Forum > Licht

Wat is mooier een Stroboscoop als blinder effect of gewoon een blinder

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
5-9-2007 19:18

Ganzz schreef:

Ik heb 2 velleman 750w strobes, ook met blind maar na een seconde neemt het licht al af. en van de beveiliging van 3 sec volgens de handleiding heb ik nog bar weinig gemerkt...

Hier kun je een filmpje zien, dat ik afgelopen zomer het gemaakt toen ik ze net had aangeschaft samen met een rookmachine

filmpje is groot!!
Vreemd, ik kan veel langer dan een seconde blinden zonder dat de output afneemt. Ow zit er een beveiliging in laugh :D ? Nee ook nog niks van gemerkt...
Waar zit de cut op dit apparaat?
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
5-9-2007 22:25

Victor Junior schreef:

Ganzz schreef:

Ik heb 2 velleman 750w strobes, ook met blind maar na een seconde neemt het licht al af. en van de beveiliging van 3 sec volgens de handleiding heb ik nog bar weinig gemerkt...

Hier kun je een filmpje zien, dat ik afgelopen zomer het gemaakt toen ik ze net had aangeschaft samen met een rookmachine

filmpje is groot!!
Vreemd, ik kan veel langer dan een seconde blinden zonder dat de output afneemt. Ow zit er een beveiliging in laugh :D ? Nee ook nog niks van gemerkt...
Die ervaring heb ik ook met de Velleman strobes. Sterker nog, ik durf zelfs te beweren dat de Velleman strobes langer blinden dan dat een Atomic (met beveiliging dan wel) doet.
Ik heb deze strobo's naast elkaar vergeleken (wel dan de 1500w versie van de Velleman strobes) en zie dat inderdaad na 3 à 4 seconden de output van de Atomic flink af begint te nemen en dat de Velleman strobo nog met volle output aan het blinden is.

Ik gebruik verder regelmatig de blindoptie op de Velleman strobes en daarmee kan ik ongeveer tot 8 à 9 seconden blinden zonder dat de output afneemt. Na 8 tot 9 seconden gaat wel de buis 'uit', maar die kan daarna gelijk weer worden aangezet en weer met volle intensiteit flitsen.

Voordat er mensen gaan beginnen dat dat niet goed is voor de flitsbuis en de strobo zelf; ja, dat weet ik, maar het gaat al 2 jaar goed op deze manier zonder dat er een nieuwe buis aan te pas is gekomen.

Ik moet wel zeggen dat ik nu, na dan dus ongeveer 2 jaar, begin te merken dat de output van de flitsbuis iets minder begint te worden en dat de lamp een geelachtige gloed over zich heen aan het krijgen is.

Maargoed dat is natuurlijk ook heel logisch gezien het een strobo van ongeveer 100 euro (?) is / blijft. En gezien de omstandigheden waarin ik de strobo op alle manieren tot het uiterste heb laten gaan.
Verhuur & verkoop van special effects
RNAStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2006
Laatste: 30-12-2008
Berichten: 49
10-9-2007 17:06
ik heb altijd bouwlampen gebruikt als blinders laugh :D
DJ-RidooStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 7-6-2008
Berichten: 38
11-9-2007 18:21
Ik heb ook die 750w strobo van velleman gehad ...
Die kan langer blinden dan de Atomic, licht neemt NIET af en er staat WEL een beveiliging op. Probeer maar eens zo lang mogelijk te blinden ... na een tijdje gaat de strobo gewoon uit om af te koelen.

Ik heb ook ervaring met de Atomic, en bij de atomic neemt het licht snel af na 3 - 4 sec. blinden. Redelijk voor de hand liggend met een 1500W Lamp die waarschijnlijk iets warmer wordt dan een buisje van 750W?
X-Plosion Events DJ's - Party's - Karaoke
FerdiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2005
Laatste: 30-11-2012
Berichten: 66
13-9-2007 22:11
Hé bedankt voor je reactie DJ-Ridoo en alle anderen!

Welke Strobo van 750 watt gebruik je dan? Is hij in de shop te koop?

M.v.g,

Ferdi
"Een glimlach kost minder dan elektriciteit en verlicht zoveel meer." :-)
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
13-9-2007 23:10
hij is hier niet te koop wink ;) .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)