Forum > Off-Zone

inprikken tape actjes

(49 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
4-12-2007 22:24
Nope, die kling & Freitag set was met Milk Inc.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-12-2007 22:25

Wesley vd H schreef:

Nope, die kling & Freitag set was met Milk Inc.
Hm, juist daarover heb ik een paar vraagjes voor je.. Ik mail je wel even, te offtopic anders laugh :D
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-12-2007 00:39

Ruud schreef:

Wij maken hier nooit echt een probleem van, beetje overdreven ook om een extra geluidsset naar binnen te sjouwen.
Vergeet niet dat de gage van bepaalde tapeacts-artiesten altijd inclusief geluid is.
Zij zullen nooit een deel aan jouw afstaan. Als zij dan jouw set willen gebruiken, of jij je set aanbied dan hoeven zij minder uit te laden.

Uiteindelijk heeft het te maken met de organisator van het feest.
Vooraf bespreek je namelijk met hem wat de bedoeling is. Uiteraard komt dan ook tersprake of jij het geluid van de tape act moet verzorgen.

Ik heb slechts 1 keer een artiest(zonder eigen geluid) meegemaakt die mij bedankte en 25 euro gaf.
En dat terwijl de set juist speciaal was ingehuurd shut up :X

Wesley vd H schreef:

Ik val waarschijnlijk onder die moeilijk doende technici.
Ik denk niet dat jij de enige bent. Logisch ook daar de tape act afhankelijk is van jou kennis/ervaring. (en daar word je dus voor betaald)
Daar komt bij dat een taperackje soms ook versterkers bevat, enige wat je dan nog nodig hebt is een paar luidsprekerkasten. (dus kwa sjouwerk valt het allemaal wel mee)

Martin.
kvm entertainment
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
5-12-2007 02:33
Enkele regeltjes uit mijn contract:

Inprikken / artiesten mixen op aanvraag.

Het aansluiten op onze apparatuur van andere optredende artiesten is alleen mogelijk wanneer dit
vooraf is overeengekomen door middel van een contract. Ook daarvoor kan een financiële vergoeding
noodzakelijk zijn.

..........Meestal ben ik te makkelijk.... wink ;)
Alles komt goed....
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 138
5-12-2007 08:37
Ik vind je zinnen in je contract een beetje onduidelijk, misschien kun je de woordvolgorde een beetje veranderen (just my 2 cents)
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
RuudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2002
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 58
5-12-2007 08:47

KVM schreef:

Ruud]

Vergeet niet dat de gage van bepaalde tapeacts-artiesten altijd inclusief geluid is.
Zij zullen nooit een deel aan jouw afstaan. Als zij dan jouw set willen gebruiken, of jij je set aanbied dan hoeven zij minder uit te laden.


eigenlijk hetzelfde wat ik nog wilde posten op de eerste reactie, de tape act artiest krijgt betaald voor een optreden inclusief geluidsset....
dus in feite verhuren ze dan jouw geluidsset en gaat de opbrengst naar hun...

en ach, het maakt me ook allemaal niet uit, als ze willen inprikken doen ze maar lekker, de geluidsset staat er immers toch... (maar hou het wel heel :P ) en als ze meer geluid willen binnen sjouwen, even goede vrienden...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-12-2007 09:35
Ach ja van mij mogen ze gratis inprikken hoor, ik doe daar niet moeilijk over. Ik heb zelfs een extra ingang met 2 XLR's op mijn aansluitpaneeltjes zitten voor dat soort dingen (want ik moet er natuurlijk niet teveel moeite aan hebben wink ;) ). Ik sta er immers toch, en het is wel zo klantvriendelijk als het feest niet verstoord hoeft te worden door op- en afbouwende geluidsmensen. Als ze zelf maar een tape rackje en monitors meenemen.

Overigens heb ik zelf ook altijd een draadloze microfoon en een mengtafel met galm ed bij, MD alleen op aanvraag. Tijdje terug ook een (wat minder bekende) artiest gehad, stond zijn geluidsman met pech... die heeft dus gewoon over mijn installatie gezongen, geen probleem hoor. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een geluidsman zelf zijn eigen set ging uitladen als ik ergens met mijn HK Actor DX sta. Wel een keer toen ik met een ingehuurd Dynacord XA set stond. En wat zette de geluidsman neer? Juist, een Dynacord XA set. Beetje overdreven toch?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-12-2007 09:39

YourLiVe schreef:

Wel een keer toen ik met een ingehuurd Dynacord XA set stond. En wat zette de geluidsman neer? Juist, een Dynacord XA set. Beetje overdreven toch?
Nee man, D&B C7, klinkt overal fantastisch laugh :D

(Oh man, wat heb ik een trauma's overgehouden aan die tape-acts. Zelfs als er een prima banaantje V-dosc hangt, ingeregeld door een zeer goede technicus, zie je die tape-act mannetjes nog vertwijfeld de wenkbrauwen optrekken met een tersluikse blik naar hun bakwagentje waar de C7 in staat te trappelen. shut up :X laugh :D)
Light Image
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
5-12-2007 10:11
Meestal weet ik van te voren over er iets bijgeprikt moet worden.
Als het een hele band is, die dan niet hun pa hoeven uit te laden, waardoor de opdrachtgever pak hem beet 300 goedkoper uit is, vraag ik bijvoorbeeld 100 extra.

Als het ome willem is die een stukje ingestudeerd heeft dan reken ik helemaal niks.
Het hangt er gewoon een beetje van af waar het voor is.

Voor een particulier die nergens van weet, doe ik anders als voor het andere uiterste: een boekingsburo die wel overal van weet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
5-12-2007 10:31

JeroenVDV schreef:

Nee man, D&B C7, klinkt overal fantastisch laugh :D

(Oh man, wat heb ik een trauma's overgehouden aan die tape-acts. Zelfs als er een prima banaantje V-dosc hangt, ingeregeld door een zeer goede technicus, zie je die tape-act mannetjes nog vertwijfeld de wenkbrauwen optrekken met een tersluikse blik naar hun bakwagentje waar de C7 in staat te trappelen. shut up :X laugh :D)
Hou op over D&B, busjes en tape-act-technici. Wat wordt je daar toch ongelooflijk moe van. Van prima Martin Wavefront sets tot synco line-arraytjes en dikke SP-sets... groot of klein... het bakwagentje met C7 lokt altijd... En er zijn er bij die het dan werkelijk waar nog neer zetten ook sad :( Drama. Verder zijn het wel aardige gasten wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)