Forum > Licht

Jands Event 408 "probleem"

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
1-10-2007 23:26
Bij een bedrijf waar ik voor werk hebben ze een Event 408 staan. Een al wat verouderde, maar toch zeer fijne tafel.

Nu is hier laatst tijdens een evenement bier overheen gegaan en moest ik het hele apparaat fatsoenlijk schoon maken. Tijdens die schoonmaak heb ik voor de zekerheid de tafel ook maar een reset gegeven en de laatste softwareversie erop gezet.

Dit is allemaal zonder complicaties verlopen, maar tijdens het licht schuiven voor een bandje kwam ik erachter dat de tafel niet helemaal precies dezelfde instellingen had als die ik ervoor altijd gebruikte.

Het gaat hier specifiek om het volgende:
Ik had een chase gemaakt en wees die toe aan een fader. Ik zet de chase aan dmv van op de flashtoets onder te fader te drukken. Daarna wilde ik live, dus tijdens de show, de kleuren van de headjes veranderen. Ik wilde de eerste 3 headjes bijvoorbeeld wit maken en de 3 daaropvolgende headjes bijvoorbeeld rood. Wanneer ik de eerste 3 headjes selecteer en deze de kleur wit toewijs reageert alles perfect. Maar! Wanneer ik dan de eerste 3 headjes deselecteer en de andere 3 daaropvolgende headjes selecteer vervallen de eerste 3 headjes terug in de chase die ik eerder met de flashtoets had ingestart.

Normaal gezien (met de instellingen die er eerder in zaten) zouden de headjes dan gewoon op de toegewezen kleur moeten blijven staan.

Nu is dus mijn vraag: waar zit dat precies in de software? Wat voor instelling moet ik wijzigen?
Ik heb de complete handleiding doorgespit (voor de zoveelste keer) en kan er niks duidelijks of concreets over vinden.

Ik hoop dat jullie hier mij op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt voor je reactie.
Verhuur & verkoop van special effects
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
1-10-2007 23:33
Ik heb hier de service manual van de event 4 serie liggen. Hebbuh? (Dan mag je t zelf uitzoeken, heb dr geen tijd voor wink ;))
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
2-10-2007 11:42
Is die service manual ook van de Jands website nu te downloaden of bedoel je gewoon de user manual? Alsin deze technische manual: Klik of heb jij stapel papiertjes die ik graag gehad zou hebben en waar waarschijnlijk in staat hoe mijn "probleem" opgelost kan worden? laugh :D
Verhuur & verkoop van special effects
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
2-10-2007 11:53
Nooit geweten dat ie daar te vinden is. En dan te bedenken dat de importeur zo moeilijk doet over het versturen van service manuals laugh :D (in tegenstelling tot de fabrikant ;-)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-10-2007 11:55

big bang schreef:

Nooit geweten dat ie daar te vinden is. En dan te bedenken dat de importeur zo moeilijk doet over het versturen van service manuals laugh :D (in tegenstelling tot de fabrikant ;-)
Tja, een importeur is ook niet degene die je als eindgebruiker regelmatig spreekt danwel hoort te spreken. wink ;)
Light Image
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
2-10-2007 12:03

big bang schreef:

Nooit geweten dat ie daar te vinden is. En dan te bedenken dat de importeur zo moeilijk doet over het versturen van service manuals laugh :D (in tegenstelling tot de fabrikant ;-)
In ieder geval bedankt voor je reactie. Heb jij weer wat geleerd...
Nu hopen dat ik ook nog wat leer met betrekking tot mijn "probleem". laugh :D
Verhuur & verkoop van special effects
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
2-10-2007 12:06
Tja als je geen dealer weet wink ;). Bovendien pretenderen ze ook aan eindgebruikers te leveren (en niet zoals b.v. highlite alleen als groothandel fungeren). Verder deden ze overigens absoluut niet moeilijk qua service, alleen een service manual werd wel een probleem. Heb moen maar bij de fabrikant gemeld...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
2-10-2007 19:57
Ik had in mijn beste Engels al een mailtje gedaan een tijdje geleden, maar daar had ik nog geen reactie op gekregen. Dus ik dacht ik probeer het hier.
Verhuur & verkoop van special effects
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
2-10-2007 22:31
(en niet zoals b.v. highlite alleen als groothandel fungeren).
Ik ken anders genoeg eindgebruikers die rechtstreeks inkopen bij Highlite.

Verder ben ik van mening dat de stelling "een importeur is ook niet degene die je als eindgebruiker regelmatig spreekt danwel hoort te spreken" stamt van voor het digitale tijdperk. Dat je ze als eindgebruiker niet regelmatig spreekt kan ik me voorstellen, maar er zijn wel degelijk situaties waarin je bij een importeur terecht zou moeten kunnen.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
2-10-2007 23:28
Kleine correctie op eigen post: highlite levert inderdaad wel aan eindgebruikers, maar afaik niet aan particulieren.
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)