Forum > Algemeen Forum

welke veiligheidsschoenen?

(29 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
18-7-2007 17:32
Veiligheid en comfort zijn ook vaak samen te vinden. Alleen hangt daat soms een iets hoger prijskaartje aan, wat je dan maar voor lief moet nemen...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
18-7-2007 18:37
Ik heb hier een paar oude Randstad veiligheids/werk- schoenen.

Er staat op:

CE
53330 S1
345 - 109 - 03
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
18-7-2007 19:31

deWit schreef:

Veiligheid en comfort zijn ook vaak samen te vinden. Alleen hangt daat soms een iets hoger prijskaartje aan, wat je dan maar voor lief moet nemen...
Ook niet helemaal waar, want die Aldi schoenen zitten prima. Na een dag lopen heb je wel vermoeide voeten (logisch met dat gewicht eraan), maar geen pijn, knellen, enz.

René
MikedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2006
Laatste: 15-1-2010
Berichten: 53
19-7-2007 09:26
ik heb poema's met stale neuzen en dan de lage uitvoering.ze kosten wat maar dat voel je ook.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
19-7-2007 13:52

renevanh schreef:

Als jij een kist van pakweg 300kg op je teen krijgt,
Heb ik gehad (alleen was de kist slechts 100kg maar zwaaide met bloedgang de bus uit totdat hij mijn grote teen tegenkwam). Was een week uit de running (gekneusde teen, nagel natuurlijk weg na een paar dagen). Toch heeft dat mij er niet toe overgehaald om vanaf dat moment schoenen met stalen neuzen te gaan dragen (gewoon omdat mijn voeten al pijn genoeg doen als ik op m'n lichtgewicht slofjes loop). Is dus een afweging die je voor jezelf moet (en volgens mij nog steeds mag) maken in ons segment.

Je zou ook een helm op kunnen zetten voor het geval er iets uit de lucht valt. Of kniebeschermers voor het geval er iets tegen je knie komt. Of elleboogbeschermers voor het geval je omvalt.

Oftewel: Die ene keer in de 25 jaar dat ik een kist op mijn voet krijg neem ik graag voor lief om de rest van die 25 jaar heerlijk op m'n superlichte slofjes te kunnen lopen.
of een stapeltje speakers...
Die vallen niet op je teen, die vallen op je hele lichaam. Dan maar zo'n samurai pak aan??? wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
19-7-2007 14:51
Als ik kistjes van over de honderd kilo mag opvangen die vanuit de vrachtwagen over de ramp naar beneden komen ben ik wel blij dat ik stevig in mijn stevige goedgeprofileerde (veiligheids)schoenen sta en niet in slofjes of sportschoenen. Ligt er dus ook maar net aan in wat voor tak van de sport je zit. wink ;)
Maargoed, ik heb niet de allerstevigste enkels ter wereld en kan bovendien 15 uur op die schoenen blijven lopen zonder er last van te krijgen dus daar heb je inderdaad dat persoonlijke aspect weer.

Ken overigens ook een verhaal over iemand die met zijn veiligheidsschoen onder een volle laadklep is gekomen. Tenen zaten toen klem onder de stalen neus, ook met veiligheidsschoenen blijft er dus risico bestaan. (persoon was zonder veiligheidsschoenen misschien nog wel beter af geweest ook)
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
19-7-2007 15:29

René Eppink schreef:

Als ik kistjes van over de honderd kilo mag opvangen die vanuit de vrachtwagen over de ramp naar beneden komen ben ik wel blij dat ik stevig in mijn stevige goedgeprofileerde (veiligheids)schoenen sta en niet in slofjes of sportschoenen. Ligt er dus ook maar net aan in wat voor tak van de sport je zit. wink ;)
Maargoed, ik heb niet de allerstevigste enkels ter wereld en kan bovendien 15 uur op die schoenen blijven lopen zonder er last van te krijgen dus daar heb je inderdaad dat persoonlijke aspect weer.

Ken overigens ook een verhaal over iemand die met zijn veiligheidsschoen onder een volle laadklep is gekomen. Tenen zaten toen klem onder de stalen neus, ook met veiligheidsschoenen blijft er dus risico bestaan. (persoon was zonder veiligheidsschoenen misschien nog wel beter af geweest ook)
Ik zie bij mij in de omgevind heel veel plastic neuzen,
maar die zie ik hier niet voorbij komen? Die zijn zeggen ze even stevig als stalen,
alleen buigen deze terug zodra de last erop weer weg is,
zoals hier bijv een laadklep, dan waren ze teruggebogen,
hiermee wil ik niet zeggen dat ze buigen onder elke last! Zeker niet zelfs...
Heeft hier iemand ook plastic neuzen?

Daniel
If it ain't Dutch it ain't much...
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
19-7-2007 18:02
1 x bewerkt. Laatst door Patrick Beuken op 19-7-2007 21:58
Ik vind stalen neuzen ook handig om truss uit elkaar te timmeren. Als je een L, of een U model op de grond hebt liggen krijg je de pennen aan de grondzijde er niet uit. Je kunt de truss dan laten optillen en vervolgens tikken, maar ik leg hem dan gewoon op m'n stalen neuzen en dan kom ik overal aan met de hamer. Ook gebruik ik ze als ik bijvoorbeeld een zware kist (waar ik met mijn handen onderin moet) even neer wil zetten. Dan hoef ik de volgende keer bij het optillen niet meer te vroeten om m'n vingers eronderin te krijgen.
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
19-7-2007 21:40

Patrick Beuken schreef:

Ik vind stalen neuzen ook handig om truss uit elkaar te timmeren. Als je een L, of een U model op de grond hebt liggen krijg je de pennen aan de grondzijde er niet uit. Je kunt de truss dan laten optillen en vervolgens tikken, maar ik leg hem dan wel eens op m'n stalen neuzen. Ook gebruik ik ze als ik bijvoorbeeld een zware kist (waar ik met mijn handen onderin moet) even neer wil zetten. Dan hoef ik de volgende keer bij het optillen niet meer te vroeten om m'n vingers eronderin te krijgen.
Alleen dit zijn al redenen waarom ik niet ga klussen zonder stalen neuzen in mijn schoenen. Ooit een keer een kistje van ongeveer 10 kilo op mijn voeten laten vallen, en van 2 meter hoogte is dat ook niet sjiek. Vanaf toen alleen nog maar werkschoenen aan, ik wil mijn tenen nog langer houden. (Komt er ook nog eens bij, dat ik bands enzo doe, dat is meestal toch wel ietwat grover werken dan een drive ;) )
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
19-7-2007 21:50
Ik heb ook klasse S3. En durf ook niet zonder op pad te gaan. Zelfs bij mn eigen middelgrote drive-in ga ik niet zonder. Veiligheidsschoenen kosten je ook de kop niet. Dat ze ruk lopen is vaak eenvoudig op te lossen door even inlegzooltjes er in te leggen, ik heb dat sinds kort ook, en dan doen ze niet onder voor 'normale' schoenen. En op een klus kun je heel simpel even schoenen wisselen.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)