Forum > Licht

DMX4ALL Interface

(63 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
DjempireStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 13-12-2013
Berichten: 24
9-12-2006 20:54
Wat ik wel erg jammer vind is de dimmer functie die ontbreekt bij Daslight (en waarschijnlijk wel meer pc -> dmx pakketten). Als een avond begint wil ik niet meteen alle lichten op standje vol aan hebben, dat mag eerst wel op 50% gedimd, en dan moet je met Daslight dus al een aparte chase ervoor schrijven omdat je de chase die je al hebt geprogrammeerd niet gedimd kan worden.
dit is echter iets wat wel in freestyler zit, alloewel freestyler goedkoper is, daar zit een aperte control in voor parren en je kunt de paren ook dimmen op elk programma, probeer het maar in de demo mode wink ;)
Nu gaan we POMPEN met die SUBWOOFER!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-12-2006 21:30
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 9-12-2006 21:49

Melo-G schreef:

op disco klussen moet het allemaal knipper-knipper en let men niet zo op het licht.
Een beetje kort door de bocht, met disco is het zeer zeker niet bij iedereen knipper knipper en kan er wel degelijk met uitsluitend een pc gewerkt worden.

Bandjes is overigens ook niet altijd live werk, veelal word licht aangestuurd door midi. Maar ook hier geld, voor sommige te moeilijk.

Daslight kan je zo duur maken als je wil, pakket begint bij 200 euro, duurste is 549.
Ik heb binnen 3 minuten een standaard show draaiende, ongeacht hoeveel licht eraan hangt. Al zijn het 2048 kanalen, binnen 3 minuten heb je het draaiend.
Inderdaad, ga je echter fatsoenlijk programmeren dan ben je langer dan 3 minuten bezig.
dan moet je met Daslight dus al een aparte chase ervoor schrijven omdat je de chase die je al hebt geprogrammeerd niet gedimd kan worden
Bij mij zijn de parren veelal full on, maar in een looplicht weet ik zeker dat je manueel kan dimmen.
Zou het moeten proberen, maar zit te denken aan totaal fader oplossing of per lamp onder de fader de LPT (of HTP) functie gebruiken. (haal die twee altijd door elkaar dus uitproberen)

Martin.
kvm entertainment
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
9-12-2006 21:45

KVM schreef:

Melo-G schreef:

op disco klussen moet het allemaal knipper-knipper en let men niet zo op het licht.
Een beetje kort door de bocht, met disco is het zeer zeker niet bij iedereen knipper knipper en kan er wel degelijk met uitsluitend een pc gewerkt worden.

Bandjes is overigens ook niet altijd live werk, veelal word licht aangestuurd door midi. Maar ook hier geld, voor sommige te moeilijk.

Daslight kan je zo duur maken als je wil, pakket begint bij 200 euro, duurste is 549.
Ik heb binnen 3 minuten een standaard show draaiende, ongeacht hoeveel licht eraan hangt. Al zijn het 2048 kanalen, binnen 3 minuten heb je het draaiend.
Inderdaad, ga je echter fatsoenlijk programmeren dan ben je langer dan 3 minuten bezig.

Martin.
Bij disco bedoel ik dus echt een showtje met een stuk of wat t4's, wat intelligent licht en een beetje rook. Dat hoeft echt niet strak getime'd.

Midi is een keus die de band maakt. Als zij een lichttech uit willen sparen of een show gewoon super strak getime'd willen hebben, dan is midi inderdaad niet zo'n verkeerde keus.

Daslight's goedkoopste pakket (DVC 1) zat naar mijn weten nog zo rond de 250,- tot 300,- euro. Waar je die 200,- euro vandaan haalt? happy :)

Simpele pre-programmed-chases zijn best te doen hoor, zitten wat leuke cirkels tussen en ook wel een aantal andere bewegingen die goed te doen zijn.

Ga je zelf echter een complete show programmeren vanuit het niets, dan ben je inderdaad wel even druk, al kan je een heleboel tijd besparen door bepaalde fixtures te markeren als groep. Zo kan je alle scans toewijzen aan een F* toets bovenop je keyboard, je koppen op een volgende F* toets, een stel parren op de daarop volgende F* toets, etc.

Het heeft z'n voor- maar ook zeker z'n nadelen, maar voor het geld en de algemene disco showtjes is het best goed te doen.

//edit: LPT verhaal ga ik volgende week even testen zogauw de dongle terug is, ligt nu ergens op locatie z'n werk te doen.
Vergeet niet te lachen
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-12-2006 21:55

Melo-G schreef:

Daslight's goedkoopste pakket (DVC 1) zat naar mijn weten nog zo rond de 250,- tot 300,- euro. Waar je die 200,- euro vandaan haalt? happy :)
https://www.daslight.com/references.php
DVC100, werkt met DVC1.

LPT / HTP en al die andere zou ik zeker uitproberen.
Misschien omslachtig dat het per lamp afzonderlijk moet, maar wel een optie.
Maar toch denk ik dat het via een totale dim button ook moet lukken.

Martin.
kvm entertainment
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
9-12-2006 22:00
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik de software van DVC1 op een DVC2 dongle gebruik, omdat dat stabiel werkt. Wordt toch eens tijd dat ik me weer eens aan DVC2 waag, kijken of dat nu stabieler werkt (want het was toen het officieel gelanceerd werd gewoon dikke vette drama).

Prijzen v/d dongles, hmm ben zeker in de war geweest met wat anders. Mijn fout happy :).
Vergeet niet te lachen
Tomvz20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2005
Laatste: 12-7-2017
Berichten: 122
9-12-2006 22:31

djempire schreef:

tomvz20 schreef:

ik heb laptops met freestyler en deze dmx unit in de verhuur. ik gebruik hier zelf de goedkope versie van de controller voor welke weggewerkt is in een case. Dan voldoet deze prima. Ga je echter verhuren en je geeft deze controller los mee zal hij het niet lang overleven.
Voor eigen gebruik prima geschikt.

freestyler is een lekker simpel programma. heeft niet veel geheugen nodig op je pc dus je hoeft geen hypermoderne laptop te hebben. 2de hands exemplaartje werkt prima.
bedoel je met de goedkoper versie de interface die links bovenin staat, naast de interface die ik wil gaan kopen?
zo ja, wat is het grote verchil tussen de 2, anders zou het ook een optie zijn om die te kopen.
volgens mij is het grote verschil de degelijkheid van de behuizing. wil je dit zeker weten mail dan even naar de webshop.
DJbooths (dot) nl
DjempireStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 13-12-2013
Berichten: 24
10-12-2006 00:51

tomvz20 schreef:

djempire schreef:

tomvz20 schreef:

ik heb laptops met freestyler en deze dmx unit in de verhuur. ik gebruik hier zelf de goedkope versie van de controller voor welke weggewerkt is in een case. Dan voldoet deze prima. Ga je echter verhuren en je geeft deze controller los mee zal hij het niet lang overleven.
Voor eigen gebruik prima geschikt.

freestyler is een lekker simpel programma. heeft niet veel geheugen nodig op je pc dus je hoeft geen hypermoderne laptop te hebben. 2de hands exemplaartje werkt prima.
bedoel je met de goedkoper versie de interface die links bovenin staat, naast de interface die ik wil gaan kopen?
zo ja, wat is het grote verchil tussen de 2, anders zou het ook een optie zijn om die te kopen.
volgens mij is het grote verschil de degelijkheid van de behuizing. wil je dit zeker weten mail dan even naar de webshop.
oké wink ;)
zal ik doen!
Nu gaan we POMPEN met die SUBWOOFER!
PoweredgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2004
Laatste: 22-1-2007
Berichten: 20
10-12-2006 20:34
ik kan misschien ook wel enige ervaring posten. Ik heb die exacte versie ook tesamen met freestyler. Ik kon hier gemakkelijk 6 mh's mee aasturen welke constant ewegingen maakten en ook wisselden van kleur, gobo, shutter, dimmer what so ever. Ben er voor het geld bijzonder tevreden over.
DjempireStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 13-12-2013
Berichten: 24
11-12-2006 14:28

poweredge schreef:

ik kan misschien ook wel enige ervaring posten. Ik heb die exacte versie ook tesamen met freestyler. Ik kon hier gemakkelijk 6 mh's mee aasturen welke constant ewegingen maakten en ook wisselden van kleur, gobo, shutter, dimmer what so ever. Ben er voor het geld bijzonder tevreden over.
bij freestyler zitten bepaalde pan/tilt figuren ingestelt, gebruik jij alleen de standaard (vierkant, rondje, bloem en twist) figuren of heb je ook zelf figuren gemaakt??
Nu gaan we POMPEN met die SUBWOOFER!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
11-12-2006 17:15
die figuren kan je zo aanpassen,
al wil je een atomium....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)