Forum > Newbie Forum

Axis 4 vs CDJ 100

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
KoninckStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 21-3-2008
Berichten: 27
15-1-2007 13:15
Stelling lijkt me duidelijk. Axis 4 vs CDJ 100, voor nadelen van deze twee cd spelers tegen over elkaar.
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
15-1-2007 15:21
voordeel axis 4 prijs, nadeel cd lade die kwetsbaar is (ertegen aanlopen, koptelefoonsnoer)

Pioneers vind je tweede hands meer dan axis 4's maar goed, voor de prijs van een tweede hands cdj 100 koop je vaak een axis 4 nieuw.

Zoiets?
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
15-1-2007 15:39

vanniekerk schreef:

voordeel axis 4 prijs, nadeel cd lade die kwetsbaar is (ertegen aanlopen, koptelefoonsnoer)
In al die jaren dat de 9/2/4 etc. er zijn nog nooit een laatje (of is het laadje, dat laatje) na hoeven leveren. Schijnbaar is dit probleem toch minder een probleem dan men soms denkt. Zelf heb ik liever een goede laatje dan een matige slikker.

(Overigens maakt Pioneer uitstekende slikkers MAAR ik heb ze ook anders meegemaakt van andere merken ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
15-1-2007 16:11

Dré schreef:

vanniekerk schreef:

voordeel axis 4 prijs, nadeel cd lade die kwetsbaar is (ertegen aanlopen, koptelefoonsnoer)
In al die jaren dat de 9/2/4 etc. er zijn nog nooit een laatje (of is het laadje, dat laatje) na hoeven leveren. Schijnbaar is dit probleem toch minder een probleem dan men soms denkt. liever een goede lade dan een matige slikker.

(Overigens maakt Pioneer uitstekende slikkers MAAR ik heb ze ook anders meegemaakt van andere merken ;-)
Het zou zo een citaat van kunnen zijn van deze man
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
15-1-2007 16:35
Beide spelers zijn leuke bakken om mee te beginnen. Persoonlijk heb ik een voorliefde voor de Numark Axis/CDN serie. Reden daarvoor is dat je het Cue punt inzet met de Play toets (dan hoor ik direct of ik er naast zit of niet) en dat de Pioneer CDJ-100s niet kan scrollen vanuit zijn cue-positie (je moet hem dus eerst op Pauze zetten: irritant als je auto-cue gebruikt). Persoonlijk vind ik daarom de Axis een leukere speler

Dan nog in het kort de grootste verschillen:
De Numark Axis 4
- ESP (Anti shock geheugen)
- 2 Seamless Loops
- Sony loopwerkje

De Pioneer CDJ-100
- Oliegedempt loopwerk (zonder ESP)
- 3 effecten
- Pioneer loopwerk

De Sonyloopwerkjes zijn lekker goedkoop (euro of 25 in de webshop) en dat scheelt je vaak een hoop geld in onderhoud. Zeker als je een CDJ-100s van een paar jaar oud hebt, heb je een dikke kans dat het loopwerk binnenkort vervangen mag worden.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
15-1-2007 20:53
Absoluut niet met bovenstaande post eens op het gebied van cue-en.
Als je een nr start en je hoort de eerste toon en je ramt op pauze kan je rustig al "stotterend" zoeken.
Vervolgend tik je op cue en staat hij vast.
Als je niet eens goed kan cue-en mag je beide spelers wat mij betreft niet aanraken wink ;) .
Als je bang bent dat je te vroeg cue-ed dan spoel je toch iets verder terug om zeker te zijn dat je goed zit.
Overigens als je de eerste tik hoort tijdens stotteren en je brengt je jog een slagje terug zit je altijd goed.

Verder kan een voordeel zijn dat je het loopwerk voor slechts 25 euro kan vervangen. Anderzijds kan je beter een cd-speler hebben waarvan je het loopwerk niet hoeft te vervangen.
En ik denk dat de meeste beginnende DJ's niet graag hun cd-speler opentrekken om de boel te vervangen.
Vervolgens moet een reperateur(bijvoorbeel Dre) het doen en die werken ook niet voor nop.

Overigens zit ik te denken om mijn CDJ-100's te verkopen, mocht je interesse hebben mail me even.
Het is nog niet zeker dat ik ze de deur uit doe(heeft overigens niets met de spelers zelf te maken) Daarom nog geen tweede hands topic geopend wink ;)
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
17-1-2007 17:22

DJ-Ipkiss schreef:

Absoluut niet met bovenstaande post eens op het gebied van cue-en.
Als je een nr start en je hoort de eerste toon en je ramt op pauze kan je rustig al "stotterend" zoeken.
Vervolgend tik je op cue en staat hij vast.
Als je niet eens goed kan cue-en mag je beide spelers wat mij betreft niet aanraken wink ;) .
Als je bang bent dat je te vroeg cue-ed dan spoel je toch iets verder terug om zeker te zijn dat je goed zit.
Overigens als je de eerste tik hoort tijdens stotteren en je brengt je jog een slagje terug zit je altijd goed.
Ik heb nooit gezegd dat het onmogelijk is om goed te cue-en met de Pioneer. Ik geef alleen aan dat ik de methode omslachtig vind en dat ik graag zou willen cue-en vanuit elke toestand (en dus niet dat ik 2 extra handelingen moet uitvoeren: start/pauze). Mijn voorkeur ligt om die reden dus bij de Numark.
Daarnaast vraag ik me af of je het loopwerk van de Pioneer nooit hoeft te vervangen. Alles slijt, sommige dingen sneller dan anderen. Ik neem aan dat de Pioneer loopwerkjes ook slijten, zeker als ze mogelijk al 3 tot 5 jaar afgeragd zijn. Ik kan me zeker voorstellen dat een beginnende DJ (bijna iedere DJ; ze draaien plaatjes, geen schroevendraaiers) geen zin heeft om z'n CD speler te demonteren. Ik zou dus een nieuw toestel kopen waar nog netjes garantie op zit.

Ik wil je potentiële verkoop niet verknallen, maar ik heb beide spelers (Axis 4 en CDJ-100) en mijn persoonlijke favoriet is de Numark Axis-4. Ze zijn goedkoop in aanschaf en onderhoudt, stevig opgebouwd, hebben een bruikbare loopfunctie, ESP en ze werken gewoon eenvoudig.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
18-1-2007 23:41
mag jij mij uitleggen hoe je cue-ed met de axis. Voor deze cdj-100's heb ik de cdj-20 van Gemini gehad.
Verschil in cue-en tussen de twee waren.
Gemini:
Ik stop de cd erin bij de 20==> ram op pauze==> al stutterend zoek ik cue point==> play en cue staat vast.
Pioneer:
Ik stop de cd erin bij de 100=> ram op pauze==> al stutterend zoek ik cue point==> cue en cue staat vast.
Verschil: Om de track werkelijk te starten moet ik op play drukken. Vind ik overigens niet zo erg want
ik moet toch weer op de 1e beat wachten. Kan ik gelijk even naar die mooie dame kijken. laugh :D
Zoals je ziet nagenoeg geen verschil.
Mocht het zo zijn dat je bij de axissen anders cue-ed hoor ik het graag.

Over het slijtage verhaal: Het nooit in mijn post moet je met een zak jozo nemen. happy :)
Alles slijt, tuurlijk! Het gaat alleen om het moment dat je de boel moet vervangen.

Mijn punt is dan ook: Mijn spelers zijn nu 2 jaar oud. Je koopt nu misschien een axis van ruim een jaar.
Stel dat je die axis loopwerk nou over een jaar moet vervangen, kost het jou die 25 eu + kosten monteur(want DAT is wat je op kosten jaagd!) En 2 jaar later weer. Misschien wel allebei de spelers!
Mijn pioneer loopwerk is zekerDER(dus niet slijtage loos) en draait waarschijnlijk over 3 jaar nog.
Kost het je al die tijd al niets. Verder zie ik weinig beginnende DJ's zelf knutselen met hun cd-spelers. Iets dat jij beaamd in je bovenstaande posts(we draaien immers plaatjes en geen schroevendraaiers)

En het garantie verhaal is snel afgelopen. Zelfs pioneer geeft op zijn 1000MK3 slechts 2 jaar op fabrieksgebreken.
Slijtage is een heel moeilijk verhaal wat garantie betreft(zoals je zegt, wat als de eigenaar ze nou WEL afragde.)

Ik zal de OP eens mailen wat betreft koop. Zoals ik zei:"Het is nog niet zeker" laugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
19-1-2007 10:47

DJ-Ipkiss schreef:

Mijn punt is dan ook: Mijn spelers zijn nu 2 jaar oud. Je koopt nu misschien een axis van ruim een jaar.
Stel dat je die axis loopwerk nou over een jaar moet vervangen, kost het jou die 25 eu + kosten monteur(want DAT is wat je op kosten jaagd!)
Ik heb er even wat voorbeelden bij gepakt. Een klant is bij ons bij een KSS-213C loopwerk ca. 50 euro kwijt per speler, inclusief loopwerk, arbeidsloon, verzendkosten en BTW. Valt dus alledings mee. Bij een Pioneer loopwerk zou dat ongeveer een factor 3-4 hoger uitvallen (vooral vanwege de prijs van het loopwerk), idem bij een Denon speler.
Een KSS-213C loopwerkje gaat bij gemiddeld DJ gebruik (thuisgebruik; dus zwaarder dan gebruik in een gemiddelde discotheek) ongeveer 2-3 jaar mee. Een Pioneer loopwerk zal hooguit een factor 2 langer meegaan (en zelfs dat vraag ik me een beetje af).

Er zwerven ook wat KSS-213V loopwerkjes rond in DJ CD-Spelers. Die zouden "volgens intimi" beter moeten zijn dan de KSS-213C. Onze ervaring (en die van sommige importeurs van DJ spulletjes) is anders...

Niks mis met de KSS-213C ;-)

PS: Voordat ik nu diverse aanvragen voor reparaties krijg: Wij repareren alleen apparaten die bij ons zijn aangeschaft!

PPS: Welke van de 2 (Axis-4 of CDJ-100)? De Reloop RCD-800S. Lekker voordelig, prima ding (uitgebreider dan de Axis-4 en momenteel voordeliger dan de Axis-4).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ChiellesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2007
Laatste: 19-1-2007
Berichten: 1
19-1-2007 17:55
[Philip_Janssen]
Ik geef alleen aan dat ik de methode omslachtig vind en dat ik graag zou willen cue-en vanuit elke toestand (en dus niet dat ik 2 extra handelingen moet uitvoeren: start/pauze).
Helemaal niet nodig.. Als de CJD op CUE staat, en je drukt de >> knop in dan begint ie te stotteren en kun je je cue point bijstellen met je het JOG-wiel

Terug naar forum Reageer (zonder quote)