Forum > Algemeen Forum

Concurrentie...

(67 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
29-7-2003 10:58

Victor schreef:

De paar grote én goeie jongens in de buurt ken ik allemaal
Ken je ook FABER audio?
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
DjluzoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 147
30-7-2003 17:46
bij mij in de klas is er pas cocurentie heb ik een feestje bij iemand uit mijn klas (mijn eerste avond bij iemand buiten de familie) komt er iemand anders uit mijn klas en die vraagt aan digene voor hoeveel ik daar kom draaien en dan zei hij: zoveel??? ik doe het voor minder.

dit is pas echte concurentie
Luuk
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
30-7-2003 18:26
Bij jou in klas? Ik ha dook iemand in de klas die het deedt. Die is nu niet verder gekomen dan een halve conrad-boy en is gestopt. (zo eentje waarbij de ouders alles betalen en 5 eurp per uur vraagt.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
1-8-2003 00:58
Concurrentie???!!!%$#@... Ik doe het nog steeds voor de lol hoor, doe gewoon je ding als mensen het goed genoeg vinden wordt je toch wel opgemerkt. Probeer alle feesten aan tenemen en zet de trance feestjes uit je kop (anders haal je het noooooit)
Piet FrietStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2003
Laatste: 20-5-2005
Berichten: 120
3-8-2003 17:29

Boellie schreef:

In de buurt zitten niet zo veel kleine Drive-Ins. Alleen een paar grote als UDC die ons typen feesten toch niet nemen omdat ze te klein zijn. Maar daar vergelijken wij ons dan ook niet mee.
Volgens mij worden hier een aantal dingen door elkaar gehaald (no offence, hoor)
Blablabla. Dit is geen beledeging, maar laten we geen appels en peren gaan vergelijken.
Ik bedoel deze www.drive-in-show-udc.nl/ happy :)
Ik weet dat die andere zo'n super groot bedrijf is.

Verder moet je concurentie verslaan met een groot aantal enthousiasten mensen die aan het eind van de avond je komen vertellen dat ze een leuke avond hebben gehad. Je hebt goed kans dat ze andere mensen vertellen over jou.

[edit] ik zie net dat ze ermee zijn opgehouden.
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe :D
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
3-8-2003 18:06
Je moet als drive-in gewoon lekker je eigen dingetje blijven doen en steeds kritisch op jezelf blijven. Altijd blijven kijken hoe je kunt verbeteren. Dat geld zowel voor de apparatuur, maar ook voor de performance (muziekkeuze, inspelen op het publiek) en de afwerking. Zoals in een ander topic al werd gezegd, het is vaak een zooitje achter het meubel, ja, ook bij ons. In het begin is het niet zo erg als je met veel kabels begint, dat zie je vaak, maar zoek manieren om het aantal kabels en vooral het aantal losse kabels te beperken. Bijvoorbeeld in plaats van 4 losse verlengsnoeren naar een statief met parren/effecten, de kabels aan elkaar tapen en er een kabelboompje van maken. Je kan later ook gebruik maken van een multikabel en nog makkelijker DMX. Powercon/DXM-kabelcombo naar je statief en klaar. Scheelt weer een hoop kabels.

En probeer steeds wat kistjes te knutselen tussendoor. Dat staat een stuk netter dan wanneer je met van die X*nos kratjes met spaghetti aan komt zetten.
En nog een tip voor kabels, rol ze meteen goed op. Dat scheelt met opbouwen de volgende keer een hoop tijd. Houdt ze bij elkaar met klittebandjes, zodat je nooit meer kabels door elkaar hebt zitten en je in 1x de goede kabelt te pakken heb.

Gebruik ook zoveel mogelijk dezelfde kabels. Bijvoorbeeld alles XLR. Op die manier kun je eens wat snoertjes uitwisselen en is het niet erg als je een bepaald snoer vergeten hebt, omdat je toch nog een stapel van dat soort kabels hebt. Zo lopen de meeste met gewone 230 draden, XLR, tulp, af en toe powerconnetje, eurostekkers, speakons en ga zo maar door. Pak dan voo de 230 allemaal powercons (klik en klaar, kan ook niet meer losschieten) en voor het geluid XLR's, al wordt dat voor de uitgang van je amp even lastig. Dan zou je alleen voor de speakers speakon kunnen houden.

Tot zover de kabeltips.
Volgende keer Peter!
Daan NStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 15-8-2003
Berichten: 1
7-8-2003 10:54
Net op het moment dat je denkt: 'nu echt niet meer, ik wordt helemaal gek van m'n concurrenten' dan juist moet je doorgaan.
Dat punt had ik zelf 2 jaar geleden ook. Nog net geen 20 jaar oud, mensen denken vaak ten onrechte dat je veel house draait en nog veel meer vooroordelen.
Toch ben ik doorgegaan, en ben nog elke dag blij dat ik het gedaan heb.
Ik zit met m'n prijzen aan de bovenkant van de markt en heb veel supermooie klanten erbij gekregen (Endemol, Mojo, Sanoma enz.) en zit al 3 maanden van tevoren vol.
Naar mijn idee gaat het erom dat je net iets enthousiaster over komt, verbaal goed met groepen mensen om kunt gaan en een onbeschrijvelijk gevoel voor wat de mensen willen horen hebt.
BaseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2003
Laatste: 10-9-2003
Berichten: 40
8-8-2003 17:42
Als ik dit hier allemaal lees ben ik blij dat ik muzikant - entertainer ben
daar is bijna geen concurentie in en de boekingen komen nu al lekker binnen voor het jaar 2004 laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
base
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
11-8-2003 23:45
Over concurrentie gesproken;
iemand gaat trouwen, en vraagt 1 maand van te voren offerte's aan voor een drive in, we antwoorden binnen 3 uur, en blijkt deze jongen: www.dancingcomet.nl/ al gekontrakteerd te zijn.
Op hun hele site kom ik niet één keer het woordje bruiloft tegen sad :(
Ik hoop maar dat het trouwende stel een goede keuze heeft gemaakt.

Maar als ik hun app zie, en hun ervaring (geen bruiloften dus) heb ik zo mijn bedenkingen.
"Tuurlijk mevrouw, we doen ook bruilofjes"........
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
12-8-2003 12:04
Ze hebben wel speakerzuilen van ruim 5.000 watt. Daar kan jij niet tegenop, Tom! laugh :D
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)