Forum > Geluid

Ken iemand kwaliteit van community luidspreakers?

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Joris22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2005
Laatste: 7-3-2015
Berichten: 14
21-1-2008 20:31
Het schijnt dat de Sonus serie van Community erg goed loopt.
Misschien ook niet zo raar. Er zijn weinig 3-weg topjes in dit prijssegment. Zelf heb ik de Sonus set beluisterd, wel de 3294 met de 2115S (3-weg top met 2x'15ich sub). Zoals ik hem ervaarde klonk hij erg strak en rustig. Ook de dubbel '15 begon je al snel lekker te voelen.

Iemand echte ervaring met deze set on tour?
Wij overwegen om deze set binnen een half jaar aan te schaffen.

Joris.
DekodomoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2008
Laatste: 23-1-2008
Berichten: 1
22-1-2008 15:38
Samen,

Heb in de jaren wel ervaring opgedaan met Community als ex verhuurder zowel in eigen gebruik als tijdens klussen door het land.
RS / SLS is nog steeds een van de betere conventionele systemen ondanks dat de designs uit de jaren 80 / 90 stammen.
De RS220 / SLS920 wie weet nog wel een van de betere compacte kastjes ?
Vind eens een kastje van dit formaat dat 130DB continu / 137DB peak doet (2x8", 2" en 1" per kast) en dat 30m verder in een tent nog duidelijk te verstaan is ? Zet je ze op een voetbalveld dan versta je ze 2 velden verder nog duidelijk qua spraak !
Jarenlang hebben acts als Marco Borsato, 2 brother on the 4th floor, lee towers enz erover (RS220 / 660) gespeelt tijdens de tape act periodes shut up :X dat weet ik nog goed.

Qua drivers hebben ze enkele drivers neergezet zoals de M200/M4/VHF100 die serieus van topkwaliteit zijn !
Community is in veel opzichten voorloper geweest maar heeft vooral met de CSX serie een mindere serie neergezet die naar mijn mening dan ook nog eens gebruikt werden voor klussen waar ze niet geschikt voor waren.
CSX serie met Piezo ben ik niet kapot van, bedenk echter deze CSX systemen zijn systemen van soms wel 20 jaar oud die nu nog steeds draaien dus degelijk moet het spul wel wezen.
XLT idem dito, oudere systemen van de jaren 80 / 90 die nog steeds in omloop zijn en natuurlijk nu haast antiek zijn maar nog steeds in de running zijn.

De oude Community versies gaven inderdaad licht in het donker als je simpelweg aan het overbelasten was, je zat dan wel op absurde DB levels. Echt iets van de jaren 80 die lichtgevende kastjes, maar Community alsook andere firma's maken er soms nog steeds gebruik van geloof ik.
Liever een kastje dat lichtgeeft dan een defecte speaker is mijn advies.
Het is een goedkope maar effectieve manier van beveiligen en niemand wil defecte speakers.

R-series, bij mij, in omgeving Alkmaar,(t Zand ) hangen ze sinds 1 jaar of zo op een voetbaldveld, zien er raar uit maar het is verbazingwekkend wat eruit komt ? 1 kastje telkens voor 1 compleet veld.

Heb het gevoel dat Community de laatste tijd wel hard aan de slag is want er zijn toch bedrijven bij die ze weer installeren en verkopen wat ik zo verneem en ik zag ze zelfs te Eindhoven weer hangen in de horeca.
Marcel@m-proStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2007
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 19
22-1-2008 16:12
Samen,

Zal het kort houden:

Nieuwe Community gamma ( Veris / Sonus / R-series ) staan demo gereed bij de M-Pro dealers, overtuig jezelf.
Sonus 218 / 3594 powered by Xilica en Amptec Power Amps, net als de R25, staan van vrijdag tm zondag bij Soundworld te Putten ivm de nieuwe opening van het bedrijfspand en ivm dealerschap.

Community viert dit jaar haar 40 jarig jubileum, derhalve kom effe buurten en wat drinken bij ons op de beurs te Amsterdam.

Gr,

Marcel
M-Pro
143dB Plus ? Yep, Amptec Thunderbolt !
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
23-1-2008 09:24

marcel@m-pro schreef:

Samen,

Zal het kort houden:
We zijn altijd verheugd te zien wanneer importeurs de moeite nemen iets te schrijven over de producten die ze verkopen. Wat mij wel opvalt is dat het account dekodomo en het account marcel@m-pro hetzelfde IP adres gebruiken. Vooralsnog hou ik het op puur toeval (...) want het zou zonde/lullig zijn als het een andere oorzaak had.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
24-1-2008 17:27

dekodomo schreef:

zo verneem en ik zag ze zelfs te Eindhoven weer hangen in de horeca.
Ata-tech hangt inderdaad regelmatig Community speakers weg.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
24-1-2008 18:26

big bang schreef:

Ata-tech hangt inderdaad regelmatig Community speakers weg.
Kom jij regelmatig in de Horeca daar en hoe klinkt het?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Marcel@m-proStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2007
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 19
24-1-2008 19:14
Edit Mod: Dré: Reactie verwijderd. Dit soort commerciële uitlatingen gaan me echt te ver. Bij herhaling zal het account geblokkeerd worden. Inhoudelijk reageren over de producten waarvan je importeur bent vind ik prima. Maar zieltjes winnen via dit forum is gewoonweg niet toegestaan.
143dB Plus ? Yep, Amptec Thunderbolt !
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
25-1-2008 12:29
Neem anders eens contact op met reactnet.nl. Deze heren hebben een hoop verschillende Community kasten in de verhuur.
Joris22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2005
Laatste: 7-3-2015
Berichten: 14
25-1-2008 19:41
Neem anders eens contact op met reactnet.nl. Deze heren hebben een hoop verschillende Community kasten in de verhuur.
haha...ja React ken ik wel. Daar werk ik als freelancerlaugh :D
van de kasten die we hebben ben ik idd wel bekend.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)