Forum > Licht

Showtec T4 balk met problems

(71 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
11-1-2007 19:23
Hij heeft niet op aggregraten gedraaid, word alleen gebruikt met www.new-line.nl/v/12913

En ook als ik hem reset, de stekker later weer in het stopcontact doe of wat dan ook, het mag niet baten.
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
11-1-2007 21:25
Ik had vandaag ook wat vreemds met een T4-balk. In eerste instantie leek hij niks te doen(display brande wel), resetten wou ook niet. Heb toen een paar keer de stekker er snel in en uit gedaan en toen een reset gegeven(wou toen wel) en voila de balk werkte weer! Heeeeel vreemd! Ook de stekker er uithalen en even wachten hielp dus eerst niet. Echt even een paar keer in zo kort mogelijke tijd contact maken.
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
11-1-2007 22:25
Dat T4 balken altijd nog kinderziekten hebben is algemeen wel bekend
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
12-1-2007 09:17
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 12-1-2007 16:03
Laatst had ik ook kuren met een oude T 4 balk. (en wel eens vaker)
Op deze locatie was de stroomvoorziening niet 100%
Er was wel aarde, maar de gemeten weerstand tussen de nul en de aarde was veel hoger dan normaal.
Volgende job deed de balk wel weer wat hij moest doen.

Alles is bij mij geaard, alle DMX kabels zijn precies volgens de standaard, kortom daar kan het niet aan liggen.
Hieruit concludeer ik dat je de oorzaak van slecht werkende T4's toch echt in de stroomvoorziening moet zoeken.
Er vanuit gaande dat alle andere dingen uiteraard in orde zijn.

Ik heb er nog nooit eentje opengehad, maar ik zou me kunnen voorstelen dat de shield van de xlr kabels,
ook aan de aarde van de 230 vast zit. Als er dan grote weerstand verschillen tussen de nul en de aarde zijn, kan er een spanning lopen over de nul en de aarde, zou het daar wellicht door komen dat de sturing in de war raakt?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
12-1-2007 09:27

Tom schreef:

Ik heb er nog nooit eentje opengehad, maar ik zou me kunnen voorstelen dat de shield van de xlr kabels,
ook aan de aarde van de 230 vast zit. Als er dan grote weerstand verschillen tussen de nul en de aarde zijn, kan er een spanning lopen over de nul en de aarde, zou het daar wellicht door komen dat de sturing in de war raakt?
Shield van de XLR's zit niet aan de aarde vast. Alle 3 de pinnen zitten via een draadje op de sturingsprint, welke van het net gescheiden is door een trafo. De print zelf zit verder op geen enkele plek aan aarde (ook niet via schroefjes).
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
12-1-2007 12:22
Het shield zou eigenlijk wel aan aarde behoren te zitten. Maar vermits de elektronica klasse-2 geisoleerd is van het net is dat een vrije keuze.

Maar ook dan is een flinke spanning tussen N en PE onzichtbaar voor de verbinding. Wat wel een probleem kan vormen is als er door qua potentiaal nogal verschillende (rotte ?) aarding op diverse plaatsen in de installatie te veel vereffeningsstroom door de afscherming gaat lopen. Aarding van andere zaken als de T4's dan dus.

Het CM bereik van de tranceivers is een V of 7, daarna houd het op.
AmericanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 31-7-2018
Berichten: 25
15-1-2007 18:26
Mijn T4 ging telkens bij hetzelde partycentrum op tilt Alles ging branden en even later helemaal niets meer. (het apparaat schakelt zichzelf uit )Thuis even eerst de boel gedemonteerd en aan de conectors gerommeld. Boel weer gesloten stekker er in en yessssssss . Doet het weer prima. Verschillende keren geprobeerd . Na het verhaal van Tom over de stroomvoorziening van sommige bedrijven denk ik dat het inderdaad hieraan heeft gelegen. Het blijkt dus dat in ons redelijk ontwikkelde land nog steeds electriciens werken , die het niet helemaal begrijpen.
Soy DJ porque me gusta la musica.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
16-1-2007 09:30

Aart schreef:

Maar ook dan is een flinke spanning tussen N en PE onzichtbaar voor de verbinding.
In ieder geval op het moment dat we de binnenkant van onze oogleden bestuderen ;-)

Wat namelijk vergeten wordt is de capacitieve koppeling tussen primair en secundair van de transformator (en meer van dat soort parasieten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
16-1-2007 19:00
Die parasieten heb je altijd.
Maar zelfs als er door een netfilter zonder PE 0.1 mA naar 115V `geparasiteerd' wordt (waarde toevallig ooit zelf gemeten) blijf je binnen de specs van de meeste tranceivers, 0.1 mA in de 12k ingangsimp geeft slechts 1.2 V CM.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
15-3-2008 18:22
Kleine kick.

Ik heb een ShowTec SLIDING SHOW BAR 4. Hier zit een output op om bijvoorbeeld naar een andere balk te gaan.

Mijn vraag.
De output, zit die direct verbonden met de ingang? Want de laatste keer had ik een flinke coller changer aan hangen en die liep niet goed af. Triac van balk kapot, par lamp kapot.

Ik zou graag willen weten of dit door de coller changer kwam, of door...

Handleiding rept er niks over, en de zoekfuntie leverde niks op.

Kristian.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)