Forum > PC related Forum

Virtual DJ: problemen met automix (haperen)

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
24-5-2008 01:38
Sinds deze week heb ik mijn Virtual DJ, icm de Numark DMC 2 binnen.
Ik heb alles aangesloten, maar als ik de automixfunctie gebruik en hij komt bij het eindpunt van het spelende nummer, dan gaat hij haperen en enorm langzaam spelen. Ook reageert de pc niet meer.
Ik heb me al rotgegoogled en met de performance-settings zitten klooien. Ik merk wel verschil, maar goed wordt het nog niet. Heb al een andere pc geprobeerd, een andere geluidskaart, het mag niet baten... De PC's zouden beide meer dan voldoende in huis moeten hebben! Ik ben inmiddels behoorlijk gefrustreerd... Waar kan het aan liggen?

Ook lukt het mij niet om tijdens de automixfunctie, beide decks te laten werken, dus dat hij gewoon automatisch mixt van deck a naar deck b, hij blijft dan van 1 deck spelen... Kan dit ook anders?

Ik verlang al weer terug naar mijn vertrouwde 2100f :P
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
24-5-2008 14:32
Stel je vraag hier even, die kunnen je de oplossing geven.
Zit er toevallig een demo versie van Vdj bij?
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Dj t²Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2008
Laatste: 28-1-2016
Berichten: 67
24-5-2008 16:43
heb ik ook problemen mee met mijn laptop(maar dan gewoon op de jackplug uitgang)
oplossing :
ga naar opties en dan naar preformances en dan schuif je het schuifje naar links. hij zegt dan wel dat het een slechtere kwaliteit heeft, maar daar heb ik geen verschil in gemerkt). je kunt het dan ook nog zelf aanpassen.

misschien ligt het aan de geluidskaart??(weet ik niet zeker)
Die chinezen kijken wel nauw, maar ze kijken nie zo nauw.
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
24-5-2008 20:18
Nee, heb officiele versie (a 300 euro)... Schuifje heb ik al naar links gezet (en naar rechts, midden etc), mag niet baten. Verschillende geluidskaarten getest (PCI, USB), ook geen verschil...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
26-5-2008 09:43
Virtual Dj is een heel uitgebreid programma waarin je je echt even moet verdiepen. De handleiding lezen doet vaak al wonderen. Als je dat gedaan had zou je ook weten dat de automix feature maar 1 van beide spelers gebruikt. En dat is best handig, want dan kun je de tweede speler gebruiken om een nummer voor te beluisteren.

Verder zou je dan weten dat de automix op verschillende standen kan worden ingesteld. In de standaard stand beatmixt hij automatisch. Als het volgende nummer dus een stuk langzamer is past hij de pitch van het spelende nummer op het einde daarop aan, waardoor dat dus heel langzaam gaat spelen. Verder heeft hij in deze stand ook regelmatig behoorlijk abrupte overgangen.

Ik gebruik altijd de stand "remove intro/outro". Dan fade hij gewoon netjes naar het volgende nummer, je kunt ook de fade tijd instellen. Dit kun je instellen in de playlist van VDJ. In de playlist zie je linksboven een rondje dat groen wordt als je 'm op automix zet. Daar kun je ook een menu openen (dacht dat daar een extra button voor is, anders met rechter muisknop) waarin je een aantal dingen kunt instellen. Onder andere "automix type".

Overigens lijkt jouw probleem meer bij de computer te zitten, dus te weinig geheugen of processorcapaciteit. De oplossing van dj T zou moeten werken, maar dat is de instelling performance en dat had je al geprobeerd schijnbaar...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
26-5-2008 16:35
Ik heb de handleiding gelezen hoor! Met vorige versies van Virtual DJ kon dit echter wel en vond ik erg handig...
Ik ken de functionaliteit van automix, maar toch bedankt voor de uitleg.

Voorbeluisteren kan ik ook op een ander kanaal (vier-kanaals geluidskaart)...

Processor is een 3700+ en 1 gig intern geheugen, zou meer dan voldoende moeten zijn. Andere pc waar ik het op heb geprobeerd is een 3 Ghz P4 met ook 1 gig ram...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-5-2008 09:36
Tja, dan kun je de vraag misschien beter op het Virtual Dj forum stellen. Had je dat latency verhaal ook al geprobeerd?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
27-5-2008 10:02
De vraag heb ik ook al op het Virtual DJ forum gesteld (totaal geen reactie). Het latency-verhaal heb ik ook geprobeerd!
Heb inmiddels ook contact gehad met mijn leverancier, die weet het ook niet...
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
27-5-2008 19:51
Voor het forum bij virtual dj zul je even geduld moeten hebben op reactie, het zijn vrijwilligers dus de mods hebben niet altijd meteen tijd, lezen vaak wat later, dus gewoon af en toe even kijken wanneer je reactie krijgt.

Weet je trouwens zeker dat je op het dutch forum gedeelte zit? ik zie je vraag nergens staan namelijk.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
28-5-2008 13:01
Heb het gewoon in het algemene forum in het engels gesteld, het leek me dat ik zo meer mensen zou bereiken!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)