Forum > Off-Zone

inprikken tape actjes

(49 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
5-12-2007 13:23
t zeggen, de meeste zijn aardige gasten, maar soms angry

Sta je op een bruiloft komt opeens een gast, jah over n half uurtje komt er iemand zingen en n trompetist..

Hu wat, dat was niet de afspraak.. na 10 min over en weer oke is goed prik maar in... hij heeft geluids man.

Maar dan had meneer wel nog n paar eisen shocked 8O nou dat regelt hij zich zelf maar ik hou me dr buiten...
Toen kwam zijn geluidsman... nou dat was dus zijn zoon(tje)

optreden was redelijk... geluid was kut = laatste keer dat ik zoiets doe wink ;)
t' gaat zoals t' gaat
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
5-12-2007 21:45

larzzzie schreef:

Hou op over D&B, busjes en tape-act-technici. Wat wordt je daar toch ongelooflijk moe van. Van prima Martin Wavefront sets tot synco line-arraytjes en dikke SP-sets... groot of klein... het bakwagentje met C7 lokt altijd... En er zijn er bij die het dan werkelijk waar nog neer zetten ook sad :( Drama. Verder zijn het wel aardige gasten wink ;)
Zoals ik al zei, als er een prima geluid hangt waar ik op mag prikken GRAAG laugh :D Bill's bar markelo is zo'n tent.
Flinke EAW kasten aan het dak, dikke prima!
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
5-12-2007 22:21

Wesley vd H schreef:

Zoals ik al zei, als er een prima geluid hangt waar ik op mag prikken GRAAG laugh :D Bill's bar markelo is zo'n tent.
Flinke EAW kasten aan het dak, dikke prima!
Maar zo zijn onze collega's lang niet allemaal. Eigenwijsheid is een vak (net als geluidstechnicus wink ;) ).
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
5-12-2007 22:43

Skevdude schreef:

Ik vind je zinnen in je contract een beetje onduidelijk, misschien kun je de woordvolgorde een beetje veranderen (just my 2 cents)
Verklaar je nader.. wink ;)
Alles komt goed....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-12-2007 23:13

larzzzie schreef:

Maar zo zijn onze collega's lang niet allemaal.
Naar mijn idee haal je nu twee dingen door elkaar heen, in bepaalde vaste discotheken is het namelijk niet gewenst om met eigen geluid te komen. (denk o.a. aan Dieka en Radstake) daar moet je het dus doen met de set die daar staat. Je kunt er dus vanuit gaan dat die sets dik inorde zijn. Misschien niet "jouw" merk, maar in dat geval moet je er niet optreden.

In Radstake ben ik meerdere malen wel met een eigen set geweest, daar de Mach set die er toen in de grote zaal stond ver beneden de maat presteerde. (is dacht ik nu opgelost)

Bij een drive-in show die ergens staat is dat maar afwachten, en op zich dus niet vreemd dat de tape act zijn eigen complete set neer zet. (het is betaald dus waarom zou je het niet neerzetten)

djbram schreef:

Toen kwam zijn geluidsman... nou dat was dus zijn zoon(tje)
Dat is dan ook de reden waarom ik nooit niemand anders achter mijn set zet.
Langzamerhand ervaring genoeg met mensen die "het ook wel kunnen".

Martin.
kvm entertainment
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
6-12-2007 00:24
In de Radstake staan de livebands alweer een aantal jaar in De Graanschuur, waar ze eerder in het Koetshuis stonden (de zaal waar je toen bijna letterlijk met de paarden op stal stond laugh :D ) of misschien ook nog in de Napoleonzaal (waar nu een dj staat en de geluidsset imho in ieder geval dík in orde is)
In de Graanschuur nemen de bands (tegenwoordig) altijd hun eigen sets mee. Dan is er verder nog 1 zaal(tje) waar bandjes staan, de Rockstake. Hier spelen (vooral regionale) bandjes, die vaak geen eigen PA en geluidsman hebben. Met de set daar kan ook elke beetje fatsoenlijke geluidsman goed uit de voeten (heeft GoeieGast laatst nog foto's van gepost).

Nu kan 't natuurlijk zo zijn dat wanneer je er doordeweeks een keertje staat de situatie wat anders is (andere zaal bijv.) maar volgens mij is het geluid onderhand toch wel aardig op orde daar. happy :)
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
6-12-2007 10:14

KVM schreef:

Naar mijn idee haal je nu twee dingen door elkaar heen, in bepaalde vaste discotheken is het namelijk niet gewenst om met eigen geluid te komen. (denk o.a. aan Dieka en Radstake) daar moet je het dus doen met de set die daar staat. Je kunt er dus vanuit gaan dat die sets dik inorde zijn. Misschien niet "jouw" merk, maar in dat geval moet je er niet optreden.
Heb het in mijn geval nu over de middel tot grotere festivals en evenementen, waar je met een prima set staat en niet over de discotheeks waar ook een prima set staat.

Zie het gewoon maar al te vaak gebeuren dat het standaard setje toch uit de bus wordt gehaald, ondanks dat er een kwalitatief prima merk met voldoende vermogen staat.
(en nee, heb het niet over de discojongensdapsetjes etc. sneaky :V )

De locaties waar geen andere sets in mogen, hebben de tech's in kwestie ook geen keus. Echter, hebben ze die keuze wel op een locatie waar het wel mag, wordt er naar mijn mening te vaak te snel gegrepen naar het setje achterin 't bakkie.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-12-2007 11:47
Van 1 kant ook wel logisch, daar worden ze immers voor betaald. Als ze 9 van de 10 keer de eigen set in de bus laten staan zegt het management van zo'n artiest dadelijk "laat je set maar thuis". En dat is niet zo erg, maar dan gaat het gage natuurlijk ook omlaag...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
6-12-2007 11:54
Lijkt mij alleen maar gemak, daar wij als collega's er meestal niets voor hoeven te hebben (waar dit topic dan ook over gaat). Uiteraard zijn er genoeg locaties (zoals feesttenten) waar geen, of geen fatsoenlijke set staat. Dan is de C7 set hard nodig en ook een prima set. Maar zoals ik al eerder zei, totaal overbodig als er al een vergelijkbare of al dan niet betere set aanwezig is. Ik vraag me dan ook af waarom er zo snel daar de eigen set gegrepen wordt en wat de afwegingen zijn van deze technici (misschien dat er een paar meelezen hier op het forum en wellicht hun afwegingen willen toelichten?)

Kan me voorstellen dat er artiesten zijn die ook hun eissen stellen en sets die bij hun niet bekend zijn, al snel als slecht of niet goed genoeg bestempelen... Vaak heeft de artiest dan ook het laatste woord...

Wat meer ontopic:
Wat betreft een bepaald bedrag vragen voor het gebruik van de set (dus echt enkel inprikken) gebeurt vaak niet. Het is lastig om dit met je opdrachtgever te communiceren. Wie moet het betalen? De artiest (want die vraagt al veel geld) of de opdrachtgever zelf?(die al veel geld aan de artiest betaald?).
Indien er een complete tape-set mee moet is het een ander verhaal en makkelijker te verhalen op de opdrachtgever.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
6-12-2007 12:35
De afweging dat een technicus liever zijn eigen set neerzet,
is omdat hij dan weet wat hij heeft,
en weet hoe hij eht moet bedienen/instellen om een bepaald geluid te verkrijgen wat zijn artiest wil hebben.
En ze weten dan voor hun zelf zeker dat het werkt.
Want zeg nu zelf, heel veel van die kleine drive-in showtjes zijn iedere keer maar wat blij als alle versterkers en alle boxen het nog doen,
en er geen brom/ruis/gekraak te horen is sneaky :V

Ik heb zo vaak meegemaakt dat men twee jbl topjes op statieven voor mijn pa neerzet, wat totaal geen vergelijk is.
Ik maak daar geen punt van. Alleeen als wij dan weer gaan, dan is het verschil wel heel erg hoorbaar laugh :D Zeker als de zaal wat groter is en er veel mensen zijn.

Wat betreft de reden dat een artiest liever zijn eigen spul neerzet, das het zelfde dat ik niet meer los als dj in een zaal ga draaien (werk voor enkele collega's nagelaten), het leverd minder op, punt uit.
Die paar boxjes neerzetten leveren al gauw 100 tot 300 meer op bij een gig voor een artiest.

Als iemand mij huurt en ik samen moet werken de hele avond met een bandje,
breng ik wel altijd ter sprake dat men op mijn pa makkelijk kan inpluggen.
Bandjes die apart de pa moeten huren, maken daar graag gebruik van.
Dat geld voor huren zijn ze alrijd kwijt, en de opdrachtgever ook.
Inprikken is goedkoper.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)