Forum > Geluid

Behringer Truth B-2031A

(43 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
JoeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2004
Laatste: 12-7-2009
Berichten: 16
6-2-2008 17:16

SebasVD schreef:

Waarom wil je dat zo graag?

gain op je Truth's terugdraaien, wink ;)
Ik heb net nog eens de handleiding doorgelezen, maar ik zie niets over gain terug draaien.
Het enigste wat ik ben tegen gekomen is mute low/ mute high maar daar achter staat dat dat voor maintenance services is.

IK wil dus graag weten hoe ik die speakers zachter krijg, zodat ik die volume op me mixer harder kan zetten en die lampjes wel uitslaan, dan kan ik ze namelijk ook gebruiken om er op de internet radio mee te draaien
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 62
6-2-2008 17:24

Joe schreef:

Ik heb net nog eens de handleiding doorgelezen, maar ik zie niets over gain terug draaien.
Het enigste wat ik ben tegen gekomen is mute low/ mute high maar daar achter staat dat dat voor maintenance services is.

IK wil dus graag weten hoe ik die speakers zachter krijg, zodat ik die volume op me mixer harder kan zetten en die lampjes wel uitslaan, dan kan ik ze namelijk ook gebruiken om er op de internet radio mee te draaien
Ik heb ook even de handleiding opgesnort via de Behringer site, op pagina 4 linker kolom staan afbeelding 2.4 en bijbehorende beschrijving (nummer 7):

handleiding schreef:

INPUT TRIM. Met deze schuifregelaar past u de ingangsgevoeligheid van de TRUTH aan de verschillende signaalbronnen aan.
Iets ander naampje dus...
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?
JoeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2004
Laatste: 12-7-2009
Berichten: 16
6-2-2008 18:01
ik merk wel een verschilletje als ik hem op -6 Db zet, maar dat nog steeds niet zacht genoeg, ik blaad bijna de ruiten der uit voordat ik die lampjes een beetje zie op lichten.

trouwens nog een vraags: kan het kwaad als je deze dingen op zijn zij legt ?
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
6-2-2008 18:09
Het is inderdaad geen potmeter waarmee je het geluid helemaal kan wegdraaien: je kan het alleen wat zachter en/of harder zetten. Je zal dus je mixer minder ver moeten uitsturen OF een minimixertje tussen de speakers en de mixer zetten.

Ik heb zelf ook een beetje hetzelfde probleem, maar ik zet dan gewoon de master van mijn mixer wat lager. Inderdaad wel even wennen aangezien ik zelf altijd op 0db op mijn mixer draaide, maar dat is te hard voor laat in de avond (buren) als ik de gain's van de truth's op minimaal zet.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-2-2008 18:10
Als je op de Truth's de input trim zo laag mogelijk hebt gezet en je bent nog niet tevreden is er niet zoveel aan te doen (tenzij je dol op solderen bent).

Waarom wil je eigenlijk zo graag je lampjes zien?
JoeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2004
Laatste: 12-7-2009
Berichten: 16
6-2-2008 18:15
als ik voor internet radio draai, moet ik via kleine klere pc speakertjes doen want me pc ontvangt nix, en met opnemen lukt het ook niet via die grote dingen.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-2-2008 18:17
Omdat je de master zachter moet zetten? Welke mixer heb je dan? Voor zelf beluisteren pak je de master en voor de broadcast de record out?
JoeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2004
Laatste: 12-7-2009
Berichten: 16
6-2-2008 18:23
Voor zelf beluisteren pak je de master en voor de broadcast de record out

wat bedoel je daar precies mee ? voor beluisteren door de kop telefoon>?

ik heb een vestax pcv 275

Ik weet dat ik die master zachter kan zetten ik krijg er verder ook goed geluid uit dat is het probleem verder niet.

( maakt het voor deze dingen uit als je ze op zijn zei legt ?)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 13458
7-2-2008 09:51
Speakers mogen volgens mij wel op de zijkant (controleer de eerste tijd goed of ze ook warmer worden dan voorheen).

Je zou de rec out van je mixer (is volgens mij -10dBV) kunnen gebruiken om naar de speakers te sturen (scheelt weer zo'n 10dB ten opzichte van de master). Een andere optie is er een volumeregelaar tussen te zetten (hetzij zelfbouw, hetzij een passende stage cube of iets dergelijks).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-2-2008 11:20

Dré schreef:

Speakers mogen volgens mij wel op de zijkant (controleer de eerste tijd goed of ze ook warmer worden dan voorheen).
Vraag is of ze er ook daadwerkelijk voor zijn ontworpen (en of het klankbeeld/stereobeeld nog klinkt zoals bedoeld..). Sommige monitors klinken hetzelfde of beter op hun zijkant, anderen kun je maar beter rechtop laten.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)