Forum > Geluid

Filterz oordoppen

(249 reacties. Pagina 24 van 25)
Moderator(s): Dré
FranticDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 17-5-2012
Berichten: 96
24-4-2007 11:06
Denk dat t moeilijk is om te oordelen welke beter zijn.. Omdat niet iedereen ff 2* meer dan 100 euro gaat uitgeven alleen om t hebben van 2 sets doppen.. (laat staan puur voor de vergelijking)

En de zorgverzekering: tja hangt af van je verzekeraar.. Bij mij werden ze door de verzekering van mn werk vergoed.. En ik kon een deel van mn eigen verzekerin krijgen omdat t aantoonbaar was dat er een medische noodzaak is dat ik die dingen heb.. (oude schooldokter papieren kwamen toch nog eens van pas :P)
MarziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 30
14-5-2007 22:10

peacemaker schreef:

maar welke zijn nu beter?

Filterz of de EXINORE ER FlexComfort?
Wat voor werk doe je in die discotheek, en wat vind jij het belangrijkste bij de keuze van je gehoorbescherming? Ik denk dat de antwoorden op deze vragen je een heel eind kunnen helpen bij je keuze.

Wat betreft bescherming maakt het weinig uit welke van de 2 je kiest, zowel de Filterz als de Exinore doppen bieden een goede bescherming voor je oren, mits je natuurlijk voor de juiste dempingsfactor kiest (Exinore's zijn verkrijgbaar in 9, 15 en 25 db demping).

Als je een zo natuurgetrouw mogelijk geluid wilt hebben met je doppen in (DJ, muzikant, technicus), dan adviseer ik je de Exinore doppen (of Earproof, die maken gebruik van dezelfde filters). De ER filters hebben een vlakkere demping over het gehele frequentie spectrum ten opzichte van de filterz doppen.

Wil je gewoon goede bescherming, met een toch zeer acceptabel geluid (bijvoorbeeld voor het barpersoneel, beveiliging e.d.) dan zijn de Filterz een zeer goed alternatief. Ook voor het uitgaan/concert bezoeken voldoen de Filterz prima naar mijn mening.

Mars
NoukskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2006
Laatste: 5-3-2008
Berichten: 3
24-7-2007 14:48

René Eppink schreef:

Zijn de filtertjes zelf ook in de wasmachine geweest? Die dingen mogen namelijk absoluut niet nat worden, kun je ze gelijk weggooien.

Ik gebruik zelf gewoon flink warm water.
ook niet van de Filterz? Ik heb een cleanersset van spray, maar gebruik af en toe ook heet water en haal de filtertjes er nooit uit eigenlijk? Volgens mij kan dat bij mijn Filterz niet eens?
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
24-7-2007 17:00

peacemaker schreef:

maar welke zijn nu beter? Filterz of de EXINORE ER FlexComfort?
Ik heb de EXINORE ER FlexComfort, ik heb geen ervaring met die ander. Maar ik kan je wel vertellen dat ik ze heel prettig vind. Ze zitten gewoon lekker en het mixen gaat nog steeds makkelijk. Ik kan dus alleen maar zeggen dat ik er tevreden over ben. happy :)
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
Bart1981Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2007
Laatste: 15-2-2009
Berichten: 12
24-7-2007 17:48
ook niet van de Filterz? Ik heb een cleanersset van spray, maar gebruik af en toe ook heet water en haal de filtertjes er nooit uit eigenlijk? Volgens mij kan dat bij mijn Filterz niet eens?
Bij filterz kan je ook het filter er niet uithalen toch? Een keer was bij mn vriendin het filter er uit gevallen, maar die horen gewoon vast gelijmt te zitten en er dus niet uit te kunnen. Was trouwens gelukkig nog net in de garantie periode.

Als ik aan een nieuwe set toe ben (Heb nu exinore's) dan ga ik voor de oordoppen van earproof.nl Voordeel hiervan is dat het ER filter verzonken zit ipv op een soort van verhoging. Wat dus ten goede zou moeten komen van de geluidskwaliteit, maar ook, en zeker niet ongebelangrijk, dat je beter in staat bent met koptelefoon op te mixen.
Music was my first love, and it will be my last.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
24-7-2007 20:30
Toen ik mijn oordoppen heb laten aanmeten is me in ieder geval verteld dat ik de filter uit mijn oordoppen moet halen (Exinore met ER15) omdat bij contact met water de dempingskarakteristiek zou veranderen. (dat je ze gelijk helemaal kunt weggooien is misschien wat overdreven ( ashamed :$ ), maarja die dingen heb je juist om hun vlakke dempingskarakteristiek dus...)
NoukskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2006
Laatste: 5-3-2008
Berichten: 3
30-7-2007 13:21
Als ik aan een nieuwe set toe ben (Heb nu exinore's) dan ga ik voor de oordoppen van earproof.nl Voordeel hiervan is dat het ER filter verzonken zit ipv op een soort van verhoging. Wat dus ten goede zou moeten komen van de geluidskwaliteit, maar ook, en zeker niet ongebelangrijk, dat je beter in staat bent met koptelefoon op te mixen.
Wanneer denk je aan een nieuwe set toe te zijn? Ik heb nu 2 jaar Filterz maar wil graag overstappen naar Exinore's of Earproof :)
VinielsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2009
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 2
14-4-2009 12:31
heb de filterz en ben er zeer tevreden over. Geluid op een feest klinkt zelfs beter. Ik heb ook de exinore's gehad maar die vond ik minder. Ze zaten een stuk minder lekker dan de filterz die ik nu heb. Mixen met oordoppen, beide merken ben ik sowieso niet kapot van.
VinielsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2009
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 2
14-4-2009 12:38
de filters kunnen er wel uit bij de de filterz. Is niet de bedoeling dat je dat doet volgens mmij wanr het gaat niet makkelijk. Er zijn ook verschillende filterz voor te krijgen, ik weet niet of je ze ook los kan kopen. Ik heb toen bij aanschaf gekozen voor filters met meer demping. Je kunt de filters herkennen aan de kleur, mijne zijn rood.

www.filterz.net/nl/dempingswaarden.php
DjatworkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2003
Laatste: 1-3-2024
Berichten: 44
14-4-2009 12:38
Heb ook de Exinore doppen... ben er op zich wel tevreden mee alleen ze zitten niet zo heel erg comfortabel, en mixen met deze doppen ik vind ik 3x niks. Marja alles moet wennen natuurlijk. Moet zegge dat ik ze qua demping al een paar keer goed op de proef heb kunnen nemen. Op feesten zoals Decibel Outdoor komen ze wat mij betreft goed door de test!
JL-SOUNDS

Terug naar forum Reageer (zonder quote)