Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 99 van 130)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
24-3-2007 18:08
@Watt Xtra:
Ik wist wel dat het te doen was om het feit of een punisher nou wel of niet een goede oplossing is in zijn met 1 per kant. Maar mocht basreflex het prijs-/kwaliteittechnisch gezien winnen van de punisher in deze situatie, dan kun je niet meteen de conlusie trekken dat de punisher een slechte kast is. (en ik had even het idee dat het wel die kant op ging)

Xtro moet je volgens mij ook eigenlijk niet in zijn eentje per kant gebruiken.

KVM schreef:

Bij een beetje tentfeest heb ik nog nooit uitsluitend BR kasten gezien.
4*EAW SB750 per kant wil nog wel aardig hoor. razz :p (maar krijg zomaar het idee dat ik wat peren tussen de appels gooi, dus we gaan er misschien maar beter niet verder op in)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-3-2007 20:31

René Eppink schreef:

4*EAW SB750 per kant wil nog wel aardig hoor. razz :p (maar krijg zomaar het idee dat ik wat peren tussen de appels gooi, dus we gaan er misschien maar beter niet verder op in)
Als dat net zo kansloos klinkt als die rijen L'Acoustic BR-kastjes die op menig groot dance-evenement over de volle podiumbreedte worden neergekwakt...

wink ;)
Light Image
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
24-3-2007 21:28
verklaar uw nader?, waarom klinkt een rij L'acoustics sb218's subs kansloos, dit is net zoiets als roepen dat je een bord eten vies vind zonder te zeggen wat je er precies niet lekker aan vind?
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-3-2007 03:50

KVM schreef:

Watt-Xtra schreef:

waarom dan toch een heleboel van deze kasten enkel in gebruik zijn is mij een raadsel.
Jij komt toch ook niet met een vrachtwagen met oplegger als een vrachtwagen met vaste bak voldoet?
Daarnaast kan budget ook een rol spelen. (denk maar aan een tweede deftige eindtrap.)

Je stelt je keuze van bepaalde type boxen af op het werk dat je het meeste doet. BR is short en Punisher is longthrow (lijkt mij toch duidelijk).

Bij een beetje tentfeest heb ik nog nooit uitsluitend BR kasten gezien.

Martin.
1000 man met 8 maal BR 118 of 6 maal Br218 is geen enkel probleem.
ik zie het probleem dus niet met BR kasten tot een 2500 man.

synchro staat hier zelfs in de feesttent met 2500 man, (3500 Mensen die bier drinken)
met junkie XL in de feesttent en ik had nog het idee.. lekker geluid... happy :)

wil dus graag het verschil zien tussen een BR 118 Kast en de punisher
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-3-2007 11:11

Watt-Xtra schreef:

1000 man met 8 maal BR 118 of 6 maal Br218 is geen enkel probleem.
Heb je het hier over het totale aantal, of het aantal per kant.

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-3-2007 18:39

KVM schreef:

Watt-Xtra schreef:

1000 man met 8 maal BR 118 of 6 maal Br218 is geen enkel probleem.
Heb je het hier over het totale aantal, of het aantal per kant.

Martin.
3 maal HA218, dubbel HA215 top per kant en duizend man in de tent zonder problemen tot achterin strak helder en open geluid. Pa banduitversterking. Rock en Roll.

Maar je schrijft zelf, punisher is longthrow.. en dan eentje per kant?
Waar heb je een setje nodig die wel ver moet kunnen maar de set zelf staat te spelen voor 150 man?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-3-2007 19:13

Watt-Xtra schreef:

3 maal HA218, dubbel HA215 top per kant en duizend man in de tent zonder problemen tot achterin strak helder en open geluid. Pa banduitversterking. Rock en Roll.
Komt dus neer op 6x 18" en 4x 15" met de nodige versterking per kant.
Neem bijv. een MT2 set, dubbel bass en 1 top per kant plm 1000 man. We hebben het dan over minder luidsprekers en (zeer waarschijnlijk) minder versterkervermogen. (per kant 4x 18" en 2x12") Bij meer dan 1000man plaats je een top extra.
Maar je schrijft zelf, punisher is longthrow.. en dan eentje per kant?
Waar heb je een setje nodig die wel ver moet kunnen maar de set zelf staat te spelen voor 150 man?

Uit voorgaande posts is gebleken dat een Punisher nou niet bepaald geschikt is voor kleine zaaltjes. (en dus 150 man). Wat te denken in de richting van bijvoorbeeld 500/750 man?

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-3-2007 19:28
dat zei ik meteen al.. je gaat richting de 500 man en meer met de punisher.. maar er zijn hier zoveel jongens met een punisher per kant.. Zinloos dus!
echter wanneer je met 3 of meer punishers per kant gaat staan dan praat je over een geluidsset welke de meeste mensen ver te buiten gaat. 3 maal een labgruppen.. alleen voor het laag. tja..dan de nodige toppen en bijbehorende amps.. Ik denk dat je voor hetzelfde geld een hele andere.. Misschien wel wereldwijd geaccepteerde set kunt kopen.

That's my point.

met bovengenoemde set Hitec doe je ook wel 1500 man hoor in een tent.
Echter heb ik nog nooit een dergelijke dynacord set gehoord. maar deze is ook hoorngeladen he?

En dat is dus wat ik niet wil en vaak genoeg kwijt kan.
want zoals al eens geschreven. Ik heb nu een set welke ik kan gebruiken voor feesten van 50 man opbouwend tot een man of 1000-1400.
Ook te verdelen in meerdere setjes. En dat is nu net wat voor mij als verhuurder erg economisch en doordacht is. wink ;)
Zo heb ik allemaal dezelfde bassen.. een paar verschillende tops en standaard rackjes met amping en controller.

Een hoorngeladen set zou voor mij niet rendabel zijn, vandaar dat mn CV bassen nu ook verkocht zijn.

En dat zie ik hier nu ook weer telkens terug komen, mensen bouwen iets omdat het een hype is en stoer staat dat je een bass hebt van 1500 watt maar hem vervolgens niet goed kunnen gebruiken en wegzetten.

En daarom ontkracht ik nu zo graag het fenomeen Punisher, "superkast". Want dat is het misschien wel.. maar in bepaalde omstandigheden.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-3-2007 22:49

Watt-Xtra schreef:

met bovengenoemde set Hitec doe je ook wel 1500 man hoor in een tent.
Best mogelijk, alleen neem je dan wel erg veel mee.
Iemand met een volledig hoorngeladen set zal minder plaatsen en met minder versterker vermogen werken.
Echter heb ik nog nooit een dergelijke dynacord set gehoord. maar deze is ook hoorngeladen he?
Het is Electrovoice inderdaad volledig hoorngeladen.

Ben wel van mening dat ook hier verschil in zit.
ook met 1 MTL (baskast) kan je prima kleinere dingen doen.
(plm 250/400 man). Zelfs bij een minder vermogen klinkt het "lekker". Maar nogmaals dat ligt ook aan je doel.

De soort (hoorn)kast speelt dus wel degelijk een rol.

Ik gebruik zowel BR kasten als volledig hoorngeladen en dat is voor mij het meest ideale.

Voor 50/75man zet ik maar 1 BR kast neer samen met 2 12" topjes. (voor toespraken e.d. gebruik ik slechts meerdere topjes verdeeld over de ruimte)

Sommige mensen die de Punisher hebben gebouwd, hebben hem puur gebouwd vanwege de laagweergave. (wapperen je broekspijpen, voel je het in je maag etc. etc.) zonder ook maar enigsinds te kijken wat de werkelijke toepassing is. Laat staan dat er over een serieuze topkast is nagedacht.

Martin.
kvm entertainment
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
25-3-2007 23:02
Sommige mensen die de Punisher hebben gebouwd, hebben hem puur gebouwd vanwege de laagweergave. (wapperen je broekspijpen, voel je het in je maag etc. etc.)
Mhhh laagweergave? met een lowcut van 45Hz of hoger (1 per kant) menig basreflexkastje gaat lager...shut up :X
Het zelfde geld voor het gevoel in je maag, menig basreflexkastje voel je meer.
NATUURLIJK heb ik het wel over shortthrow, binnen tot 30mtr, buiten is een ander verhaal.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)