Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 90 van 219)
Moderator(s): Dré
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
14-4-2008 21:00

djp schreef:

best zielig zo'n busje zonder stickers, als je hem altijd met stickers gewend bent sad :(

https://www.believe-in-music.nl/occasion/afbeeldingen/blanco.jpg
Die bus (fiat ducato?) verkoop je ook?(aangezien de url occasion bevat. Zoja.. heb je dan ook een linkje daar de site waar je m aanbied?;)
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
14-4-2008 21:28
nee nog niet te koop...
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
14-4-2008 21:41
Doet toch wel pijn he, stoppen.... ?sad :(
Twitter mee met @andycobbennl
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
14-4-2008 22:50

Andy S&L schreef:

Als je ziet wat er in een Zafira gaat valt de doblo best tegen, maar met goed passen en meten gaat daar ook aardig wat in. shocked 8O

klik
Enig idee wat de afmetingen zijn van de laadruimte van de Doblo?
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
14-4-2008 23:04

Patrick Beuken schreef:

Andy S&L schreef:

Als je ziet wat er in een Zafira gaat valt de doblo best tegen, maar met goed passen en meten gaat daar ook aardig wat in. shocked 8O

klik
Enig idee wat de afmetingen zijn van de laadruimte van de Doblo?
Even ruw uit me hoofd: 1,70 diep, 1,40 breed, 1,20 hoog
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
14-4-2008 23:25
Ik ben namelijk ook aan het kijken voor een auto, maar ik heb nog geen flauw idee wat ik wil. Nu gaat het kleinste showtje (fourbar, 2 toppen, statieven, meubel, kabelkist, dj-set, enz.) nog net in een Opel Zafira. Qua ruimte is dat dus het minimale wat ik nodig heb.

De mogelijkheden zijn een bestelauto met aanhanger of een busje. De eerste optie is volgens mij het goedkoopst, want bijv een peugeot partner heb je 2e hands al voor 3000 euro, is goedkoop in wegenbelasting en verzekering, slurpt niet veel en voor een aanhanger hoef je geen wegenbelasting te betalen. Van de andere kant... als dat standaardshowtje net niet in zo'n klein autotje past ben je dus altijd met een aanhanger aan het rijden en is het misschien toch makkelijker om gewoon een wagen te kopen waar alles in past.
Dan nog een kant... om privé te rijden vind ik een klein bestelwagentje er beter uitzien als een grote bus.

Dilemma! :P
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
15-4-2008 09:48
Als je vaak in het land zit is een bus veel fijner, want met aanhanger mag je maar 80 op de snelweg... bovendien gaat parkeren enzo een stukje makkelijker zonder zo'n ding achter je wagen. Maar een bus past meestal weer niet in parkeergarages en lastiger in parkeervakken, dus vooral voor prive gebruik en kleinere shows is een klein bestelautootje weer handiger.

Koop in elk geval iets wat op de toekomst is voorbereid. Ik vervoerde eerst alles in een opel astra station en heb toen een verlengde opel vivaro gekocht. Nu, twee jaar later, is die eigenlijk al te klein....
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
15-4-2008 12:19
Ik rijd met een Renault Kangoo. Het is een erg handige wagen: je krijgt er gemakkelijk een kleine discobar in en hij is ook goed te gebruiken als privévervoer. Vooral als je in de stad woont zou ik een bestelauto kopen, daarvoor vind je makkelijker een parkeerplaatsje.
Een bus is dan weer handig voor grotere drive in shows, maar vind ik geen geschikt privévervoer.
Een aanhanger heeft opok zijn voordelen: Als je hem ergens veilig kan zetten kan je een deel van je aparatuur er gtewoon in laten zitten wanneer je niet op pad bent.
Het is een afweging die je zelf moet maken.
En Gaan!!!
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 292
15-4-2008 15:11

Patrick Beuken schreef:

Ik ben namelijk ook aan het kijken voor een auto, maar ik heb nog geen flauw idee wat ik wil. Nu gaat het kleinste showtje (fourbar, 2 toppen, statieven, meubel, kabelkist, dj-set, enz.) nog net in een Opel Zafira. Qua ruimte is dat dus het minimale wat ik nodig heb.

De mogelijkheden zijn een bestelauto met aanhanger of een busje. De eerste optie is volgens mij het goedkoopst, want bijv een peugeot partner heb je 2e hands al voor 3000 euro, is goedkoop in wegenbelasting en verzekering, slurpt niet veel en voor een aanhanger hoef je geen wegenbelasting te betalen. Van de andere kant... als dat standaardshowtje net niet in zo'n klein autotje past ben je dus altijd met een aanhanger aan het rijden en is het misschien toch makkelijker om gewoon een wagen te kopen waar alles in past.
Dan nog een kant... om privé te rijden vind ik een klein bestelwagentje er beter uitzien als een grote bus.

Dilemma! :P
Patrick doe je die ellende niet aan en neem minimaal een transporter oid. De meerprijs in aanschaf verdien je binnen 1 jaar terug door besparingen van geklooi met aanhangers, setjes die niet passen of verloren tijd door alles te moeten passen en meten.....
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
15-4-2008 16:21
Ga eens bekijken hoeveel showtjes je op jaarbasis doet en hoeveel daarvan je een aanhanger zal moeten huren. Kijk wat de huur van een aanhanger kost en kijk dan of je het de meerprijs en het gemak van een grotere bedrijfswagen waard vindt.

Zelf rij ik voor m'n werk dagelijks in een verlengde Citroën Jumper en dat bevalt me prima. Beter dan een Berlingo, Nemo, Jumpy of wat dan ook. Hoewel die kleintjes hun voordelen hebben in de stad.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200

Terug naar forum Reageer (zonder quote)