Forum > Geluid

beste baskastjes...?? rond de 400/500 euro stuk

(48 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
29-7-2007 14:58
Ivo, zijn dit die nieuwe baskastjes waar je me over vertelde toen ik daar was een tijd geleden?
Zelfde vorm als de hybride kasten zodat je ze kan combineren? Ben zeer benieuwd naar hoe deze kast dan presteert.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
29-7-2007 15:22
Ivo, zijn dit die nieuwe baskastjes waar je me over vertelde toen ik daar was een tijd geleden?
Zelfde vorm als de hybride kasten zodat je ze kan combineren?
Klopt, ik heb de kast zo ontworpen dat de koppeling met de hybride optimaal is.
De hybride is niet zeer sterk onder de 46hz, deze basreflex vult tot 39hz aan en koppel in het gebied 46-80hz (je kan deze basreflex erbij inzetten tussen 39hz en 80hz)
Zo heb je voor middelgrote binnenklussen veel druk voorin (koppeling hybride basreflex) en achterin van de hybride.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 540
29-7-2007 16:18

ivo2 schreef:

Klopt, ik heb de kast zo ontworpen dat de koppeling met de hybride optimaal is.
De hybride is niet zeer sterk onder de 46hz, deze basreflex vult tot 39hz aan en koppel in het gebied 46-80hz (je kan deze basreflex erbij inzetten tussen 39hz en 80hz)
- Ivo, wat is de reden dat de driver zo ver naar achteren zit ? -

Dit lijkt meer op een bandpass afstemming door de "resonantiekamer" voor de driver. Met dit formaat kamer imho echter volledig zinloos in je genoemde werkgebied van dit kastje en dus verloren ruimte..
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
29-7-2007 18:27
Het is dan ook geen bandpass maar basreflex.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
29-7-2007 19:48

ivo2 schreef:

Het is dan ook geen bandpass maar basreflex.
Waarom zit de woofer dan zo ver naar achteren?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
29-7-2007 20:05
Hallo Ivo,

Hier eigenlijk de zelfde vraag als Dré.

Ik zie de logica er niet van in om die driver zovér achter in te plaatsen, lijkt me eerder nadelig voor de afstraling.
Wat ik ook niet begrijp is waarom deze kast nu gaat koppelen met een ander soort kast (hybride).
Zover ik weet koppelen alléén identieke kasten.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-7-2007 22:17

sjampiejo schreef:

Niet beluisterd.. maar is dat zo gek? Ik denk dat t meerendeel hier op t forum naar de prijs, kwaliteit en ervaringen van anderen kijkt..
Ja, dat is gek.
Persoonlijk had ik de kasten eerst beluisterd. (samen met de toppen die je hebt)

Daarnaast, ervaringen van anderen? Wie heeft er dan ervaring met deze kast?

En als laatste, ik zie slechts specs van de luidspreker en een foto van de kast.
Geen idee dus wat de speaker in die kast zal doen.

Martin.
kvm entertainment
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
29-7-2007 23:46

Webbie schreef:

Wat ik ook niet begrijp is waarom deze kast nu gaat koppelen met een ander soort kast (hybride).
Zover ik weet koppelen alléén identieke kasten.
Bij koppeling gaat het er alleen om dat er twee of meer (min of meer) coherente bronnen zijn die 'dicht' bij elkaar staan.
Twee verschillende kasten zullen tuurlijk een ietswat eigen kleuring hebben en zullen dus niet perfect coherent zijn, maar dat zal maar een kleine invloed hebben.

Er geldt toch nog steeds dat de druk (ongeveer) verdubbeld en dat betekent 2^2 keer zo veel 'geluid' (6db)

zo'n kastje gaat echt niet kijken wie naast hem staat ;)
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
30-7-2007 10:46

KVM schreef:

sjampiejo schreef:

Niet beluisterd.. maar is dat zo gek? Ik denk dat t meerendeel hier op t forum naar de prijs, kwaliteit en ervaringen van anderen kijkt..
Ja, dat is gek.
Persoonlijk had ik de kasten eerst beluisterd. (samen met de toppen die je hebt)

Daarnaast, ervaringen van anderen? Wie heeft er dan ervaring met deze kast?

En als laatste, ik zie slechts specs van de luidspreker en een foto van de kast.
Geen idee dus wat de speaker in die kast zal doen.

Martin.
Dit setje subs is gemaakt voor een 1-malige show, waren afgelopen zaterdag pas klaar (zelfbouw), ze zijn speciaal gereserveerd voor 'ons', speaker is van topkwaliteit (RCF), krijgen er VEEL meer korting op etc.

De kasten even beluisteren zou natuurlijk het mooiste zijn.. alleen als je met 3 drive-in collega's 40u per week werkt (niet drive-in) en momenteel in de weekenden ook nog druk bent met verhuizen/dj-en en tig andere bezigheden.. rij je niet zomaar even 250 km door Nederland om speakers te beluisteren. Daarnaast hebben wij weinig tot geen vergelijkingsmateriaal qua subkasten, even voorbeluisteren zou met deze nieuwe veel zwaardere subs dus altijd een WOW-effect hebben, zodat we dus uiteindelijk toch zouden kopen..

Ervaringen van anderen hebben we inderdaad niet. Maar ik neem eerder van IVEN aan dat dit topkasten zijn van superkwaliteit tegen een relatief lage prijs.. dan van 'zomaar iemand' anders op t forum (met alle respect)..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
30-7-2007 11:00
misschien dat de speaker zover naar achteren is geplaatst ivm de delay op de topkast, andere basskast?

Dit zie je toch wel meer gebeuren? Oa onze Hitec 215 topkasten hebben dit ook, de midspeakers zitten een stukje terug in de kast geplaatst.

andere mogelijkheid welke ik kan bedenken? De kasten moesten ook te combineren zijn met de reeds aanwezige hybride kasten.. kan me zomaar voorstellen dat dan de maten worden aangepast zodat stapelen "goed" gaat en past zonder de kastinhoud voor de speaker teveel aan te passen.

maar we zullen het echte antwoord wel horen. happy :)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)