Forum > PC related Forum

3 decks dj'en met serato, traktor scratch etc

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
PrascieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 2
1-7-2007 12:27
Hey,

Ik ben op zoek naar informatie om met 3 decks te kunnen draaien met behulp van tijdcode platen/ cd's. Voor zo ver ik weet zijn er enkel mogelijkheden om met 2 decks te werken. Serato, traktor scratch en de varianten van andere merken sturen allemaal maar 2 decks aan. Op het moment draai ik met 2 draaitafels en 2 cd-spelers thuis. Het laatste jaar koop ik steeds minder platen en koop ik meer en meer van sites zoals beatport. Ik ben het branden echter een beetje moe en daarnaast vind ik draaien met platen relaxter. En serato achtige oplossing zou een uitkomst zijn alleen wil ik wel met 3 decks kunnen blijven draaien.

Wat zijn mijn opties? Traktor lijkt me een van de weinige software paketten waarin je met 4 decks kunt draaien. Alleen je kan er nog steeds maar 2 aansturen met je decks en tijdcode platen. Ik neem aan dat je dan 2 decks kunt toewijzen aan 1 kanaal en dan een 3de plaat op het 2de kanaal kunt inmixen. Blijven die 2 tracks op kanaal 1 wel echt gelijk lopen. Snel corrigeren lijkt me een probleem worden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of mensen die een andere oplossing hebben.

Serato en traktor scratch lijken me allebei goede degelijke produkten en wat ik heb gezien van M-Audio Conectiv is ook dat zelfs een optie. Al lijkt me de bijgeleverde dj software te beperkt en zou ik traktor of zo iets er nog bij moeten kopen. Zelfde geldt trouwens ook voor de serato software. Erg duidelijk en gebruiksvriendelijk maar te beperkt. Ik hoor graag wijze woorden :-) Al vast bedankt.
SLiN 45Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-1-2007
Laatste: 10-12-2007
Berichten: 12
1-7-2007 19:19

Prascie schreef:

Hey,

Wat zijn mijn opties? Traktor lijkt me een van de weinige software paketten waarin je met 4 decks kunt draaien. Alleen je kan er nog steeds maar 2 aansturen met je decks en tijdcode platen. Ik neem aan dat je dan 2 decks kunt toewijzen aan 1 kanaal en dan een 3de plaat op het 2de kanaal kunt inmixen. Blijven die 2 tracks op kanaal 1 wel echt gelijk lopen. Snel corrigeren lijkt me een probleem worden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of mensen die een andere oplossing hebben.
Als ik me niet vergis beschikt de Audio 8 DJ soundcard van Traktor Scratch over 8 ins en outs. Dat betekent dus dat je 4 decks via tijdcode zou kunnen aansturen, in Traktor 3 wel te verstaan natuurlijk.

Prascie schreef:

Serato en traktor scratch lijken me allebei goede degelijke produkten en wat ik heb gezien van M-Audio Conectiv is ook dat zelfs een optie. Al lijkt me de bijgeleverde dj software te beperkt en zou ik traktor of zo iets er nog bij moeten kopen.
Kijk de demo's hier maar eens door, ik denk dat je je behoorlijk verkijkt op de mogelijkheden van Connectiv, zelf ken ik het product niet maar oordeel niet te snel doordat het meer dan 2x zo goedkoop is dan zijn concurenten. M-Audio is niet de eerste beste koekenbakker happy :)
PrascieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 2
2-7-2007 18:09
Bedankt voor je reactie. Ik zal me eens wat verder inlezen. In ieder geval lijkt er dus wel een mogelijkheid te bestaan. Dan moet het me ook lukken om de info nu te vinden op het internet. M-audio connective lijkt me prima Zeker prijs/ kwaliteit. Maar ik moet er wel van overtuigt zijn dat ik niet na enige tijd alsnog dingetjes tegenkom die tegenvallen. Dat is een nadeel van een relatief nieuw produkt. Relatief weinig first hand ervaringen te vinden op internet. Ik staar me in iede geval niet blind op de prijs maar het is ook wel geruststellend om een bewezen produkt in huis te halen als je er ook af en toe mee op locatie mee wil werken. Als er nog mensen andere informatie hebben dan hoor ik het graag. Ga ik zelf ondertussen een wat verder zoeken.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
4-7-2007 21:12
Ik heb nu al een tijdje Traktor Scratch hierzo, en het bevalt echt mega goed, als je nog wat wilt weten vraag maar raak.
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
4-7-2007 22:48
heb m ook gekocht via via, binnekort heb ik hem binnen

nog enige naalden die er echt geschikt voor zijn? heb zelf nog Shure's M44-7 die ik nu gebruik, wil het voornamelijk gebruiken voor het scratchen(nouja scratchen is een groot woord op dit moment razz :p ) dus gewoon maar bij de Shure blijven of niet?
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-7-2007 04:11
Het maakt geen hol uit welke naald je gebruikt, in tegenstelling tot wat sommige fabrikanten willen doen geloven. Ik heb er laatst maar een stukje over geschreven aangezien de vraag wel erg vaak aan de orde komt de laatste tijd -> https://www.aboutdj.nl/content/view/707/7/

Wat betreft meer dan 2 decks, Traktor komt straks met versie 3.3 waarin je 4 decks kunt gebruiken in combinatie met de Audio8. Nog handiger word het straks wanneer je 2 cd spelers hebt met tijdcode cd er in om mee te draaien en 1 draaitafel om mee te scratchen...
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
5-7-2007 10:12
ah ok dank je, ja ik zat even te twijfelen omdat je veel verschillende dingen leest

normaal kijk ik toch wel geregeld op je site maar sinds me favorieten pleite waren heb ik er niet echt meer aangedacht, zal het straks wel eens doorlezen bedankt

edit: gelezen, mooi dat ik geen andere naalden hoef te halen, dacht al das lekker een voor tijdcode en dan nog een voor normaal vinyl word duur grapje happy :) maar ik wilde eigelijk toch wel weer terug naar ortofon, die shure werkt wel maar is zo lelijk laugh :D
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
5-7-2007 10:20

Reind schreef:

Het maakt geen hol uit welke naald je gebruikt, in tegenstelling tot wat sommige fabrikanten willen doen geloven. Ik heb er laatst maar een stukje over geschreven aangezien de vraag wel erg vaak aan de orde komt de laatste tijd -> https://www.aboutdj.nl/content/view/707/7/
Neemt niet weg dat de M44-7 op zich geen verkeerde keuze is vanwege de zeer lage benodigde naalddruk. Hierdoor zal de slijtage aanzienlijk lager liggen dan bij, noem eens wat, een Stanton 500 (zal bijna een factor 4 schelen in slijtage MITS je de M44-7 op 2,25 gram hebt staan en de 500 op ca. 4 gram).

Maar dingen zoals "digital cartridge" zijn natuurlijk marketing geblaat van de bovenste plank ;-)

Voor all-round gebruik bij dit soort systemen lijkt mij een DJ S de ideale keuze. 3 gram nodig voor stabiel "tiefwerk", tapered cantilever (dik waar hij moet zijn, dun waar hij moet zijn) en niet duur. DJ S is ook niet nukkig (in tegenstelling tot M44-7) en stelt geen extreme eisen aan de arm (in tegenstelling tot de M44-7).

Hmmm. Je link even gelezen. Zoals wel vaker zijn we het ook hier wel weer héél erg met elkaar eens! laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-7-2007 11:01

Dré schreef:

Maar dingen zoals "digital cartridge" zijn natuurlijk marketing geblaat van de bovenste plank ;-)
Valt voor mij onder de categorie `Mp3 headphones`. Zouden die dingen echt zo ruk klinken als ik ze aan m´n discman hang? razz :p En als ik de koptelefoonstekker ervan in m'n PC prop, krijg ik het NIET voor m'kaar er MP3's heen te slepen. Wat doe ik fout?
Light Image
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
5-7-2007 12:24
zat nog ff te twijfelen tussen de DJ en de Scratch, Q-Bert vind ik er ook mooi uitzien maar dat weegt niet op tege de prijs en wat je ervoor krijgt die valt zoiezo af, en zoals ik lees is de DJ ook uitermate geschikt om te scratchen

en dat is wat er voornamelijk meegedaan wordt vandaar m'n twijfel, denk toch dat het de DJ word :D is toch wat beter

stom dat ik m'n Scratch OM aan maat van me verkocht heb angry
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)