Forum > Newbie Forum

Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk setje is iets voor mij?

(23 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
28-5-2007 16:52
Is ook een optie.
Om niet teveel over het budget te gaan zou ik eventueel ook de apollo kunnen nemen.
Voor 500 euro staat er een op marktplaats, niet al te ver van hier:
dateq apollo
Alleen, sinds wanneer zitten er ALPS pro faders in een apollo? Die zaten er toch in vanaf de LPM, en in de apollo dezelfde als in de xtc? Waar moet je echt op letten bij de aankoop van een apollo? Aangezien 500 euro me niet erg veel lijkt, ben ik benieuwd of er iets mis is.
edit:
dan ben ik goedkoper uit als met de mac40v, en heb ik toch een leuke mixer?
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
1-6-2007 20:06
Ik schop dit topic maar eens omhoog.

Ik heb misschien een leuk setje 2e hands gevonden.
Het gaat om een LPM7.3 (verkoper dacht uit begin 2000, in januari zijn er nieuwe faders in gezet) in combinatie met een denon dn4000,
beide zijn volgens de verkoper in top-conditie. Voor dit setje vraagt hij 1100 euro.

Nu lijkt me dat van de ene kant niet duur, maar van de andere kant, als dit OTR gebruikt is, is het dan wel verstandig om dit te kopen? Welke punten moet ik eigelijk op letten?

Alvast hartstikke bedankt voor de reacties! happy :)
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
2-6-2007 14:32
Let bij de mixer op krakende faders (al lijkt me dat onwaarschijnlijk als er net nieuwe inzitten), kijk of de kanalen helemaal dicht kunnen en dus niet lekken, controleer alle faders/knoppen. Draai in de cd speler wat van je eigen cd's en kijk of hij blijft haperen of dat er andere problemen zijn. Kijk ook naar het uiterlijk en gebruik je gezonde verstand wink ;)
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Lj_pinoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2005
Laatste: 8-7-2007
Berichten: 36
13-6-2007 11:22
Ik schop hem nog een keertje omhoog,
Dateq is niet meer door gegaan, evenals die denon.
Ik ben nu bezig voor een apollo, die gaan 2e hands voor een leukere prijs.

Daarnaast moet ik nog 2 table tops hebben, of een dubbele cd-speler. Maar ik weet niet wat fijner is. Voor drive-in werk is een dubbele speler handiger (past mooi met de apollo in een hoge case, en die rijd je zo naar binnen. Paar van die cases tegen elkaar en je meubel is een heel eind klaar)

Maar, enkele spelers mixt wellicht iets makkelijker omdat ze ruimer opgebouwd zijn, met een grotere jog en een langere pitch fader.

Dan twijfel ik tussen een aantal enkele spelers:
-reloop rmp1 Voor het geld lijkt de opbouw degelijk te zijn, verder redelijk basis. Maarja, eerst maar eens fatsoenlijk leren mixen, effecten kunnen later altijd nog.

-Denon dn-s 1000 Vrij degelijke speler, gerenommeerd merk. Maar schijnt een vervelende jog te hebben, omdat je er zo hard op moet duwen.

-numark axis9 cr Voor het geld veel opties, maar hoe stevig zijn ze? Aangezien er voor het geld wel heel veel opties op zitten, zal er vast ergens op bezuinigd zijn...

-numark axis4 Vrij basic spelertje. Maar, alle waar naar z'n geld. Is hij zo goedkoop, of valt hij na een paar keer slepen van ellende uit elkaar?

En de volgende dubbele zijn misschien ook wat:
- denon dn4500 Goed merk, degelijke speler. Ik heb even met de dn4000 gewerkt, en de indrukken waren zeer positief, al heb ik niet gebeatmatched aangezien ik daar nog maar weinig van bak.

- Numark cdn88 Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar die Dré's choice zal hij vast niet voor niks hebben gekregen...

Deze viel me ook nog op:
Reloop rmp2860s: /v/14874
en Synq smx2: /v/14914
Zie ik hier nu goed dat het dezelfde speler is maar dan met een ander kleurtje?
Is dat misschien wat?

Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken...
RaveBlizzardStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-4-2005
Laatste: 23-3-2008
Berichten: 51
13-6-2007 12:19
Ik ga zelf on the road met 2 Numark Axis 9's en een Gemini UMX Se mooi in 1 flightcase. Die numarks zijn echt geen speelgoed hoor, je kan er behoorlijk gek mee doen, gewoon geen vloeistoffen in de buurt toelaten wink ;). Ik vind de effecten ook echt goed en gebruik ze meer dan ik had verwacht, je kunt er het heel wat mee oppoetsen maar het maakt je mix natuurlijk niet.
2x Axis 9 1x UMX SE 1x Roland Groovebox MC 303
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
13-6-2007 12:53
Op zowel de Numark Axis als op de Numark CDN series is "bezuinigd" op het loopwerk. De meeste OEM spelers en Numark spelers gebruiken een Sony KS-213 loopwerkje (bijvoorbeeld ook de Reloop). Deze loopwerkjes zijn stukken goedkoper als de loopwerkjes die Denon en Pioneer gebruiken. De kwaliteit van de KS-213 is overigens prima.

Daarnaast zijn de Axis en CDN-serie al een tijdje op de markt. Ontwikkelingskosten zijn er dus al lang uit en er zullen vast een aantal prijsdalingen hebben plaatsgevonden. Vandaar de ogenschijnlijke lage prijs.

Ik heb zelf al enkele jaren een setje Numark Axis-8 (voorloper van de Axis-9 zonder touch sensitive jog) en die doen het al tijden prima. De behuizing is stevig, het schermpje is redelijk goed te lezen, effecten zijn prima in orde. Gewoon een hele leuke speler voor het geld.
Het enige nadeel is dat de Numark spelers allemaal een cd-lade hebben en geen slik systeem zoals Pioneer. Een lade is natuurlijk makkelijker te slopen (zet er maar wat op), maar ik heb liever een goede lade dan een slechte slikker (slechte slikkers zorgen voor krassen/vuiligheid op je cd's en dat komt de betrouwbaarheid niet ten goede).
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
13-6-2007 13:02

Philip_Janssen schreef:

Het enige nadeel is dat de Numark spelers allemaal een cd-lade hebben en geen slik systeem zoals Pioneer. Een lade is natuurlijk makkelijker te slopen (zet er maar wat op), maar ik heb liever een goede lade dan een slechte slikker
Het aantal meldingen van klanten die de afgelopen jaren een lade eraf gelopen hebben (of wat ook maar) kan ik letterlijk op 1 hand tellen. Het aantal meldingen van klanten die problemen hadden met het sliksysteem van hun spelers is iets (...) hoger (kan ik met handen en voeten gaan tellen ;-).

Maar... Eerlijk is eerlijk. Als ik het aantal ANDERE problemen met lades (defecte motoren, aansturing die faalt) erbij pak dan komt het ongeveer op hetzelfde uit (even betrouwbaar dus ;-).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
13-6-2007 14:25
Mijn punt was meer dat een slikker wat meer hufter-proof is als een lade-systeem. Het aantal problemen met beiden zal inderdaad minimaal zijn.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
13-6-2007 14:28

Philip_Janssen schreef:

Mijn punt was meer dat een slikker wat meer hufter-proof is als een lade-systeem.
Dat snap ik. ECHTER... Als iets niet hufter proof is dan zul je het product vaker dan gemiddeld terugzien (zoals we bij de DJ Pro 3000 en in het verleden met de MDR-V700 gezien hebben). Dit is echter niet het geval (en dus is er weliswaar de kans dat je er een lade afloopt (dus gevoelsmatig heb je gelijk) maar gebeurt het in de praktijk vrijwel nooit dat de lade hierdoor defect gaat (of wellicht zelfs dat het probleem zich in werkelijkheid vrijwel nooit voordoet)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
13-6-2007 15:40
Laatjes die eruit worden gewandeld kun je voorkomen met dit dingetje van Prodjuser, maar ik heb het zelf eigenlijk nog nooit meegemaakt.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)