Forum > Off-Zone

inprikken tape actjes

(49 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
8-12-2007 09:32

KVM schreef:

YourLiVe schreef:

Als ze 9 van de 10 keer de eigen set in de bus laten staan zegt het management van zo'n artiest dadelijk "laat je set maar thuis". En dat is niet zo erg, maar dan gaat het gage natuurlijk ook omlaag...
Nee, zo werkt dat niet. Of de technicus nu wel of niet zijn eigen geluid gebruikt de gage blijft gelijk.

Martin.
Het gebeurt namelijk bijna nooit dat een artiest zijn gage verlaagt. In enkele gevallen (artiest veel minder populair of echt totaal uit the picture) dan kan het nog eens voorkomen. Geluid zit bij dat gage in. Een gemiddelde artiest doet zoveel optredens dat die huursom in verhouding op het gage bijna niets is. shut up :X
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-12-2007 09:57

larzzzie schreef:

Een gemiddelde artiest doet zoveel optredens dat die huursom in verhouding op het gage bijna niets is. shut up :X
De artiest (of het buro) maakt een afspraak met de verhuurder, x bedrag voor minimaal x optredens per jaar. Er word per keer door de verhuurder minimaal verdiend.
Door de grote hoeveelheid optredens word het echter interessant.

Martin.
kvm entertainment
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
8-12-2007 11:16

KVM schreef:

larzzzie schreef:

Een gemiddelde artiest doet zoveel optredens dat die huursom in verhouding op het gage bijna niets is. shut up :X
De artiest (of het buro) maakt een afspraak met de verhuurder, x bedrag voor minimaal x optredens per jaar. Er word per keer door de verhuurder minimaal verdiend.
Door de grote hoeveelheid optredens word het echter interessant.

Martin.
Klopt inderdaad, is wel met meer zaken zo. In principe is hetzelfde als dat je korting krijgt als je bij de sligro een pallet Marsen koopt of in de supermarkt 1 losse mars wink ;). Per stuk is de winst op die pallet Marasen veel kleiner, maar totaal gezien juist weer veel groter.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-12-2007 10:49

KVM schreef:

YourLiVe schreef:

Als ze 9 van de 10 keer de eigen set in de bus laten staan zegt het management van zo'n artiest dadelijk "laat je set maar thuis". En dat is niet zo erg, maar dan gaat het gage natuurlijk ook omlaag...
Nee, zo werkt dat niet. Of de technicus nu wel of niet zijn eigen geluid gebruikt de gage blijft gelijk.

Martin.
Weet ik, maar ik bedoel dat de technicus zijn eigen set niet meer mee hoeft te nemen als hij er te vaak geen gebruik van hoeft te maken. Het afgesproken gage is de prijs voor de tech + rackje + geluidsset. Als de geluidsset dus niet meer wordt ingehuurd (en dan bedoel ik dus niet dat hij wel meegenomen wordt maar in de bus blijft staan) zal het gage omlaag gaan.

Overigens zijn die gages zo slecht nog niet voor de tijd die je ermee kwijt bent hoor. Vergeet ook niet dat een beetje artiest 2 a 3 optredens per avond kan doen, dus dan vang je ook 2 of 3 keer je gage...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
10-12-2007 18:11
Ja maar wees eerlijk, dat zijn echt alleen een beetje de A artiesten. En die zitten over het algemeen bij grotere bedrijven waardoor wij ons helemaal geen zorgen hoeven te maken over die gage's... Dat doet de baas wel. laugh :D
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-12-2007 10:25
ligt eraan wat je tot de A artiesten rekent. Maar het gaat wel voornamelijk op voor bekende artiesten, laten we het daarop houden.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
12-12-2007 17:02
tape-acts die wij doen zijn allemaal incl. RX set.
9 van de 10keer blijft het ding in de bus, en die ene keer dat het wel gebruikt word is het vaak nog op een lokatie waar inprikken op het cantract stond, maar waar je dan liever niet inprikt op de skytec set van dj pietje pret.

En ja, dan is het managment toch weer erg blij dat je je set bij had, en nee, dan hoor je niets van die 9 keer dat het in de bus blijft.

één van de redene dat er door de tape-acts jongens toch vaak n set neergezet word is (hoe stom het ook lijkt) snel werken. De mixer/set staat op hun sound voor vaak meerdere optredens per avond, set neerbutsen kost minder tijd dan onbekende set afstellen. Tevens heb ik het idee dat er ook nog n hoop onzekere mensen tussen zitten, die denken dat als er geen d&b op staat, het niet kan klinken, en dat ze bang zijn het dan niet goed te krijgen.

Rede dat geluid niet mag falen, is dat het bij n paar keer fout gewoon bergen met geld kan kosten, gezien de gemiddelde tape-act toch minimaal 40x per jaar weg is (wil het interesant zijn....)
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
12-12-2007 18:36
Helemaal mee eens. Echter is het wel zo dat de keren dat je inprikt de set als het goed is correct is afgeregeld.
Anders prik je niet in sneaky :V
Enne dat je act een eigen sound heeft snap ik, maar die eigen sound wordt meestal toch uit je rackje geworpen, en niet op je versterkers gemaakt. Dus klinkt het naar wens.
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen, en gaat deze vlieger niet overal op.
Maar ik bedoel te zeggen dat je als het goed is niet radicaal hoeft te gaan eq'en aan de staande set.
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
13-12-2007 08:40

Wesley vd H schreef:

Uiteraard zijn er ook uitzonderingen, en gaat deze vlieger niet overal op.
Maar ik bedoel te zeggen dat je als het goed is niet radicaal hoeft te gaan eq'en aan de staande set.
Ach, en dat heeft ook weer met de kwaliteit en kundigheid van de technicus te maken. Had er een 1,5 maand geleden een, die vroeg waar de processors stonden. Kon die in de Xta processors even de EQ van de set aanpassenshocked 8O shut up :X. Toen we 'm op het EQ rack wezen, stond 'ie heel vreemd te kijken sneaky :V...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-12-2007 22:31

YourLiVe schreef:

Weet ik, maar ik bedoel dat de technicus zijn eigen set niet meer mee hoeft te nemen als hij er te vaak geen gebruik van hoeft te maken. Het afgesproken gage is de prijs voor de tech + rackje + geluidsset. Als de geluidsset dus niet meer wordt ingehuurd (en dan bedoel ik dus niet dat hij wel meegenomen wordt maar in de bus blijft staan) zal het gage omlaag gaan.
Nogmaals zo werkt dat niet. Gage blijft gelijk of de technicus nu wel of niet zijn totale set neerzet. (zie ook verhaal ws soundexpresse)
Overigens zijn die gages zo slecht nog niet voor de tijd die je ermee kwijt bent hoor. Vergeet ook niet dat een beetje artiest 2 a 3 optredens per avond kan doen, dus dan vang je ook 2 of 3 keer je gage...
Dat meld ik ook niet, ik heb het over een "minimale" gage, juist de vele optredens maakt het interessant.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)