Forum > Newbie Forum

Acura of Technics ?

(59 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
ZuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2004
Laatste: 5-11-2011
Berichten: 36
16-12-2006 13:42
Draairichting is het zelfde.
De nul en het klikje zitten beneden, dat klikje is dan wel even wennen.
Ecler Nuo 5, 2x Denon DN-SC2000, Denon DN-S3500, 2x SynQ XTRM-1, Traktor Scratch Pro, Technics RP-DH1200
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
16-12-2006 14:25
Ikzelf draai thuis nu bijna anderhalf jaar op super OEM bakken. Technics op locatie.

Ik vind dat het een lekkerdere draaitafel is dan een technics.
Je kan die OEM bak echt "mishandelen" een tech valt dan wat sneller stil.

Grootste pluspunt van de OEM bak vs de Technics voor corrigeren op de platter.
De OEM bak heeft een glad randje voor dat de dots beginnen. hierop kan je heerlijk geruis loos corrigeren. Verder reageert de motor zo verdomd snel dat ik miniscule correcties ook liever op de OEM bak doe.

Neemt niet weg dat de tech ook een zeer lekkere draaitafel is.
Hier hoef ik verder niet op in te gaan want het forum staat er vol mee.

Switchen tussen de twee is alsof je in een andere auto gaat rijden.
De eerste keer weg rijden is even de koppeling voelen, daarna gaat het als vanouds.
bij het draaien, eerste keer corrigeren is weer even voelen. daarna weer als vanouds.

Switchen tussen een OEM/Tech of een RP-2000 Ongekend.
Ik kan me bijna niet meer voorstellen dat ik heb kunnen draaien op een q-20.
Laatst weer eens op een gemini Xl-500 "gedraaid" lachte me rot.
Je moet die troep behandelen alsof het zijde is.

Daarom mijn tip. Koop lekker die OEM bakken. Switchen geen probleem en een draaitafel die betaalbaar is. Koop hem uiteraard hier en laat de speling verwijderen(heb ik ook bij al mijn draaitafels gedaan) en je hebt een top tafeltje!

Stan
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
16-12-2006 14:51
Switchen is bij mij nou juist wel een probleem, vandaar dat ik nu 1 Acura en 1 1200 heb staan. Zou liever 2 super-oems hebben, maar op locatie zou ik daar TEveel problemen van ondervinden, nou juist wat het corrigeren betreft.
Beauty hides in the deep
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
16-12-2006 16:03
omdat je te ruig omgaat met de Tech neem ik aan dan...?
Andere problemen kan ik me niet voorstellen namelijk....
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-12-2006 16:25
Ergens snap ik het probleem niet. Hetzelfde issue heb je toch met cd-spelers (of mixers wat dat aangaat)? Toch heeft lang niet iedereen thuis twee Pioneer CDJ-1000MKIII staan. Mijn CDJ-800 spelers corrigeren ook anders dan de CDJ-1000, en toch heb ik er geen problemen mee als ik die op lokatie tegen kom.

Nu zou het zomaar kunnen zijn dat de SL méér dan de CDJ-1000 de énige norm op lokatie is. Daarnaast is het volgens mij zo dat mensen die thuis een super OEM hebben staan deze fijner vinden dan een SL, terwijl mensen dénken dat "iedereen" op een CDJ-1000 kan draaien. Tot slot kost een CDJ-1000 een stuk meer in aanschaf dan een SL, dus voor die laatste is het beter te doen om thuis dé club-gear neer te zetten. Maar volgens mij zit een hoop hiervan echt tussen de oortjes.

Het is even wennen, maar mixen doe je volgens mij nog immer voornamelijk op gehoor, en platenkeuze doe je op intuitie en contact met je publiek. En ja, voor vinyl-mixen is meer techniek vereist dan voor cd-mixen, maar kom op zeg, die sterkere torque van de super OEM maakt echt niet dat je met een SL niet fatsoenlijk zou kunnen corrigeren. En retestrak leren pitchen helpt natuurlijk ook, minder correctie nodig razz :p.

Voor wie twijfelt tussen SL en super OEM zou ik zeggen, koop wat je zelf het prettigst vindt en laat de keuze niet afhangen van wat er in clubs staat. Het blijft voor veel beginnende dj's sowieso nog maar de vraag of ze ooit achter de decks in een heuse club komen te staan. En ALS er thuis een super OEM staat en het mixen op een SL lukt écht niet: pak een taxi en neem je eigen bakjes keurig in flightcases mee.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
16-12-2006 16:41
inderdaad, voor cdj's heb je stuk minder techniek nodig om te corrigeren. Zoals je weet draai ik thuis ook met 800 en op locatie heb ik geen enkel probleem om naar een cdj1000 over te stappen.
Het probleem bij een Technics voor mij is idd de platter. Ik heb snel last van een overshoot bij "uppen", en soms zelfs stilstand bij "downen". Ik merk wel dat ik na veel oefenen wat sensitiever word, maar voor een CD-DJ die ik ben, is met platen draaien sowieso al minder natuurlijk. Dus is het overstappen voor mij lastig.

Tuurlijk ligt dit aan mij, alleen ben ik er daardoor niet mee eens met bovenstaande post dat het easy is om over te schakelen.
Beauty hides in the deep
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-12-2006 17:31
Ik zeg nergens dat het "easy" is wink ;) . Ik zeg alleen dat ik niet helemaal begrijp waar mensen zo'n punt van maken. Het is gewoon een kwestie van (al dan niet even) wennen.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
16-12-2006 20:40
Ik doelde op de eerste post van Ipkiss waar ik in eerste instantie op reageerde wink ;)
Beauty hides in the deep
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-12-2006 00:38

Sjapper schreef:

Het probleem bij een Technics voor mij is idd de platter. Ik heb snel last van een overshoot bij "uppen", en soms zelfs stilstand bij "downen".
Dan heb je dus een ruk techniek ;-)

Het is gewoon een kwestie van jezelf aan leren rustig en met beleid te werken, heeft bij mij ook jaren geduurd voor ik dat een keer door had (in alle opzichten) maar geloof me...... het helpt ;-)

En natuurlijk gaan leren fader riden, dat scheelt je echt zoooooooo ontzettend veel gedoe met wennen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
17-12-2006 00:45
zoals je zelf zegt, dat duurt jaren en ik draai nog geen jaren platen wink ;)
En faderriden probeer ik me nu aan te leren, maar tot die tijd heb ik liever cdjs boven tt's, en superoems boven SL's. Helaas staan SL's niet in tenten, dus tot die tijd wordt het bikkelen sad :(
Beauty hides in the deep

Terug naar forum Reageer (zonder quote)