Forum > Licht

Martin MiniMac Profile Moving Head of GLP Ypoc 250

(54 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
16-10-2006 17:11
Er zijn natuurlijk ook nog andere scans dan SCX'en. Bovendien zou ik gebruikt ook niet uitsluiten. Vaak nog in prima staat, maar voor een fractie van de nieuwprijs.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
16-10-2006 17:11

LJ Onno schreef:

Alleen het budget staat me niet aan sad :( .

Met vriendelijke groet,

LJ Onno
Dat is een bekend gegeven laugh :D
Succes ermee, maak er wat van!
Alles komt goed....
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
18-10-2006 05:45

Kobazz schreef:

Nee, doelde op de post van Douwe wink ;)

[citaat van Douwe schreef:

Ook is de lichtopbrengst net iets meer dan dat van de GLP.
Sorry.
Ik had erbij moeten vermelden: "in verhouding tot het type lamp wat wordt gebruikt."

De optiek van de GlP is van mindere kwaliteit dan van de Martin.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
LJ OnnoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 18-8-2010
Berichten: 31
9-4-2007 16:17
Hallo,

Met de informatie die ik hier gekrgen heb blijkt dus als ik zonder truss carré werk beter scans kan nemen. En als ik hier de toekomst mee in wil dat ik dan beter geen budget scan kan pakken.
Mijn plan was tot heden om 4 winner te kopen en daarna 4 ypocs. Dan zit mijn lightdesk pro 136 helemaal vol(8 scan/mh kanalen en 8 par kanalen). Alleen omdat de budget scan afgeraden word i.v.m planen in de toekomst, zou ik dus voor anderen kunen kijken of alleen mh's paken. Aangezien dat de vraag voor het licht en geluid te verzorgen is toegenomen. Van 4 naar 6 x per jaar en dit pas het eerste jaar is met een eigen bedrijf. Dus nog niet zo veel aan reclame en promotie hebben gewerkt, zal dat ook nog wel stijgen. Wil ik toch graag investeren in de 4 ypocs. Ook ziet dit wat profesioneler uit en wekt dit een betere indruk voor mijn bedrijf. Ook omdat goede scans al een stuk duurder zijn. Als een scan net zoveel kan als de ypoc is de scan bij na net zo duur. En omdat ik ze mooi en leuk vind razz :p .

Met vriendelijke groet,

Onno Janssen
Light is my life...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
9-4-2007 17:06
Ik zelf heb zowel Ypoc Moving Heads als Robe scans, maar moet zeggen dat de scan's eigenlijk nooit gebruikt worden. Ik gebruik de headjes zowel in een carre als voor een standaard disco (twee koppen + parren in een trussje van 6m.).
LJ OnnoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 18-8-2010
Berichten: 31
9-4-2007 19:20
@ Max

Hallo Max,

Mijn besluit is dus dat ik voor de ypoc kies, alleen kost dit zaakje bij elkaar al snel €5000. Heb jij misschien een tip hoe ik dat geld zo snel bij elkaar krijg (jij hebt ze ook). Heb jij je eigen drive in show of zo. Zo ja, wat is de naam er van. Voeg me effe toe op msn. Van jou kan ik nog veel lere razz :p .

Met vriendelijke groet,

Onno Janssen
Light is my life...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-4-2007 19:59

LJ Onno schreef:

Mijn besluit is dus dat ik voor de ypoc kies, alleen kost dit zaakje bij elkaar al snel €5000.
Slecht besluit, je hebt er namelijk ook geen werk voor.
4 tot 6 keer per jaar is niet lonend.

Licht bouw je langzaam op, par spots, stands en truss, scans en pas als laatste moving heads.

Hoe je aan geld komt?
Veel verhuren, (ander werk erbij doen) en dus langzaam je lichtshow opbouwen.
Ook ziet dit wat profesioneler uit en wekt dit een betere indruk voor mijn bedrijf. Ook omdat goede scans al een stuk duurder zijn.
Een movinghead voegt NIETS aan de professionaliteit van een verhuurder toe. (en al helemaal niet als hij de rest niet inorde heeft)

Martin.
kvm entertainment
LJ OnnoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 18-8-2010
Berichten: 31
9-4-2007 20:16
Hallo,

Met die 8 stuks parren valt echt niet veel teverdienen. ik vehuur ze in de zomer minimaal 5keer en dan heb ik ze over 10 jaar pas terug verdiend, en ik vraag al €50,- .

met vriendelijke groet,

Onno Janssen
Light is my life...
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
9-4-2007 22:16

LJ Onno schreef:

Hallo,

Met die 8 stuks parren valt echt niet veel teverdienen. ik vehuur ze in de zomer minimaal 5keer en dan heb ik ze over 10 jaar pas terug verdiend, en ik vraag al €50,- .

met vriendelijke groet,

Onno Janssen
Ik heb je site een beetje rond gekeken,.. En volgens mij is dit een beetje een droom topic. Voor jou aangegeven doeleinde zijn de aanschaf van de mh's sowieso raar, en scans van meer dan 600 p/s (zelfs daar onder) zijn ook alles behalve lonend.

Daarbij zijn de vragen die je stelt "gek" inverhouding tot deze prijsklasse.

Ook is je geluidsset zoals ik die kon zien op je site nog lang niet van het niveau dat je zou mogen na denken over MH's. En voor serieus verhuur zou je je site ook wel eens naar een hoger niveau mogen tillen....

Maar goed,. Om ontopic te blijven. Als jij parren nog niet eens lonend kan maken,.. Dan gaat het verhuren van mh's je zeker niet lukken.
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
9-4-2007 22:21
Tja Onno, het lijkt mij ook totaal niet slim om nu in gelijk 4 movingheads te investeren.
Mensen die 4 movingheads gebruiken hebben er vaak nog heel wat nodig en zullen bij een groot verhuurbedrijf dat halen.
Bovendien is het met die lightdesk 136 niet fatsoenlijk werken met 16 kanaals koppen, dat heb ik zelf ondervonden.
Koop gewoon een setje sxc500's ofzo. Dat is veel goedkoper en het zijn prima scans. Bovendien kan je dan zelfs zeggen dat je gebuik maakt van Martin apparatuur razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)