Forum > Geluid

Einde Technics SL-1200?

(153 reacties. Pagina 15 van 16)
Moderator(s): Dré
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
7-6-2007 15:12
Ik denk dat de tt langzaam zal verdwijnen ook met de digitale oplossingen die er zijn. De tt zoals we die nu kennen heeft een beperkte interface (de sl-1200), knopjes voor loopjes enzo zitten er niet op maar moet via je muis of een midi controller uitvoeren. Het ligt dus voor de hand dat er digitale tt's gaan komen (bv net als die cortex 5000) waarbij alle extra functies in de hardware verwerkt zitten.

Stiekem hoop ik dat er een systeem komt vergelijkbaar met die cortex 5000/cdj-1000 waarbij je 2 of meer van deze interfaces kan aansluiten op een centrale unit waarbij in deze unit een gestandaardiseerde verwisselbare HD zit en waarbij je LCD scherm op kan aansluiten. Zo hoeft een dj enkel zijn eigen HD mee te nemen en heeft hij alle voordelen van het LCD scherm (waveform e.d.) en zitten alle functies op de interface zelf.

Het probleem wat ik wel opmerk is dat het digitale dj gebeuren zich erg snel ontwikkeld. ( bv Fs 1.0-1.5-2.0-NIscratch) Dit zorgt ervoor dat het vinden van een industriele standaard die in bijna alle kroegen/discotheken (zoals het bij de sl-1200 en de cdj-1000 is) gebruikt zal worden moeilijk te vinden is. De alternatieven die er zijn, timecode, HD-interface (cortex 5000),mp3 cd-speler enzo zijn omvangrijk.

Omdat ik denk dat in de loop van de jaren de HD het belangrijkste geluidsdrager word zou het misschien makkelijk zijn dat bedrijven die een HD-systeem op de markt zetten gebruik maken van dezelfde gestandardiseerde HD zodat je als dj je eigen HD bij elk systeem kan gebruiken. maja dit is allemaal misschien maar een droom.
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 13458
7-6-2007 15:15

Daan86 schreef:

Stiekem hoop ik dat er een systeem komt vergelijkbaar met die cortex 5000/cdj-1000 waarbij je 2 of meer van deze interfaces kan aansluiten op een centrale unit waarbij in deze unit een gestandaardiseerde verwisselbare HD zit en waarbij je LCD scherm op kan aansluiten. Zo hoeft een dj enkel zijn eigen HD mee te nemen en heeft hij alle voordelen van het LCD scherm (waveform e.d.) en zitten alle functies op de interface zelf.
Waarom nog geheugen met bewegende delen? Nergens voor nodig. Volgend jaar is de 64GB USB stick betaalbaar, jaar daarna de 256GB (en voordat je DIE vol hebt ben je wel even verder). We gaan per slot van rekening ook geen RS-232 poort meer op een apparaat zetten (behoudens een paar fiks slapende fabrikanten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
7-6-2007 15:21
je hebt gelijk, ik was er niet van op de hoogte dat die usb stickjes al zo ver waren. Maar het gaat erom dat er een kleine draagbare geluidsdrager is of dat nou een usb-stick of een geheugenkaart is, die bij alle systemen gebruikt kan worden.
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-6-2007 00:26
Dit zorgt ervoor dat het vinden van een industriele standaard die in bijna alle kroegen/discotheken (zoals het bij de sl-1200 en de cdj-1000 is) gebruikt zal worden moeilijk te vinden is.
En weet je wat het grote voordeel hier van is bij de nieuwe media, alle apparaten zijn in staat van een USB device te lezen. Je hebt dus helemaal geen standaard meer nodig, alleen een DJ met hersens die weet hoe ie zijn muziek op een stick weg hoort te zetten.

Als ik mijn externe HD pak maakt het geen moer uit waar ik die op aan sluit, de HD2500 leest hem, de Cortex leest hem, de d2 Director leest hem en als ik Traktor Scratch wil gebruiken hang ik hem aan mijn laptop.

Dré schreef:

Waarom nog geheugen met bewegende delen?
Laptop schijven zijn vandaag de dag redelijk hufter proof, ik heb hier een externe HD met motion sensor er in liggen en die lockt zichzelf gewoon wanneer hij denkt dat hij aan het vallen is. En gezien het aantal butsen in de behuizing lijkt dat ook prima te werken ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
8-6-2007 07:48
Weet je wat het is, je moet van al dat digitale geweld wel verstand hebben. Bij een SL leg je een plaat er op en ben je klaar. Eer je overweg kunt met een digitale jada jada met multiplex target aansluitingen en motion sensor looping incl beat match readiness ben je weer 6 maanden verder.

Anyway, je merkt het wel, ik ben niet zo'n voorstander van die hele USB/HD revolutie.

Maar ik zat me gisteren te bedenken: we denken hier wel heel zwart/wit. Als de marktleider van draaitafels er mee stopt wil niet zeggen dat vinyl dood gaat. Dat roept men al jaren! En mijn platenboer floreert nog steeds.

Tijd voor de SuperOEM om het gat helemaal te dichten. laugh :D
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 430
8-6-2007 10:22
Het mooie van digitaal is juist dat je het jezelf zo moeilijk kunt maken als je maar wilt. Van de super overzichtelijke 2 decks software met eventuele midi controler die mijn nichtje van 8 nog kan bedienen tot de enorm uitgebreide ableton set-up met 100 midi toeters en bellen enz enz.
The return of the BoomBap
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
8-6-2007 11:09
Installatie, eventuele fouten (van software) etc zijn voor velen toch een drempel.
Hoe en waar de juiste muziek vinden is ook een drempel.

Als er "out of the box" machine komt waarmee djen net zo intuitief aanvoelt als met vinyl draaien en ook de underground artiesten vooral digitaal gaan werken, dan is het pas echt gedaan met het zwarte goud denk ik.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-6-2007 20:30

djpieterl schreef:

En mijn platenboer floreert nog steeds.
Dat is dan één van de weinigen, ik speek genoeg mensen met een platenzaak en overal hoor je dat het terug loopt, vandaag wederom een bericht dat een zaak zijn deuren sluit.

Dat vinyl langzaam maar zeker aan het verdijnen is heeft niets met Technics te maken maar met het feit dat wij als dj's meer willen en de draaitafel eerder een beperking is dan een toegevoegde waarde als je het tegen andere gear weg zet.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
10-6-2007 14:31

Reind schreef:

djpieterl schreef:

En mijn platenboer floreert nog steeds.
Dat is dan één van de weinigen, ik speek genoeg mensen met een platenzaak en overal hoor je dat het terug loopt, vandaag wederom een bericht dat een zaak zijn deuren sluit.
Misschien moet ik melden dat het een Belgische shop is: www.toffmusic.be. Blijkbaar staan ze daar toch minder open voor heel die digitale revolutie.
DiggersfanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2006
Laatste: 13-12-2007
Berichten: 12
10-6-2007 21:02

djpieterl schreef:

Maar ik zat me gisteren te bedenken: we denken hier wel heel zwart/wit. Als de marktleider van draaitafels er mee stopt wil niet zeggen dat vinyl dood gaat. Dat roept men al jaren! En mijn platenboer floreert nog steeds.
Elke middenstander zal tegen zijn klant zeggen dat ie floreert. wink ;)
Bovendien, steeds meer labels stoppen, en gaan binnenkort stoppen, met het uitbrengen van vinyl. Daar heb je dan erg weinig aan als marktleider van draaitafels.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)