Forum > Newbie Forum

Beginnen met DJ-en

(48 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
PalmboompieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2007
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 21
14-5-2007 21:15
wat is er zo ellendig aan die beatcoutners dan?
en die 19" mixer is wel gelijk een stuk duurder
en dan ook nog die cd-speler. Dan zou ik echt
voor 2dehands moeten gaan. En eerlijk gezegd ben
ik niet zo'n 2dehands-er. Ik koop alles liever nieuw
omdat ik graag verzekerd ben van kwaliteit (voor wat
ik koop dan, niet persé dat ik gelijk de duurste spul-
len koop hé!)

edit: sry dat ik 2 posts achter elkaar deed!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
14-5-2007 21:31

palmboompie schreef:

wat is er zo ellendig aan die beatcoutners dan?
Beatcounters zijn maar hulpmiddelen die BPM benaderen. Ze zitten er nog wel eens naast en ze zijn niet echt nauwkeurig (ze werken vaak met hele getallen, niet met tienden of honderdsten). Mijn eigen ervaring is dat ze nogal afleiden. Daarnaast is het zo dat mijn mixer (SMX-1) ook beatcounters heeft voor de effecten. Als ik die BPM-cijfers vergelijk met de BPM cijfers op mijn Numark Axis-8 cd-spelers, zie ik ook dat één van de twee apparaten ernaast zitten.

Ander voorbeeldje: 2 dezelfde platen, 0% pitch op beiden en toch geeft de BPM counter op mijn mixer een verschil van 2BPM aan. Dat kan natuurlijk niet!

Daarnaast leer je niet mixer met die beatcounters.

palmboompie schreef:

En eerlijk gezegd ben ik niet zo'n 2dehands-er. Ik koop alles liever nieuw omdat ik graag verzekerd ben van kwaliteit (voor wat ik koop dan, niet persé dat ik gelijk de duurste spullen koop hé!)
Als je nieuw koopt, krijg je garantie. Kwaliteit is afhankelijk van wat je koopt. Het voordeel is dat mensen wel eens wat willen upgraden (zoals ikzelf). Ze doen dan weinig gebruikte, jonge apparatuur weg en gaan zoeken naar wat anders. Het voordeel is dan dat je wat meer features/kwaliteit kan kopen, voor hetzelfde of een lager bedrag. Maar het is slechts een idee.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
14-5-2007 21:40

Philip_Janssen schreef:

palmboompie schreef:

wat is er zo ellendig aan die beatcoutners dan?
Beatcounters zijn maar hulpmiddelen die BPM benaderen.
Juist! En erg handig, dat ze 2 BPM ernaast zitten is nog niets eens zo belangrijk, ik vind BPM meters erg handig (mijne werken ook met hele getallen) voor grof de snelheid tezien, het precieze werk doe je uiteráárd op je gehoor, ik ben nog geen BPM meter tegengekomen waarmee je zelf echt niets te doen hoeft. Overigens begin ik eindelijk heel langzaam te merken dat ik er veel minder oplet (de BPM-meter). wink ;)
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
15-5-2007 01:36
Ga alsjeblieft niet letten op een mixer die je koopt of er een automatische beatcounter op zit... Mixen geheel op je gehoor geeft veel meer voldoening razz :p Tevens ben ik het eens dat ze eigenlijk alleen maar afleiden. Wij hebben er ook eentje met een Tap button (Numark DXM-09) dat ding knippert en is irritant, ik zet hem dan ook altijd uit.
razz :p
Oja, en palmboompje, goed te horen dat je verstandig bent en nog even doorspaart voor een beter CD-speler. De functies als True instant start, Loop en dat soort dingen zijn gewoon heerlijk om op je spelertje te hebben.

Gr.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
PalmboompieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2007
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 21
15-5-2007 07:52
Als ik jullie zo hoor. Kan ik dus inderdaad voor een betere cd-speler sparen
á 400 euro?
dan zou ik deze bijvoorbeeld doen: (als ik dubbel zou doen)
Numark CDN-35

maar aangezien jullie (een aantal van jullie dan) ook pleiten voor aparte cd-spelers:
deze: American Audio PRO-DJ Single
en anders deze DAP DS-2200S
allebei 2 keer uiteraard

maar:
een dubbelecd-speler lijkt mij veel prettiger. Wat vinden jullie?
en de look van de DAP DS-2200S vind ik veel beter als die van de American Audio PRO-DJ Single. Maar qua adviesprijs is de American Audio PRO-DJ Single beter. Iemand ervaring?

oja:
waarom wou hier iemand een 19" mixer. Ik ga dan toch liever voor de beat 4. Advies graag
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
15-5-2007 08:12
Neem nou maar gewoon zo'n cdn35. Numark heeft wel bewezen dat ze leuke dubbele cd spelers kunnen maken. Ik weet niet of je voor dez prijs (dus 200 euro per stuk) zo'n complete enkele cd speler vindt!
qua mixer is een beat 4 oid dergelijks wel leuk. 19 inch is natuurlijk net zo breed als de controller unit en de cd speler unit van je cdn35 setje. Misschien dat diegene het dus gezegd heeft met de gedachte om het in te kunnen bouwen in een case!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
PalmboompieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2007
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 21
15-5-2007 08:17

vanniekerk schreef:

Neem nou maar gewoon zo'n cdn35. Numark heeft wel bewezen dat ze leuke dubbele cd spelers kunnen maken. Ik weet niet of je voor dez prijs (dus 200 euro per stuk) zo'n complete enkele cd speler vindt!
qua mixer is een beat 4 oid dergelijks wel leuk. 19 inch is natuurlijk net zo breed als de controller unit en de cd speler unit van je cdn35 setje. Misschien dat diegene het dus gezegd heeft met de gedachte om het in te kunnen bouwen in een case!
ik denk niet dat ik ooit zal gaan inbouwen. en als ik het al zou doen. Dan in iedergeval pas als ik wat beter ben in DJ-en en ook wat beter materiaal heb.

maar klopt het nou dat ik gewoon eerst mijn geluid via de hoofdtelefoon kan doen en dan pas als ik genoeg geld heb ook nog 2 speakers?
want dan ben ik er nu uit. En dan in de zomervakantie kopen maar!
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
15-5-2007 09:04
Kan wel maar is niet ideaal, maar kom op hee, er is vast binnekort nog wel ergens een rommelmarkt bij je in de buurt waar je voor (en dat weet ik wel zeker) 30 euro of zelfs minder een leuk setje boxjes en versterker kan kopen. Iedereen verkoopt die dingen tegenwoordig ivm met die home cinema setjes!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
15-5-2007 09:10

Philip_Janssen] schreef:

Als je nieuw koopt, krijg je garantie. Kwaliteit is afhankelijk van wat je koopt.
Yep.

Philip_Janssen] schreef:

Het voordeel is dat mensen wel eens wat willen upgraden (zoals ikzelf). Ze doen dan weinig gebruikte, jonge apparatuur weg en gaan zoeken naar wat anders. Het voordeel is dan dat je wat meer features/kwaliteit kan kopen, voor hetzelfde of een lager bedrag. Maar het is slechts een idee.
Aan de OP; En dat is hier op het forum dus vaak het geval (mensen snel upgraden). Dat je liever nieuw koopt is eigenlijk logisch, maar aan 2e hands via new-line zul je je niet snel een bult vallen, integendeel zelfs. wink ;)
Waarom wil je eigenlijk geen tabletops, budget?
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
PalmboompieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2007
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 21
15-5-2007 17:09

voltcontrol schreef:

Philip_Janssen]Als je nieuw koopt, krijg je garantie. Kwaliteit is afhankelijk van wat je koopt.

Yep.

Philip_Janssen]Het voordeel is dat mensen wel eens wat willen upgraden (zoals ikzelf). Ze doen dan weinig gebruikte, jonge apparatuur weg en gaan zoeken naar wat anders. Het voordeel is dan dat je wat meer features/kwaliteit kan kopen, voor hetzelfde of een lager bedrag. Maar het is slechts een idee.

Aan de OP; En dat is hier op het forum dus vaak het geval (mensen snel upgraden). Dat je liever nieuw koopt is eigenlijk logisch, maar aan 2e hands via new-line zul je je niet snel een bult vallen, integendeel zelfs. wink ;)
Waarom wil je eigenlijk geen tabletops, budget?
omdat tabletops (ik neem aan dat je CD-spelers bedoeld) aardig duur zijn. En vooral als ik het even goed wil als de cdn-35. tenzij je 2de hands bedoeld natuurlijk. maar als 2dehands hier op new-line wel goede spullen zijn zou ik ook wel (een deel van) mijn set willen kopen op new-line.

maar ben jij het niet eens met de cdn-35?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)