Forum > Licht

Nieuwe lichtset: Commentaar?

(69 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
3-6-2008 19:20
Rovers zijn voor disco's erg leuk omdat ze een redelijk ruimtevullend effect geven.
Nu hangt het er van af wat voor werk je meestal doet: Hyperkinetische disco's of ietwat rustigere feestjes? In het 1e geval zou ik gaan voor 2 rovers en 2 winners, in het 2e geval voor 4 winners. (Tip: neem de HID versie)

De LED parren van JBsystems geven erg mooie effecten. Vooral met de led controler die je er bij krijgt als je een setje van 4 koopt. De led par 64's kunnen toch wel aardig tegen par 64 300W op hoor...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
LJ TDDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-4-2005
Laatste: 30-7-2010
Berichten: 40
3-6-2008 20:22
Ik zou op dit moment zeker nog geen ledparren kopen omdat ze nog lang niet op hun hoogtepunt zitten. Ze geven nog veel te weinig licht en ik ken een hoop kleinere drive in shows die begonnen met ledparren en die die allemaal verkocht hebben en gewone 300 watt parren hebben gekocht. Dus ik zou voor een setje winners gaan en 4 normale 300 w mfl parren met t4 erbij
Wil je dj's die entertainen en spetterende lichtschows kijk op de site die bij mijn profiel is vermeld
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
3-6-2008 20:36
Maar zoals in dit topic te lezen is blijkt dat de lichtopbrengst van de ledparren nog meevalt in vergelijking met een 300W par.
Plus het voordeel dat je ze gelijk welke kleur kan geven, terwijl je met conventionele parren altijd beperkt zit qua kleuren.
Als ik nieuwe parren zou kopen zou ik toch ook zwaar gaan twijfelen om naar led over te gaan.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
3-6-2008 21:48

TB schreef:

En bekabeling is toch 230 volt per fixture + (aantal fixtures + dmx-controller -1) x DMX-kabel?
Dat klopt wel ja... aantal fixtures x DMX kabel kan ook, dat is precies hetzelfde en rekent makkelijker razz :p
En ik hoop dat je niet 10x 230V je truss in gaat leggen maar 1 of 2 keer en wat verdeelblokjes... is toch makkelijker wink ;)
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
3-6-2008 23:48

TB schreef:

omdat we soms maar 1 groep ter beschikking hebben shut up :X
?!
Hoe kan je nou weer 1 groep tot beschikking hebben?
Ik zou voor dit criteria niet voor LEDparren kiezen, zeker niet..

AC schreef:

De rovers zullen de show zeker wel leuk maken door de hoeveelheid stralen dus ik zou zowieso 2x winner 2x rover doen..
LED-pars vervangen voor gewone Pars Gewoon 2 T-barren kopen.
Dat klopt, maar het zijn daardoor ook zeker stralen die ongecontroleerd zijn, en dat wil je NIET.
ik zou geen rover's nemen, maar Winners, veel breder inzetbaar.

Wil je een ruimtevullend effect? koop een mushroom of derby.

Verder zou ik ook voor normale parren gaan, bij normale discoshowtjes
á la kinderfeestjes etc maakt het echtniet uit als je alleen maar groen-rood-geel-blauw als kleuren voor je parren hebt. ik zie de toegevoegde waarde van LED parren dan eigelijk niet, Je kan ze snel van kleur laten veranderen, maar dat vind ik er niet uitzien, en dan kan je netzogoed een CC kopen.
daarbij heb je minder lichtbronnen en (meestal) minder licht bij LEDparren.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
4-6-2008 11:32

renevanh schreef:

Wederom bedankt voor de reacties!

TB schreef:

En bekabeling is toch 230 volt per fixture + (aantal fixtures + dmx-controller -1) x DMX-kabel?
Dat klopt wel ja... aantal fixtures x DMX kabel kan ook, dat is precies hetzelfde en rekent makkelijker razz :p
En ik hoop dat je niet 10x 230V je truss in gaat leggen maar 1 of 2 keer en wat verdeelblokjes... is toch makkelijker wink ;)

Hahaha soms is moeilijk doen zo leuk :) En inderdaad gewoon wat verdeelblokjes :)

Ik ben trouwens vrij zeker dat we voor LED-parren kiezen. De JB-systems die we kiezen moeten, wat ik op kan maken uit Dre's reacties en andere topics, aardig leuk meekomen in vergelijking met conventionele Parren. Is er toevallig iemand in de buurt van Wijhe (ov) die deze parren heeft zodat ik mogelijk eens langs kan komen om ze eens te bekijken?

Wij hebben zeer veel verschillende feestjes, zijn een all-round drive-in. Examenfeestjes, bruiloften, personeelsfeestjes, etc... Ik denk dat 2x the rover wel mooi zou zijn, voor bv examenfeestjes. Ik denk dat het dan 4x the winner, 2x the rover wordt. Kan ik alle kanten mee op toch??

Een strobo gaat er ook zeker komen. Heb op het moment een 3000 watt strobo, maar die trekt me veel te veel stroom, daar moet een 1500-watter voor komen (dus als iemand wil ruilen?)

En hoe zit het nu met het groeperen van LED-parren ivm mogelijk te weinig kanalen op het dmx-paneel?

LJ Daan had het ook over een mushroom. Die hebben wij op het moment. Moet ik die gewoon houden voor het ruimtevullende effect? De rovers zijn niet zo ruimtevullend?

Tot slot: onze laser is niet onrustig, is een nette galvoscanner met een rustig beeld.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
4-6-2008 12:48
Ik zou het als ik jouw was alsvolgt doen:

Laat de light-desk 136 zitten,
Laat de Rovers zitten.
Dit scheelt je bij elkaar zo'n 750 euro die je als het aan mij licht beter kunt gebruiken voor een computer gestuurd lichtsysteempje.
Je zegt zelf dat je met zicht op de toekomst wil handelen...
Tevens is het veel makkelijker om alles aan te sturen.

Wat je zegt over de LED-parren kopen omdat je maar 1 groep hebt vind ik wel wat vreemd, aangezien je advies vraagt voor een set tot 150 mensen. Lijkt me dat je dan wel meer dan 1 groep tot je beschikking hebt.
Verder heb ik afgelopen week met LED-parren gewerkt. Mijn verwachting was niet zo hoog, maar mij viel het 100% mee! Ik vond de lichtopbrengst nog best aardig! (wil niet zeggen dat ze niet met de convensionele parren mee konden)
De effecten die je ermee kunt creeën zijn vooral leuk. En ze zijn makkelijk in te programeren.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
4-6-2008 12:56
TOT 150 mensen, wil ook zeggen dat er feestjes tussenzitten met 40 man. We proberen altijd twee groepen te regelen, maar dit lukt niet altijd. met LED-pars ben je veel flexibeler naar mijn idee.

En DMX-sturing via PC, ik hoor er verschillende verhalen over. Nog meer mensen die hun licht hier over zouden kunnen schijnen?
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
4-6-2008 13:46
Met lichtsturing via de pc heb ik alleen maar positieve ervaringen.
Ik heb nooit een conventioneel tafeltje gehad voor mijn scanners, maar ben gelijk begonnen met het aansturen d.m.v. software.

Wat ik vooral erg handig vind is dat er vaak goed shape-generators inzitten en het feit dat je oneindig veel transparante que's kunt maken. Ook is het wel fijn om een groot scherm te hebben waar alle informatie op staat ipv een paar regels van een tafel.
Cyberlights in the house :D
TijntjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 14-6-2014
Berichten: 9
4-6-2008 14:21
Kan me hierbij ook aansluiten. Heb zelf nooit echt 'live' kunnen werken met een PC en software, maar heb wel meerdere malen Daslight gebruikt (de demo-versie) om grotere shows van te voren te ontwerpen. Laatst nog op een examenfeest. Ik had er vier heads bijgehuurd en het scheelde erg veel dat ik van te voren de ruimte kon nabouwen en de lichtshows schrijven. Deze heb ik vervolgens in mn lichttafel overgezet. Dit werkte als een tierelier, en als ik het geld heb komt er zeker een volledige versie van Daslight. Ik vind het ook een zeer makkelijk programma om live je shows aan te passen. CTRL+C, CTRL+V, aanpassen en laten draaien sneaky :V

Terug naar forum Reageer (zonder quote)