Forum > Algemeen Forum

Opleidingen , licht en geluid.

(368 reacties. Pagina 28 van 37)
Moderator(s): Dré
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
17-4-2007 21:26
Niveau graad EN hoelang je erover doet.
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
18-4-2007 21:14
Ik zit er ook op school (friesland college). Net als chuckie zegt je moet de juiste insteek hebben.
Maar als je b.v je taal engels of duits wil doen moet je weer naar een andere locatie.
We zitten nu in een tijdelijk gebouw.en voor de rest is het echt heel veen eigen iniatief tonen. Als je nog meer vragen hebt kan je mij denk ik ff beter emailen.
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
26-4-2007 09:38
Heb hier voor een leuke prijs het complete boekenpakket voor de opleiding theatertechniek/ (heet nu) podium en evenementen techniek

intresse? mail maar voor een compleet lijstje
nog 10 berichten en ik word VIP!!
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 569
6-5-2007 18:52
Oké, even een vraag voor de Belgen (of de Nederlanders die het Belgisch onderwijs kennen wink ;) ) Ik wil later een opleiding voor Geluid en Lichttechnicus volgen. Maar ik weet niet precies wat ik nu dan moet volgen, moet ik daar een speciale richting voor kiezen? Ik ga nu over naar het 2de middelbaar en kan kiezen tussen:

- 2de jaar Mechanica - Elektriciteit
- 2de Jaar Industriële Wetenschappen

Weten jullie welke richting ik het beste kan volgen?

Alvast Bedankt! wink ;)
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
6-5-2007 20:28
ik zou voor de eerste gaan, lijkt me meer in de richting ivm electriciteit.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
6-5-2007 22:15
Waar wil je later een opleiding vinden ivm licht en geluid in België?

IW en elektromechanica zijn 2 technische richtingen dus beide geschikt voor iets in de licht en geluids wereld.
Als ik me niet vergis zit IW in groep 1 TSO, hier krijg je een brede basis wiskunde mee en deze richting is bedoeld om je klaar te stomen voor een hogere (Master) ingenieursopleiding.
Elektromechanica zit in groep 2 TSO, met deze richting kan je meteen op de werkvloer terecht, maar verderstuderen is ook geen probleem.

Ikzelf volgde elektriciteit/elektronica, ook een richting uit groep 2 TSO. Het voordeel hiervan is de elektronica zeker als het om de meer "theoretische" kant van geluidstechniek gaat (spectrum, golflengte,..) heb je hiermee wel een stap voor.
Het nadeel echter is dat de mechanica hier redelijk miniem is, wat dan weer een tekortkoming is als het gaat om rigging enz.
Maar de "tekortkomingen" van beide richtingen kunnen wel worden opgevuld met de nodige interesse, zelfstudie en eventueel een extra cursus.

En aangezien het hier gaat om het 2e jaar zou ik nu zeker voor IW kiezen, overstappen naar elektromechanica, of elektronica is later geen probleem.
exit night into LIGHT
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
7-5-2007 16:31

DJ Bartje schreef:

Oké, even een vraag voor de Belgen (of de Nederlanders die het Belgisch onderwijs kennen wink ;) ) Ik wil later een opleiding voor Geluid en Lichttechnicus volgen. Maar ik weet niet precies wat ik nu dan moet volgen, moet ik daar een speciale richting voor kiezen? Ik ga nu over naar het 2de middelbaar en kan kiezen tussen:

- 2de jaar Mechanica - Elektriciteit
- 2de Jaar Industriële Wetenschappen

Weten jullie welke richting ik het beste kan volgen?

Alvast Bedankt! wink ;)


ik zit in net dezelfde situatie als jou, maar dan een jaar verder.
ik doe 2de jaar Mechanica - Elektriciteit (electro-mechanica) en dan moet ik de elektrische richtingen volgen en dan kom ik in de 3e graad in een richting podiumtechnieken. deze kan ik in antwerpen (siha) volgen, ik heb laatst de klas gezien , en het zag er best wel leuk uit razz :p .
(ben ik iig niet gewend om een truss en wat eaw boxen in de klas te hebben laugh :D )
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 569
7-5-2007 17:57
Bedankt voor de reacties. Ik heb met iemand van mijn school waar ik nu op zit (Heilig Graf Turnhout) gesproken en hij zegt dat ik beter elektro-mechanika kan gaan volgen. Dit wil ik dan doen bij de VTST in Turnhout. Voor verder te leren zat ik al te denken om in NL verder te gaan. Ik weet het nog niet zeker maar ik wil wel iets gaan doen in de richting van Geluid, Licht en Beeldtechniek... wink ;)
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
7-5-2007 19:26

DJ Bartje schreef:

Weten jullie welke richting ik het beste kan volgen?
Vaak geeft je mentor of decaan hier ook wel uitleg over. wink ;)
Je moet even kijken welke vakken je nodig hebt voor je vervolg opleiding(hiermee bedoel ik geluids en lichttechnicus) en op basis van die vakken moet je je sector kiezen.
Freelancer in de noordelijke provincies
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 569
7-5-2007 21:35
Ik ga 12 mei naar de opendeurdag van die school. Ik zal daar ook meer uitleg vragen..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)