Forum > Newbie Forum

Acura of Technics ?

(59 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-12-2006 00:46
Super OEMs meenemen dan? Of je vinyl digitaliseren.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
17-12-2006 00:49
trust me, dat laatste doe ik nu een jaar en loop gelukkig eindelijk helemaal bij.
Toch heeft (net zoals bij jou?) vinyl wel zo zijn charmes, dus daarom doe ik er (nog) moeite voor. Verder had ik laatst een tranceclassics-feest waarbij ik met vinyl van Mutz moest aankomen, en dat kon ik niet allemaal digitaliseren.

Moraal was vooral aan te geven dat niet iedereen zomaar die switch maakt tussen superoems en SL, zoals eerder wel werd gesuggereerd. happy :)
Beauty hides in the deep
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-12-2006 01:20
"Niet zomaar", maar onmogelijk is het bepaald niet. Alles behalve dat lijkt me.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
17-12-2006 11:03
Dat mag, dan hebben wij een meningsverschil happy :)
Beauty hides in the deep
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
17-12-2006 11:58
Ik volg deze met belangstelling. Ik denk dat sjap wel deels gelijk heeft. Je stapt niet snel even over van de oem naar SL en vice versa. Het aanpakken van een OEM is in z'n essentie al anders. De platter ligt op de TT ipv erin. Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat is anders:
- hoogte van je hand/arm
- houding van je vingers
- manier van kracht zetten op de platter

Een ander mijns inziens belangrijk punt is het feit dat door het verschil in torque je bij de OEM praktisch onmogelijk op de spindle de platter kunt sturen, wat bij de SL wel weer heel prettig gaat. Volgens mij heb je bij de OEM een tang nodig om hem op de spindle/as te laten stoppen. happy :)

Verder is het pitch percentage anders én dus het percentage per CM picht verschuiving. Ook hierin zie/merk ik subtiele verschillen.

Ik heb jaren met SL gewerkt en heb nu al tijden Synq maar kan me voorstellen dat ik ook wel weer terug wil naar SL. Moet zeggen dat de extra features met name de 20% pitch en het lampje wat altijd werkt wel prettig is.

ALs je een beetje kunt faderriden en dat hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn, kom je zonder correcties een heel eind met beide TT's. Het makkelijkst is dan om je vinger voor/achter de fader te leggen en vervolgens even kort de fader te bewegen naar de andere kant en vervolgens weer tegen je vinger aan schuiven. Simpel zat.

Succes met je keuze

Overigens vind ik een opmerking als
Dan heb je een kuttechniek ;-)
Met of zonder knipoog niet prettig om te lezen.
niet nodig
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
17-12-2006 12:26
Met of zonder knipoog ook onjuist. Het verschil in kracht en correctie van de motor maakt wel een verschil. De Oem corrigeert elke beweging feiloos en snel. Elke keer als ik in de studio sta( www.nocturnalgrooves.nl ) is mijn eerste overgang gewoon wennen. Je gooit zo lekker makkelijk met die Oem bak dat de je met de techs ff moet opletten.
Heeft niet veel met techniek te maken maar met gewenning.

Jij hebt thuis techs staan. Als je dan een keer op OEM draait voelt de oem fijn aan. je correcties worden door de draaitafel beter gecorrigeerd dus je zou nog een keertje extra kunnen 'uppen'. Andersom, Als je gewent bent met de OEM te draaien en je upt met een tech dan zal je hem er voorbij gooien. waardoor je wederom moet corrigeren. Puur en alleen om het verschil in correctie van de motor.

@ Sylvia
Ik nodig je bij deze uit om een keer op een setje OEMS te draaien met een setje technics ernaast. Platen zijn er genoeg dus dat is niet het probleem.
[te lang niet meer op het forum geweest zie dat je ondertussen alles wel door je vingers hebt gehad razz :p ]
toch blijft:
Ik switch liever van mijn CDJ-100 naar een 800 dan dat ik van tafels wissel.
Bij de cd-spelers werkt alles gewoon"secuurder"
Mijn 100s corrigeren op een redelijk indirecte manier(ff nuanceren natuurlijk)
Een 800(MKII) geeft veel directer je correcties door. Werkt dus vele malen lekkerder.
Wat jij doet met de jog wheel hoor je meteen bij een 800 bij een 100 werkt dit toch minder gevoelig.

@ totale topic
Het feit blijft dat alles een kwestie is van even wennen. Bovenstaande moet je met een korrel zout nemen aangezien je het met beide zou moeten kunnen. Ben het met ieder eens dat faderriden eigenlijk de oplossing is. Maar tijdens mixen is een kleine correctie toch prettiger uit te voeren door direct op het medium te pakken. Beide Techs of SL's zijn prettige draaitafels om op te draaien. en hebben beide +/- punten.

Ik blijf bij mijn mening. Als iemand super OEMS thuis heeft staan wil je niet anders meer!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-12-2006 17:01

DJ-Ipkiss schreef:

@ Sylvia
Ik nodig je bij deze uit om een keer op een setje OEMS te draaien met een setje technics ernaast. Platen zijn er genoeg dus dat is niet het probleem.
[te lang niet meer op het forum geweest zie dat je ondertussen alles wel door je vingers hebt gehad razz :p ]
Heb ik al gedaan met dank aan forumlid Zuur die eens bij mij is langs geweest met o.a. zijn OEM, en inderdaad, die vond ik als voornamelijk-cd-dj een stuk prettiger werken met name vanwege de hogere torque.

Overigens ben ik vanwege de jog ook gelukkiger met een CDJ-800/1000 dan met een CDJ-100/200, maar het is allemaal niet onmogelijk en wat mij betreft geldt hetzelfde voor SL/OEM, vandaar mijn conclusie dat iemand thuis gewoon moet kopen wat-ie het prettigst vindt.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-12-2006 01:23
Nou dan wil ik de uitdaging wel aan gaan, wie komt er langs met een PDX2000,PDT of Tec3400, een OEM draaitafel en de SL's staan er al. Zal ik laten zien dat het prima zonder ook maar 1 enkel probleem kan en dat je er totaal geen last van HOEFT te hebben.

Ik heb echt sterk het idee dat het bij sommigen meer tussen de oren zit dan dat het aan de gear zou liggen.

mutz schreef:

Overigens vind ik een opmerking als
Dan heb je een kuttechniek ;-)
Met of zonder knipoog niet prettig om te lezen.
Maak ik er voor jou flut van, en er staat geen woord wat begint met een k en eindigt op een t maar er staat RUK, das heel wat anders al komt het in sommige gevallen...... naja das een heel ander verhaal ;-)

Het hele corrigeer verhaal is naar mijn mening iets waar je toch echt mee zult moeten leren leven en jezelf een beetje op aan zal moeten passen. En dat is niet alleen zo met draaitafels maar ook met cd spelers, mixers etc etc etc. Ik draai nu 10 jaar en daarvan al een jaar of 8 met enige regelmaat buiten de deur, als je dat aanpassings vermogen al mist om fatsoenlijk met een andere draaitafel te kunnen werken wat moet er dan gebeuren in een club waar ineens andere gear staat?
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
19-12-2006 14:12
Hoeft niet persee tussen de oren te zitten maar kan gewoon ook heel persoonlijk zijn.
Zo komt het soms voor dat vrienden hier komen draaien en na een tijdje platen draaien ook even willen proberen mixen op m'n cd-spelers. (terwijl ze dat nooit doen of gedaan hebben) Het valt op dat sommigen er echt gewoon meteen mee weg zijn en strakke vette mixen maken. Anderen (die eigenlijk minstens even goed draaien op draaitafel) kunnen de beats echt niet gelijk krijgen en vervloeken die dingen.

Zo heb ik hetzelfde voor (maar dan niet zo extreem) als ik van axis naar pioneer overschakel bijvoorbeeld. Ik heb nu echt zoveel en zolang op axis gedraaid dat ik die machientjes perfect aanvoel. Als het snel moet gaan pitchen in een vijftal seconden en dan de track al inbrengen terwijl je nog met je ene hand heel nauwkeurig bijstuurt (hoor je overigens niet!) Zet een cdj 100 voor m'n neus en ik kan ook perfect beatmatchen maar ik ga echt niet even vlot gaan corrigeren met die harde zware jogs. Conclusie: originaliteit, vaardigheid, ... wordt voor groot stuk beperkt! Kan ik daarom geen goede set neerzetten met die pioneers? Neen;; dat lukt me wel... Maar met twee axis's zou m'n set ongetwijfeld een meerwaarde hebben gehad.

Elk levend wezen doet aan gewenning. Op allerlei aspecten (omgeving, werk, ...) dus why the fuck zou je niet mogen gewoon zijn om met een bepaald toestel te werken? En waarom moet aanpassen altijd zo vanzelfsprekend zijn?

Om dan maar weer eens een auto-vergelijking te maken:
- Een racepiloot zal de race ook winnen in zijn eigen auto, die hij al heel wat uren heeft ingereden en inmiddels perfect kent.
Wil dat daarom zeggen dat ie geen behoorlijke race kan rijden in een andere auto?
- Neen... Maar het zal anders zijn.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-12-2006 15:38

teknoknights schreef:

dus why the fuck zou je niet mogen gewoon zijn om met een bepaald toestel te werken? En waarom moet aanpassen altijd zo vanzelfsprekend zijn?
Niet zo dramatisch joh razz :p .

Antwoord: omdat dj's nu eenmaal te maken hebben met wisselende omstandigheden.

Een dj die dat niet aankan, zet thuis een setje SL's, CDJ-1000MKIII-spelers en een DJM neer. Die dj mag hopen dat er in clubs nooit wat verandert en dat in eventuele low-budget tenten die apparatuur ook staat in plaats van zeg een TEC-2500 en een VMX. En oh wee als een club koos voor Denons en een A&H.

En zoals ik al zei, kan een dj niet wennen aan andere gear: eigen apparatuur inkisten en meenemen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)