Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 18 van 31)
Moderator(s): Dré
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
27-12-2006 21:41
tjah je zou het ook een stukje intresse kunnen noemen in je product en de gebruikers ervaringen daarmee...

iets wat mij vrij belangrijk lijkt bij het ontwikkelen van nieuwe producten/ het verbeteren van reeds bestaande producten is de mening van de klant...
nog 10 berichten en ik word VIP!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
27-12-2006 21:47
Marky heeft het, uiteraard, over het feit dat hij z'n email adres op het forum op "verborgen" heeft staan (en daar heeft hij alle recht toe). Z'n aanwezigheid hier staat volgens mij behoorlijk los van z'n functie bij Beglec.

Wellicht had je het verkeerd begrepen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
27-12-2006 21:58
Volgens mij kan je via de beglec site prima je vragen en opmerkingen over producten kwijt ove de email. komen ze vast en zeker ook wel bij Marky of iemand anders die zich er mee bezig houd terecht. hoeft deze jongen z'n prive adres niet voor dit soort dingen te gebruiken. lekker privee en werk gescheiden houden. laugh :D
...
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
27-12-2006 22:17
ik vind het niet zo gek als hij hier beglec producten bespreekt, bij beglec werkt en hier info over geeft dat hij dan een email adres in zijn profiel heb staan

uiteraard kan dat prima een ....@beqlec.com werk mail adres zijn
nog 10 berichten en ik word VIP!!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-12-2006 13:59

me_myself_and_i schreef:

Email niet vrijgegeven ;)
Arrghhhh, zit met hartstikke koorts en koppijn en hoestend achter m'n laptop. Domdom!
Light Image
AutSiderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 13
2-1-2007 14:51

Marky schreef:

AutSider schreef:

Om even terug te komen op tegen de regels.. ik verbind alleen maar audiokabels met de mixer ashamed :$ En de lange kabel is maar 5 meter.

De smx2 is de eerste mixer die ik tegenkom die zo gevoelig is voor storingen.
Overigens, niet op het bebied van geluid aanzich, want het mix gedeelte zelf is perfect (geen ruis etc)
Klopt, jij sluit enkel audiokabels op je SMX-2 aan maar als enkele van die kabels in/uit een PC komen dan kunnen er allerlei vervuilende digitale spikes op die kabels zitten. PC's hebben nu eenmaal de vervelende eigenschap heel wat EMC uit te stralen, vooral via kabels die als antennes werken...
SMX-2 is getest op EMC en voldoet op alle vlakken ruimschoots aan de normen.
EMC zegt niets over hoe gevoelig het apparaat zelf is voor invloed van buiten af, alleen of het apparaat zelf niet andere apparaten beinvloed.

Overigens, heb ik al poosje de lange kabel naar benenden niet meer in gebruik, heb ik alles aan rand aarde liggen, incl de mixer zoals andre mij had gevraagt (via massa schoef tbv je TT (vond het zelf ook raar))

Helaas heb ik na de laatste "reparatie" nog steeds regelmatig een uitvallende dsp/sampler, soms tot wel 3 dagen geen problemen, maar regelmatig ook al na 30 min gebruik meteen het geluid weg. Vaak genoeg net wanneer ik live bezig ben dus is het erg storend. Ook zonder PC, dus alleen met de synq xtrm-1 en cdx2 aangesloten treed het probleem op. Ook werkt ledje "-10db" van kanaal 2 soms niet terwijl deze gemaakt zou zijn, er zachtjes op drukken verhelpt het weer tijdelijk.

Zonde want ik kan/durf de effecten en sampler gewoon niet meer live te gebruiken op deze manier, en daar heb ik hem niet voor gekocht.
Verder blijft het een mooie nette mixer met erg goed geluid en veel headroom (al blijf ik zoveel mogelijk tot 0 db).

Mocht er nog een software update aankomen, kan daarin de flanger in de lage tonen wat terug geregeld worden, want met de flanger ingeschakeld worden de lage tonen meteen ruim 2 DB harder.

Groeten
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
3-1-2007 16:59
Zijn er nog anderen die de mixer (al enige tijd) gebruiken en die positieve en negatieve aspecten van de mixer even willen aanstippen ?

Ben redelijk zeker dat deze mixer prijs/kwaliteit-technisch de meest geschikte is voor mij, maar wil toch nog eerst even andere geluiden horen van "echte" gebruikers.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
AutSiderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 13
4-1-2007 13:35

tom314 schreef:

Zijn er nog anderen die de mixer (al enige tijd) gebruiken en die positieve en negatieve aspecten van de mixer even willen aanstippen ?

Ben redelijk zeker dat deze mixer prijs/kwaliteit-technisch de meest geschikte is voor mij, maar wil toch nog eerst even andere geluiden horen van "echte" gebruikers.
ik ben geen echte gebruiker dan? :P
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
4-1-2007 20:24
van de mensen die hem gekocht hebben en hem al een tijdje gebruiken, wil ik gewoon ff horen wat de positieve en/of negatieve punten zijn.. (naast de reviews en de commentaren hier). er is nu een tijdje overheen sinds de meesten hem kochten, daarom...

(btw, autsider, ik gebruikte een zeer algemene vraagstelling dacht ik... ("zijn er nog andere .. etc..") )

komop, laat maar horen.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
8-1-2007 16:48
Ik heb nu al een 2tal maanden een smx2 saan hier. Maar ondervind nu toch enkele problemen.
Soms wil het gebeuren dat de hele effecten-unit gewoon vastloopt. als ik op de fx knop druk dan geeft de mixer een monotoon geluid. hij blijft als het ware hangen op 1 toon. Ik kan welliswaar wel gewoon mixen zonder da effecten unit dan te gebruiken. zet ik de mixer uit en opnieuw aan is het probleem verholpen. Echter heb ik het probleem enkel voor als de mixer Lang van te voren heeft aangestaan. Hert geluid van mijn pc gaat ook via de mixer richting speakers en daarmee staat mijn mengpaneel soms heel wat uren achter elkaar aan. Als ik dan na enkele uren wat plaatjes draai en wil de effecten gebruiken doet de effecten unit het dus niet. Echter is het probleem niet consequent, maar duikt het de laatste tijd wel steeds meer op. Eerst dacht ik dat het aan de software versie was want die had ik nog niet geupdate, ma nu ik zowel pressesor als effecten software heb geupdate blijft het probleem zich voordoen.

Enig idee wat het probleem kan zijn? Misschien niet goed de mixer zolang aan te laten staan? (maar wat als ik hem dan een hele avond wil gebruiken??) Of kan ik beter cdirect contact opnemen met Dre (hij komt immers hier vandaan)?
...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)