Forum > Geluid

Ervaringen JBL MRX serie

(39 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
13-11-2007 17:25

GateWay schreef:

wat moet je bij s2 betalen voor een martin setje incl amps ?
Offtopic: aangezien dit vrij offtopic is mag je me altijd een mailtje doen. Ik kan je wel al zeggen dat wij het een stukje goedkoper als normaal kunnen krijgen aangezien we bij S2 huren via een ander bedrijf waar we mee samenwerken.

Mvg
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
13-11-2007 18:05
toevallig ook wel ja wink ;)

Grtz
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
13-11-2007 21:05

Xplod schreef:

Alleen de prijs valt wat tegen... Rond de 2500 euro per kast... shut up :X

Mvg
Dat bedoel ik! De MRX zit rond de 1200 euro de 2 (!!) kasten. Een kwart zo goedkoop. Dus dan mag het wel wat beter klinken ja laugh :D
wat een onzin in dit vak
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
13-11-2007 21:44
Tfoe de spects zien er niet zo best uit voor die prijs en het grafiekje ook niet!. Denk dat er wel wat beters te krijgen is voor dat geld! Als je kijkt naar de spects winnen zelfs dap speakers (alhoewel die niet altijd de waarheid vertellen)
I Love House Music!
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
13-11-2007 22:18

Mifex schreef:

Tfoe de spects zien er niet zo best uit voor die prijs en het grafiekje ook niet!. Denk dat er wel wat beters te krijgen is voor dat geld! Als je kijkt naar de spects winnen zelfs dap speakers (alhoewel die niet altijd de waarheid vertellen)
En toch vind ik het érg goed klinkende kasten! Alleen moest ik in het begin niet veel hebben van de S218's, maar dit komt gewoon door mijn algemene voorkeur voor 15" subs. De F215's daarintegen vind ik echt goed klinken! (weet trouwens iemand of het kan kloppen dat de S- en F-reeksen vernieuwd zijn?!)

Ook valt het mij op dat Martin Audio tegenwoordig steeds meer en meer gebruikt wordt door verhuurbedrijven en in vaste installaties.

Of de kasten hun geld waard zijn is de vraag, hierover kan ik niet oordelen aangezien ik ze zelf niet in bezit heb of geen ervaringen heb op lange termijn, maar zoals je zegt is er voor dat bedrag héééél wat ander leuk spul te krijgen...

Trouwens, Calipso, hoe kom je bij die prijs van 1200 voor 2 kasten? Ik vind hier in België voor de MRX 525 prijzen van rond de 1400 euro per kast...?!

Is Turbosound trouwens geen optie? Ik meen dat je in die prijsklasse ook al leuke luidsprekers van Turbosound hebt..

Mvg
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
13-11-2007 23:14
p.s. ik weet dat subs gemaakt zijn om laag weer te geven en tops om het hoog.. en ook dat het leuk is om een sub-top combi te hebben. Maar doe me een plezier, probeer wat martin audio te beluisteren! meer specifiek, een F215 "top" fullrange aangestuurd.
die dingen gaan loeihard, en wat een laag dat hier uitkomt shocked 8O . blijft perfect zuiver klinken!

Grtz
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
14-11-2007 07:32

Xplod schreef:

Trouwens, Calipso, hoe kom je bij die prijs van 1200 voor 2 kasten? Ik vind hier in België voor de MRX 525 prijzen van rond de 1400 euro per kast...?!

Mvg
Ik zal het eventjes nazoeken..
wat een onzin in dit vak
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
16-11-2007 08:21

vanniekerk schreef:

Een verkoper vertelde mij dat ik deze set (voorlopig) kan laten draaien op de amps die ik nu heb.
Palladiums.
Hij zei dat ik ze voorlopig in de brug kon gooien per kast.
dus twee x p 1600 op de toppen en twee maal p 2000 op de bassen.
Ik heb hier toch mijn twijfels bij, kan een Palladium wel op 4 ohm in de brug draaien?
Dit zou een tussenoplossing zijn om vervolgens later betere amps te kopen.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik snap uberhaupt niet waarom je Palladiums wil gebruiken en ze ook nog eens wilt bruggen op een zware profi JBL set.. Dat is zoiets van; Een ferrari kopen met een Volkswagen GTI motor erin wink ;)
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
16-11-2007 10:48

sjampiejo schreef:

vanniekerk schreef:

Wat vinden jullie hiervan?
Ik snap uberhaupt niet waarom je Palladiums wil gebruiken en ze ook nog eens wilt bruggen op een zware profi JBL set.. Dat is zoiets van; Een ferrari kopen met een Volkswagen GTI motor erin wink ;)
Ja en dat is dus ook een beetje mijn vraag, in wat voor klasse wordt een dergelijke set ingedeelt?
Is dit wel een zware profi set of is dit een slag beter dan semi professioneel.
Ik kan natuurlijk gaan luisteren en vinden dat het mooi klinkt, maar ik wil ook weten wat de set mij in de toekomst te bieden heeft.
Denk hierbij aan slijtage, hufterproofheid, mogelijkheden tot uitbreiden.

Wat voor suggesties zijn er dan voor de juiste versterkers hiervoor?
American audio V 5001 en 6001>?
Ik wil een set versterkers die het maximale uit deze set haalt, qua vermogen en geluidskwaliteit dus.
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
16-11-2007 11:51

vanniekerk schreef:

sjampiejo schreef:

vanniekerk schreef:

Wat vinden jullie hiervan?
Ik snap uberhaupt niet waarom je Palladiums wil gebruiken en ze ook nog eens wilt bruggen op een zware profi JBL set.. Dat is zoiets van; Een ferrari kopen met een Volkswagen GTI motor erin wink ;)
Ja en dat is dus ook een beetje mijn vraag, in wat voor klasse wordt een dergelijke set ingedeelt?
Is dit wel een zware profi set of is dit een slag beter dan semi professioneel.
Ik kan natuurlijk gaan luisteren en vinden dat het mooi klinkt, maar ik wil ook weten wat de set mij in de toekomst te bieden heeft.
Denk hierbij aan slijtage, hufterproofheid, mogelijkheden tot uitbreiden.

Wat voor suggesties zijn er dan voor de juiste versterkers hiervoor?
American audio V 5001 en 6001>?
Ik wil een set versterkers die het maximale uit deze set haalt, qua vermogen en geluidskwaliteit dus.
Een tijdje terug heb ik ook gekeken naar Prof JBL speakers, volgens mij ook die jij in dit topic aanwijst. Alleen toen ik de prijzen zag voor een basskist of een topspeaker.. ging ik snel weer verder kijken.. per stuk minimaal 2000/3000 euro ofzo..

Zeker als je gaat bruggen zou ik kiezen voor een V5001 of V6001.. of gewoon nog een stapje hoger: Dynacord, QSC enz..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)