Forum > Muziek

Pismuziek/Plasplaat/Zeikplaat!

(85 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
9-6-2008 11:48
ik ben ook verbaast welke nummers men daar blijkbaar voor durft te gebruiken.
Sommige toppers laat je niet alleen, daar maak je een show bij,
andere nummers:zoals child in time,
tjee, welk publiek zit tegenwoordig nog op de lange uitvoering helemaal te wachten.
Het kan je dan zomaar gebeuren dat je na 7 minuten terugkomt en de zaal leeg is....

Neu, ik mik het meestal wel een beetje uit als ik een keer naar de wc moet,
gewoon een 12 inch van een lekker nummer nemen wat goed in de avond past, en als je dan niet terug bent, en je hebt geen assistentie, pech.... laugh :D
Dan kan ik mmet prima humor in mijn stem zeggen dat ik even moest toiletteren en dat niemand me voor liet gaan.

Maar ik heb wel een truukendoos om snel bij de pot te zijn:

Personeels toilet (vaak in grotere gelegenheden aanwezig)
Voordringen op een beleefde manier met een eerlijk excuus: de muziek moet doorgaan
En als dat niet kan/lukt: gewoon naar de damens WC razz :p
Want gek genoeg daar is het meestal wat minder druk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
9-6-2008 16:05

Tom schreef:

En als dat niet kan/lukt: gewoon naar de damens WC razz :p
Want gek genoeg daar is het meestal wat minder druk.
Verschilt per gelegenheid dan. Hier met uitgaan zijn de vrouwen veel langer weg dan de mannen als ze naar het toilet moeten wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-6-2008 23:43

Stevo_JD schreef:

Joh, ;) Dat lijkt me vrij duidelijk, bedoelde er eigenlijk mee dat er dan weinig "normale" kroeg/club dj's hier zitten en heel veel drive-in/bruiloft/etc-DJ's zitten. =)
Valt wel mee. In clubs is het makkelijker: gewoon een dikke dance 12" erin (+ in te mixen nummer alvast strak zetten). Daar heb je er zoveel van dat je ze niet eens hoeft op te noemen. Op een bruiloft o.i.d. duren zulke remixen vaak te lang om het publiek te blijven boeien.

In de kroeg laat je desnoods een barmens even schuifje-open-en-play doen, of je zet een lijstje klaar in de vaak aanwezige muziek-pc.

Tom schreef:

ik ben ook verbaast welke nummers men daar blijkbaar voor durft te gebruiken.
Sommige toppers laat je niet alleen, daar maak je een show bij
Ik heb die Paradise by the etc. duetjes zo langzamerhand wel gezien hoor ;-)
En het publiek vergeet als het een beetje meezit sowieso dat er een dj bestaat tijdens zo'n plaat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-6-2008 00:07

Sylvia schreef:

En het publiek vergeet als het een beetje meezit sowieso dat er een dj bestaat tijdens zo'n plaat.
Gelukkig voor de DJ's met een mircrofoon zit het altijd tegen.
Gelukkig dan maar dat er dan een DJ bestaat tijdens zo'n plaat.

Neemt niet weg dat ik dat nummer uitsluitend op verzoek draai.
Child in time verbaasd mij zowiezo.
Maar goed, als het echt moet zet ik hem op auto pilot. (Meestal echter 2 man.)

Martin.
kvm entertainment
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
10-6-2008 13:16
"Child in time" deed het erg goed afgelopen weekend bij een motorclub bijeenkomst, geen enkel probleem dus om die te gebruiken (mits op verzoek of binnen het genre), meestal ook goed te combineren met "Stairway to heaven" van Led Zeppelin, en daarna de wat stevigere kant op, tot aan Manowar, judas Priest, Metalica, Limp bizkit, Iron Maiden e.d. aan toe.
Dit zijn geen nummers inderdaad om zo maar even op publiek los te laten.

En verder qua pisplaat, wij zijn altijd met 2 mensen aanwezig, die ook nog eens én licht én geluid kunnen doen, dus een pisplaat is niet nodig. Ik vind het zowieso slordig om tijdens het pissen niemand achter de booth te laten staan, ziet er nou niet echt geinteresseerd uit voor het publiek. Langere versies worden dus alleen bij uitzondering van de sfeer gebruikt, zoals Paradise by the dashboardlight, dit blijft echter wel een veelvuldig aangevraagde plaat en ook een dansvloer-vuller, lekker setje 80-ers er achter aan geeft bij drive in shows vaak succes.
En van betrefd de opmerking van Stevo-JD: er is altijd tijd voor een lekker setje dance van nu, drive-in show publiek is nu eenmaal divers van samenstelling, dus er komt van alles aan bod, dus zelfs aan de kinderen word gedacht met een setje lekkere dansnummers voor de kleineren aan het begin van de avond. Het blijft echter verder zaak om grotendeels te voldoen aan het genre dat is aangedragen door de gastheer/ gastvrouw en daar omheen te bouwen.

Beetje jammer altijd weer dat aan de hand van een opmerking die hier gepost word mensen altijd meteen denken te kunnen bepalen hoe goed of slecht iemand het doet in de wereld. Zo slecht zal het toch niet zijn, gezien de snel groeiende lijst klanten voor de komende tijd bij ons bedrijf, dat ook nog eens een zeer snelle groei door maakt naar een aantal geplande richtingen.

Majah, happy :) , back on topic.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
10-6-2008 14:34

sonic boom schreef:

Beetje jammer altijd weer dat aan de hand van een opmerking die hier gepost word mensen altijd meteen denken te kunnen bepalen hoe goed of slecht iemand het doet in de wereld.
Na het lezen hiervan ben ik het topic nog eens doorgelopen... OF je hebt enorme lange tenen OF ik ben stekeblind (want ik heb eigenlijk niets gevonden dat zo duidelijk in die richting ging).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
10-6-2008 14:55
Het kan aan mij liggen, maar ik heb mezelf er een beetje in getraind... ashamed :$

Ik draai regelmatig tot 6 uur achter elkaar, en dan tik ik toch zeker wel een fles cola weg (geen alcohol onder werktijd) Maar een WC-bezoek tijdens het draaien heb ik de afgelopen jaaaren al niet meer meegemaakt.

Iets zegt me dat deze ashamed :$ op z'n plaats is hier
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
10-6-2008 15:00

sonic boom schreef:

Ik vind het zowieso slordig om tijdens het pissen niemand achter de booth te laten staan, ziet er nou niet echt geinteresseerd uit voor het publiek.
Niet met je eens. Ook een DJ moet naar het toilet, wat is daar ongeintresseerd aan? No way dat de gasten denken: "Oh er staat geen dj, wat ongeintresseerd" als de beste man hooguit 1 tot 2 keer (en dat is al veel) op een avond 3 minuten weg is.
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
10-6-2008 15:02

sonic boom schreef:

Ik vind het zowieso slordig om tijdens het pissen niemand achter de booth te laten staan, ziet er nou niet echt geinteresseerd uit voor het publiek.
Ik denk niet dat heel veel mensen merken dat je weg bent als je achter zo'n (hoog) meubel staat. shut up :X

Beetje raar dat jij het juist slordig vind als er niemand staat terwijl de mensen jou tijdens de hele avond (bijna) niet zien staan.
Cyberlights in the house :D
TropexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2004
Laatste: 2-7-2012
Berichten: 50
10-6-2008 17:02
Ik ben geen dj, maar een vriend van mij zet het nummer van Meatloaf op.
Dit nummer zingt hij samen met een zangeres (do you love me forever enz. enz.)
En dit duurt erg lang en is heel bekend. Ik weet echter de titel niet,maar het helpt wel goed. Succes
Life music is the real thing

Terug naar forum Reageer (zonder quote)