Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 96 van 250)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
25-1-2008 20:18
Tom Stelt de gains van een band die hij niet kent wel even op de gok af laugh :D.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
25-1-2008 20:41
o, snorrie, ik dacht drive-in show.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
25-1-2008 20:47
1 x bewerkt. Laatst door GoeieGast op 25-1-2008 20:52
Even paar misverstanden uit de wereld helpen.

Het gaat hier natuurlijk over een band, ten eerste. wink ;) Maar ook voor dipsko wordt een setje wel eens afgesteld hoor.. En soms ook wel over de wat grotere setjes ;) (althans, groter dan subtop per kant)

Ten tweede, ik bedoel met 'eikel' niet dat je een eikel bent als je in een hoek staat maar dat als je ergens op locatie achter komt wat je niet bevalt en je hebt dat niet duideijk van te voren besproken is dat je eigen probleem.

En ten derde, ik ben de laatste van het stel die met een houding van 'nou dit staat hier en anders ben ik weg' rondloopt. Dat zou ik bij de meeste klantjes ook niet hoeven te proberen trouwens wink ;) En wat zou het fijn zijn als iedereen jouw/onze instelling overneemt tom!

Dus de opmerking van 'dan houd je veel meer klantjes over' vind ik ten eerste onterecht en behoorlijk misplaatst/onzinnig en ik interpreteer het zo dat je suggerreert dat ik te weinig klantjes ofzo hebt, which is not the case happy :) Ik sta inderdaad niet dagelijks te schuiven maar ik heb nog een andere bezigheid namelijk de studie tandheelkunde aan de UvA/ACTA wink ;)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
25-1-2008 20:50

big bang schreef:

Tom Stelt de gains van een band die hij niet kent wel even op de gok af laugh :D.
Sommige bandjes die je goed ken, kan je dat wel redelijk doen, zoals toen in Eindhoven wink ;). Had na de eerste set toch nog best een lekkere sound voor mekaar gekregen, ook al bleef ik last houden van het drumstel, was nogal hard! De monitoren is altijd even wat lastiger maar op zich wel te doen. Maar onbekende bandjes heb je een soundcheck gewoon nodig.

Daarnaast sta ik het liefst met een bandje recht voor de speakers, zodat je een goed stereobeeld hebt en hoort wat er in de zaal gebeurt. Daarnaast heb je vanuit daar ook het beste oog op de band zelf, zodat je makkelijk kan communiceren.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
25-1-2008 21:07
Tjah. T is gewoon altijd naar de beste oplossing zoeken. Tuurlijk sta je het liefst in het midden o twee derde vande zaal met ruim hek om je heen en goed bekleede muren en veel mensen achter een XL4 met een berg studio compressors en Lexicon 960 galmpjes en een podium vol U87's met een band alleen op oortjes enz enz enz... Maar soms kan/wil men niet anders omdat er hogere belangen zijn zoals de inrichting van de zaal, of omdat een locatie iets niet toelaat of omdat het er financieel niet in zit... en daar moet je het dan gewoon mee doen en er het beste van maken..
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
25-1-2008 23:15

GoeieGast schreef:

Ten tweede, ik bedoel met 'eikel' niet dat je een eikel bent als je in een hoek staat maar dat als je ergens op locatie achter komt wat je niet bevalt en je hebt dat niet duideijk van te voren besproken is dat je eigen probleem.
Dan begrijpen we elkaar weer, ben het dan ook volledig met je eens dat het dan je eigen probleem is.
Zelf bespreek ik het meestal vantevoren, maar mocht ern weizigingen zijn die avond bespreek ik dat meestal met de verantwoordelijke persoon en komen we samen tot een conclusie. (nog nooit gehad dat we er samen niet uit zijn gekomen)
Ik sluit me dan ook aan bij
En wat zou het fijn zijn als iedereen jouw/onze instelling overneemt tom!

oftewel lekker rustig, geen stres en de mensen een mooie avond bezorgen.
Dat is toch je doel/opdracht voor die avond?
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
25-1-2008 23:25

dj Jasper schreef:

big bang schreef:

Tom Stelt de gains van een band die hij niet kent wel even op de gok af laugh :D.
Sommige bandjes die je goed ken, kan je dat wel redelijk doen, zoals toen in Eindhoven wink ;). Had na de eerste set toch nog best een lekkere sound voor mekaar gekregen, ook al bleef ik last houden van het drumstel, was nogal hard! De monitoren is altijd even wat lastiger maar op zich wel te doen. Maar onbekende bandjes heb je een soundcheck gewoon nodig.
Dat had je inderdaad -zeker naar omstandigheden- heel netjes gefixed toen, zeker na het eerste nummer toen de zang weer wat beter was. Anyway, je weet me te vinden als je weer eens in de buurt bent laugh :D.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-1-2008 00:40

Ronny B schreef:

oftewel lekker rustig, geen stres en de mensen een mooie avond bezorgen.
Dat is toch je doel/opdracht voor die avond?
En toch gaat het wel eens anders en lopen irritaties op.

Ik draaide onlangs op een lokatie waarbij de opdrachtgeefster vooraf zei dat ik in een serre moest opstellen (eerder gestaan) op de korte kant van een lange zaal. Kom ik aan, opdrachtgeefster zou er ook zijn maar was nergens te bekennen. Verwijst de uitbater me stellig naar een podium midden op de lange kant. Hij had van de dame andere instructies gekregen, zei hij.

Druppelen ook nog mensen binnen die zeggen een act in de serre uit te gaan voeren met beamer, waardoor ik er niet kon staan én graag even met 25m tulp-mini-jackkabel vanaf mijn mixer via plafond naar hun laptop, niks vooraf overlegd.

Opdrachtgeefster neemt foon niet op, dus ik bouw met meerderheid van stemmen op het podium en regel een god-geve-de-greepkabel voor die laptop (naar Tivoli op & neer gescheurd, leuk joh, auto door centrum Utrecht op zaterdagavond). En de act-mensen bleven mij aan de kop zeuren, terwijl ik ze had gevraagd me 25 minuten te geven en dat ik er dan voor hen was.
Plus een portier die eiste dat ik mijn auto direct verwijderde, al had opdachtgeefster mij gezegd dat deze de hele nacht op het binnenterrein kon staan. Er was die nacht voldoende plek, bleek (want ik mocht er binnen ook nog eens niet roken en heb het dus chronisch aan kunnen zien...).

*Tijdnood.

Komt 10 min voor aanvang opdrachtgeefster beschonken binnen, ziet dat ik niet de serre maar het podium heb gepakt en wil dat ik de hele santekraam verplaats.

Nou nee.
Ze was boos.
Ik ook.

Ben blijven staan waar ik stond en heb haar over-assertieve zelfje naar de uitbater en de actmensen gebonjourd om het verder uit te vechten.

Het feest was uiteindelijk geslaagd, geen storing op de laptop, maar die situaties vreten aan mijn zenuwstelsel.
Want deze had ik niet aan zien komen én eerder op de dag rustig bouwen kon niet, want dan was er niemand op lokatie aanwezig om de deur open te doen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
26-1-2008 11:02
Ach, Syl je hebt ook wel gelijk, er zijn altijd uitzonderingen die je bloed kunnen doen koken.

Als het anders moet en de opdrachtgever is niet bereikbaar, en de andere opbouw is te desastreus ingrijpend, dan denk ik altijd: wie betaald me......
Als ik doe wat de opdrachtgever opgedragen heb, kan ik het nooit fout doen. Ik zet ook meestal in het kontrakt waar we afgesproken hebben op te bouwen.

En als het dan achteraf weer anders moet, dan reken ik extra, zeker als het veel werk is.
Als het extra kost om de boel om te zetten, dan blijft het meestal staan.
Zo belangrijk (€€€) is het dan meestal ook weer niet laugh :D shut up :X
Maar het blijft altijd schipperen. Je wilt iedereen het naar de zin maken.
Vaak is het ook een zenuwe/controllfreak/jezus-complex van alle mensen die wat te zeggen hebben wat bij dit soort dingen een rol heeft.

Die beamer, was niet van te voren aangekondigd,
dus dan is het niet jouw zaak om de kabel te gaan halen.
Zelf heb ik mijn toverkoffertje altijd bij me.
In dat koffertje zitten alle denkbare en mogelijke verloopkabeltjes (stuk of 40) en groundloop dingen.
Die kan ik dan weer allemaal op een xlr mijn mixer in krijgen, zodoende kunnen ze het niet bedenken of ik kan het aansluiten. Je weet het maar nooit waar ze mee komen aanzetten,
van state of the art beamer tot en met een Revox tape deck uit de 60er jaren met din stekkertjes laugh :D
Meestal blijft het in de bus staan, maar het komt af en toe zeer van pas.

Wat betreft het wegzetten van de auto:
de zaaleigenaar bepaald uiteindelijk, maar ik heb wel altijd in mijn kontrakt staan dat de opdrachtgever moet zorgen voor voldoende, veilige, en kostenloze parkeergelegenheid....
Als ik in Haarlem of in Amsterdam de bus moet parkeren in een parkeergarage, dan kan het leuk oplopen als je dat zelf moet betalen....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-1-2008 11:28

Tom schreef:

Als het anders moet en de opdrachtgever is niet bereikbaar, en de andere opbouw is te desastreus ingrijpend, dan denk ik altijd: wie betaald me......
Heb ik ook overwogen, de hand die me voert niet te bijten.
Maarja, ze had al betaald shut up :X , en ik ben dus altijd van het overleggen en zoeken naar oplossingen. Ik kon op dat moment niet met de opdrachtgeefster overleggen, en heb het dus gedaan met de andere partijen die van het feest een goed feest wilden maken.

Tom schreef:

Zo belangrijk (€€€) is het dan meestal ook weer niet
Dat was het ook niet, opdrachtgeefster was gewoon een te assertief en warrig type. Daar zou je ze extra voor moeten laten betalen ;-)

Tom schreef:

Die beamer, was niet van te voren aangekondigd,
dus dan is het niet jouw zaak om de kabel te gaan halen.
Zelf heb ik mijn toverkoffertje altijd bij me.
In dat koffertje zitten alle denkbare en mogelijke verloopkabeltjes (stuk of 40) en groundloop dingen.
Neu, niet mijn zaak. Maar wel mijn bekenden in Tivoli bij wie ik dit voor elkaar kon krijgen als ik zelf even zou gaan.
Zo'n afstand tulp-jack heb ik niet standaard bij me. Tien meter tegenwoordig wel.

Tom schreef:

Wat betreft het wegzetten van de auto:
de zaaleigenaar bepaald uiteindelijk, maar ik heb wel altijd in mijn kontrakt staan dat de opdrachtgever moet zorgen voor voldoende, veilige, en kostenloze parkeergelegenheid....
Als ik betaald moet parkeren, bereken ik dat door aan de klant. Uiteindelijk heeft haar broer mijn auto weggezet en de meter volgestopt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)