanalen verkeerd om aan sluiten...

zien er mooi uit hoor die kistjes!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
15-6-2008 23:23
De afgelopen drie weken weer af en toe wat tijd gehad en in die tijd de kist voor mijn mixer kunnen maken.

Kist buitenkant
Andere hoek
Bodem met mixer

Nu enkel nog schuim in de deksel plakken en hij is klaar laugh :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-6-2008 23:33
Deksel past niet mooi, "boosdoener" is een overzethoek.
De gebruikte overzethoek zet ik ook mijn vraagtekens bij. (volgens mij niet voor 8001 profiel)

Martin.
kvm entertainment
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
15-6-2008 23:35
Owja... goed dat je het zegt, was het bijna vergeten.
Moet ik inderdaad nog een beetje gaan bijvijlen, is er niet netjes op gegaan...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-6-2008 23:42

renevanh schreef:

Owja... goed dat je het zegt, was het bijna vergeten.
Moet ik inderdaad nog een beetje gaan bijvijlen, is er niet netjes op gegaan...
Bijvijlen kan niet... wink ;)
Bovendien zou ik nooit vijlen. Overzethoek losmaken en er opnieuw aanzetten.
Als je overzethoeken, of aan bolkoppen gaat vijlen roest het nog eerder.

popnagel zit in de weg, waardoor de bolkop niet redelijk aansluit. Die popnagel had je net iets hoger moeten zetten.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)