Martin MiniMac Profile Moving Head of GLP Ypoc 250
(54 reacties. Pagina 6 van 6)Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-4-2003 Laatste: 18-10-2015 Berichten: 1016 | 18-3-2008 16:51 |
Het was enkel om aan te geven dat we per product moeten gaan kijken, en dat iedereen (ook ik ) dingen kan gaan lopen rondschreeuwen... Degelijkheid van de pro218 is niks mis mee, helemaal mee eens. Toch zou ik eerder een exciter dan een pro218 kiezen, extreme of 218 wordt weer een ander verhaal. Het hangt ook maar net van de toepassing af. | |
Waar zit de cut op dit apparaat? | |
LaxapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-10-2004 Laatste: 9-7-2023 Berichten: 307 | 18-3-2008 16:56 |
Waar ik mij vooral zorgen om maak is of een minimac nog een beetje mee komt met 300 watt mfl en 500 watt raylight parren. Ik begrijp ook heel goed dat een 575 watt HMI een stuk hogere output zal hebben dan een 150 watt HTI. Ik twijfel er zelf alleen aan of die minimac's hun geld waard zijn. | |
Cyberlights in the house :D | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 7-10-2024 Berichten: 5308 | 18-3-2008 17:11 |
Laxap schreef: Waar ik mij vooral zorgen om maak is of een minimac nog een beetje mee komt met 300 watt mfl en 500 watt raylight parren.Ik begrijp ook heel goed dat een 575 watt HMI een stuk hogere output zal hebben dan een 150 watt HTI. Zoals Martin met de huidige Mania scans bewijst hangt de output niet alleen af van de lamp maar ook van de optiek. Hoewel het voor de hand ligt dat een 575HMI een hogere output zal hebben daneen 150W HTI is dus maar de vraag hoe die twee het naast elkaar doen als je niet weet hoe goed (of slecht) de optiek van beide is.Ik twijfel er zelf alleen aan of die minimac's hun geld waard zijn. Tja, da's altijd lastig want erg persoonlijk. Wat voor de een het geld 100% waard is is voor de ander de miskoop van de maand. Dat heeft niet alleen met kwaliteit te maken maar ook of het ding geschikt is voor jouw toepassing.Feit is dat zowel qua stroomvoorziening als qua trussbelasting die 575 Watt-scans redelijk rampzalig zijn voor drive-in toepassingen. Een minimacje weegt 12 kg, de Futurelight het dubbele. Het stroomverbruik van de Futurelight is zelfs het 4-voudige. En dat betekent dat je er gewoon minder kan gebruiken in je show, terwijl een show natuurlijk wel door aatallen wordt gemaakt. Wel iets om rekening mee te houden, lijkt me. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
HendrikStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-2-2002 Laatste: 12-8-2013 Berichten: 296 | 19-3-2008 21:47 |
Opbrengst is inderdaad erg netjes van de minimac. Prima te gebruiken met 500w raylights. Als je dan ook nog eens kijkt naar het formaat en het gewicht, geweldig. Helaas wil er nog wel eens het een en ander aan mankeren. Daar kunnen meerderen over mee praten, ik ook jammergenoeg. De wilde verhalen over service onvriendelijkheid vind ik best meevallen. Met 2 simpele bewegingen is de kap er af, de voet is open te halen met 4 inbusjes. Als je echt wat moet vervangen is dat minder leuk, maar dat heb je ook met grotere heads. Opmerkingen als "Wie weet nou niet hoe een minimac er van binnnen uit ziet?" "Hee wat leuk, een met kappen er op" "Goh, draaien ze alle 4 de hele avond al?", liggen mij nog vers in het geheugen. Misschien overdreven, je moet het ook relatief bekijken. Er zijn veel pro gebruikers, het is maar de vraag wat je alternatief zou doen als deze zo intensief gebruikt zou worden. In ieder geval, zodra er een beetje uren op de teller stonden deden veel mensen de headjes weg. (Ja, ik was jaren geleden voor het laatst aktief) Pas op met 2e hands. Als hij bijvoorbeeld staande wil rondraaien betekend dat nog niet dat hij dat hangend ook wil doen. Ik noem maar een voorbeeld. Voor disco werk heb ik echt liever scans. Gemiddeld bekeken zijn die nogal wat sneller. Pas als je show echt voorelkaar is zou wat mij betreft een headje nog iets kunnnen toevoegen. Ik schafte ze destijds aan nadat ik 8 scans, 16 parren, centrum effect, 2 acrobats, + spartans (oude showtec 800w waaier) had. (Aparte dingen als strobo, laser, blacklight even buiten beschouwing gelaten) Mijn conclusie: Prachtige, redelijk snelle en stille, compacte, lichte head met goede output. Veel te storingsgevoelig en overpriced. Zo, dat is er uit. | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 7-10-2024 Berichten: 5308 | 20-3-2008 08:08 |
Ik heb helemaal niet het idee dat de Minimac (of welke Martin mac-spot dan ook) storingsgevoeliger is dan concurrenten in dezelfde prijsklasse. Het toverwoord is onderhoud, en juist daar mankeert het nog wel eens aan. Ook over de Mac-250 werd in het begin geklaagd over storingsgevoeligheid. Vooral -zo merkte ik later- door mensen die geen eens een Mac-250 hebben maar het interessant vinden om met anderen mee te huilen! Ik denk dat de meesten het inmiddels wel met mij eens zijn dat de Mac-250 het helemaal niet zo slecht doet op het gebied van betrouwbaarheid. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! |