Forum > Off-Zone

Ernistig incident voorgekomen bij drive in show werk.

(69 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-11-2007 16:36

dj krissie schreef:

Durf jij te zeggen dat het niet mogelijk is, Als een haspel niet helemaal afgerold niks mee kan gebeuren? Gooi is een zooi parren om een niet afgerolde haspel, kom even later terug, En je zult gelijk warmte voelen. Ik heb elektro techniek gedaan, En weet duidelijk waar ik over praat. Eigenlijk heeft helemaal niks met dit topic te maken. wink ;)
Onder brand versta ik vlammen, vuur, rook, etc. Lijkt me sterk, da's alles wat ik zeg. Je hoeft mij niet uit te leggen dat een onafgerolde haspel warm wordt, en zelfs kan smelten.
Light Image
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 387
27-11-2007 16:45
Onder brand versta ik vlammen, vuur, rook, etc. Lijkt me sterk, da's alles wat ik zeg. Je hoeft mij niet uit te leggen dat een onafgerolde haspel warm wordt, en zelfs kan smelten.
En als iets warme wordt, Gaat het smelten. En bij smelten van bv kabel. Wordt de draad blood gelegt. Waar dus vuurvonken vanaf kunnen komen waardoor mogelijk vlam kan vatten.

Kristian
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
27-11-2007 16:47
Iedereen die serieus met dit 'vak' bezig is gaat vroeg of laat te maken krijgen met agressie van bezoekers. Niet een kwestie van óf, maar wanneer het gebeurt.
Dat er een vechtpartijtje is bij een show van jouw is vervelend, maar niks nieuws in deze
branche. Ik zou in dit geval me er wel buiten gehouden hebben, maar dat is een ander verhaal.

En zo enorm ernstig was het allemaal niet hoor wink ;) Bij sommige mensen is dit zelfs dagelijkse kost.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-11-2007 16:51

dj krissie schreef:

En als iets warme wordt, Gaat het smelten. En bij smelten van bv kabel. Wordt de draad blood gelegt. Waar dus vuurvonken vanaf kunnen komen waardoor mogelijk vlam kan vatten.
Dan vraag ik me af of jouw zekeringen op vakantie zijn.. Daarnaast ken ik geen houten (of ander brandbaar materiaal) haspels. Je snapt m'n punt denk ik wel - een haspel brandt gewoonweg niet.
Light Image
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 387
27-11-2007 17:15

SebasVD schreef:

Iedereen die serieus met dit 'vak' bezig is gaat vroeg of laat te maken krijgen met agressie van bezoekers. Niet een kwestie van óf, maar wanneer het gebeurt.
Dat er een vechtpartijtje is bij een show van jouw is vervelend, maar niks nieuws in deze
branche. Ik zou in dit geval me er wel buiten gehouden hebben, maar dat is een ander verhaal.

En zo enorm ernstig was het allemaal niet hoor wink ;) Bij sommige mensen is dit zelfs dagelijkse kost.
Maar of het is je dagelijkse werk OF het is je wekelijkse werk. Maar het ligt er ook aan wat voor boekingen je aan neemt. Dit was in het "zo mooie" Rotterdam.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
27-11-2007 17:37
Hmm ik vind je reactie ietwat overdreven? Zo te lezen viel het wel mee. Heb ook wel vechtpartijen ed. meegemaakt. Ergste wat ik ooit heb meegemaakt was een bovenbouwfeest van een school waar studenten met leerlingen op de vuist gingen. 6 politiewagens, politiehonden, knuppels etc... Het meeste speelde zich in de gang en buiten af, dus heb me er niet mee bemoeit. Feest werd in ieder geval vroegtijdig gestopt, dat is het enige wat ik heb gedaan...
Waar zit de cut op dit apparaat?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-11-2007 17:39

Victor Junior schreef:

Hmm ik vind je reactie ietwat overdreven? Zo te lezen viel het wel mee. Heb ook wel vechtpartijen ed. meegemaakt. Ergste wat ik ooit heb meegemaakt was een bovenbouwfeest van een school waar studenten met leerlingen op de vuist gingen.
Keer een "gezellig" buurtfeestje meegemaakt waar een kerel met slechte intenties en een vuurwapen op zak rond scheen te lopen. Ben blij dat ik het achteraf pas hoorde/merkte toen de politie voor m'n neus stond om de verhalen te noteren.. laugh :D
Light Image
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 1370
27-11-2007 17:52

Victor Junior schreef:

Ergste wat ik ooit heb meegemaakt was ...
Iemand die na afloop van een feest met zijn auto in een groep feestgangers rijdt. 1 flink gewonde. Tijdens oud & nieuw een rookbom die in een stalen kist was gelast, welke bij ontsteken platen staal van 40*40cm lanceert. 1 plaat is op 10 meter van de zaal blijven hangen in een muur tegen een stalen pilaar (nadat hij al 3 muren doorboort had). Vechtpartijen (zelfs na een 25 jarige bruiloft). Etc..

Helaas kunnen veel mensen niet erg goed tegen alcohol :-p
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 387
27-11-2007 18:06
1 x bewerkt. Laatst door Dj krissie op 27-11-2007 21:38

Reemski schreef:

Victor Junior schreef:

Ergste wat ik ooit heb meegemaakt was ...
Iemand die na afloop van een feest met zijn auto in een groep feestgangers rijdt. 1 flink gewonde. Tijdens oud & nieuw een rookbom die in een stalen kist was gelast, welke bij ontsteken platen staal van 40*40cm lanceert. 1 plaat is op 10 meter van de zaal blijven hangen in een muur tegen een stalen pilaar (nadat hij al 3 muren doorboort had). Vechtpartijen (zelfs na een 25 jarige bruiloft). Etc..

Helaas kunnen veel mensen niet erg goed tegen alcohol :-p
Toch blijkt maar dat je er beter niet mee kunt bemoeien, Dan er je wel mee te bemoeien. Ik doe meestal gewoon gezellig avond's, Bruiloften, verjaardagen etc. Maar daarom was dit voor mij gewoon een ander geval. Uiteraad is het niet de ergste zaak van de wereld. Maar een vecht partij, Of een hele grote ruit over je heen krijgen vind ik toch wat anders. Maar gelukkig is het goed afgelopen. Ze hebben mij alweer geboekt voor de 3e keer in 2 maanden. Dus dat zit wel goed sneaky :V
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
27-11-2007 18:33
Ik denk dat je met 4 richtlijnen een heel eind kan komen als het om dergelijke situaties gaat:

- Denk (eerst) aan je eigen veiligheid.
- Rustig blijven.
- Niet mee gaan doen/mee bemoeien (Wordt een ander verhaal als iemand zich specifiek tegen jou of je apparatuur richt, maar dan kom je met "Rustig blijven" ook heel erg ver).
- Eventueel ondersteunende activiteiten/acties uitvoeren.

Eerste drie lijken me duidelijk, de laaste verdiend wat uitleg.
Met ondersteunende acties bedoel ik handelingen als licht aan en/of muziek uit/laag (niet te snel muziek uit, want dan heeft iedereen direct in de gaten dat er iets aan de hand is, en dat wil je soms weer voorkomen zodat niet iedereen gaat mee doen), politie inlichten, geschrokken mensen opvangen, e.d. In ieder geval GEEN handelingen die direct (negatieve) invloed op de situatie hebben, dus niet ingrijpen bij een vechtpartij, niet tussenkomen bij een verbale ruzie.

Uiteindelijk is het beheer/de organisatie verantwoordelijk voor veiligheid en ingrijpen bij incidenten en ik denk dat wanneer je je daarmee gaat bemoeien je jezelf in gevaar kan brengen en je de procedures van de beveiliging (naja... als die er zijn) ook in de war kan schoppen.

Dit telt natuurlijk alleen voor incidenten als vechtpartijen, ruzies, enz. Bij een (eenzijdig) ongeval of brand moet je heel anders reageren op de situatie (Eigen veiligheid, rustig blijven, paniek voorkomen, evacueren ?).

René

Terug naar forum Reageer (zonder quote)