Forum > Licht

DMX4ALL Interface

(63 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
DjempireStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 13-12-2013
Berichten: 24
9-12-2006 19:20
Hey,
Ik ben van plan om een USB>DMX inteface te gaan kopen, en wel Deze,(rechts boven), nu is mijn vraag aan jullie, heeft iemand ervaring met deze interface? Ik ben van plan hem te gaan gebruiken met Freestyler. Als er iemand is die ervaring heeft met deze interface, Is het die 99.95 waard?

het is voor drive-in werk (ik snap ook wel dat dit niet geschikt is voor live werk wink ;))

Alvast bedankt !
Nu gaan we POMPEN met die SUBWOOFER!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-12-2006 19:32
Hilarisch, die tekst... laugh :D
Ook is deze interface zeer snel waardoor gebruik met moving head geen probleem meer hoeft te zijn.
Alsof MH's op een DMX-lijn zo zwaar zijn. 512 tegelijk fadende kanalen (zoals ledvloer), DA'S zwaar. Bij een MH zijn over 't algemeen niet meer dan 4 kanalen die faden, rest wisselt af en toe eens van waarde.
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
9-12-2006 19:44

djempire schreef:

het is voor drive-in werk (ik snap ook wel dat dit niet geschikt is voor live werk wink ;))
Ik ben zelf (fanatiek) gebruiker van Daslight, en voor de disco showtjes is het ideaal. Helemaal icm intelligent licht, het werkt allemaal gewoon een stuk makkelijker (helemaal omdat er pre-shaped-bewegingen in zitten) met programmeren. Ik heb binnen 3 minuten een standaard show draaiende, ongeacht hoeveel licht eraan hangt. Al zijn het 2048 kanalen, binnen 3 minuten heb je het draaiend. Freestyler ken ik niet, dus hoe het daar mee zit kan ik je niet vertellen.

Dus ja, voor disco showtjes is het echt makkelijk. Voor band-werk of een festival raad ik het je af, daar wil je gewoon faders onder je vingers hebben.

Is freestyler te downloaden als demo? Probeer het dan eens zou ik zeggen happy :).
Vergeet niet te lachen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-12-2006 19:58

Melo-G schreef:

Dus ja, voor disco showtjes is het echt makkelijk. Voor band-werk of een festival raad ik het je af, daar wil je gewoon faders onder je vingers hebben.
Faders onder je vingers heeft weinig te maken met keuze tafel/software. Ik gebruik een faderbak aan een DMX-input, VisualDMX-software op een (fatsoenlijke, betrouwbare industriele) PC, met een UPS erbij in de kist. 2 TFT's voor snel en overzichtelijk plaatsen van schermen, en werkt als een trein.

Met fatsoenlijke software op een PC en een fadertafel aan een input, ben je veel flexibeler dan met een "vaste" lichttafel.

Valt of staat natuurlijk, zeker hierbij, met de persoon erachter. Je moet namelijk WEL zelf het inzicht hebben om de boel zo te programmeren dat het ook inderdaad goed, snel en intuitief werkt.
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
9-12-2006 20:07
Mijn Daslight dongle heeft ook een dmx input, en ik heb er wel regelmatig een tafel aan hangen, maar ik ben met een tafel toch sneller dan met een Daslight pakket. Dat is op live-klussen belangrijk, op disco klussen moet het allemaal knipper-knipper en let men niet zo op het licht.

Uiteraard is er ook een wereld van verschil tussen VisualDMX en Daslight (heb met beide gewerkt, en gebruik Visual zo af en toe ook nog wel). Visual vind ik voornamelijk handig voor het led-verhaal, en daar zou ik Daslight niet voor in willen zetten, alsook geen conventionele tafel. Ga je voor disco showtjes, dan zijn alle 3 opties geschikt, maar gaat mijn voorkeur naar Daslight. Voor live is het voor mij alleen maar een tafel, dan wil ik niks via een pc doen.
Vergeet niet te lachen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-12-2006 20:17
Voor live is het voor mij alleen maar een tafel, dan wil ik niks via een pc doen.
Kan me hier wel "iets" bij voorstellen, echter denk ik dat het een kwestie van gewenning is.
wink ;)
Light Image
DjempireStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 13-12-2013
Berichten: 24
9-12-2006 20:18

Melo-G schreef:

djempire schreef:

het is voor drive-in werk (ik snap ook wel dat dit niet geschikt is voor live werk wink ;))
Ik ben zelf (fanatiek) gebruiker van Daslight, en voor de disco showtjes is het ideaal. Helemaal icm intelligent licht, het werkt allemaal gewoon een stuk makkelijker (helemaal omdat er pre-shaped-bewegingen in zitten) met programmeren. Ik heb binnen 3 minuten een standaard show draaiende, ongeacht hoeveel licht eraan hangt. Al zijn het 2048 kanalen, binnen 3 minuten heb je het draaiend. Freestyler ken ik niet, dus hoe het daar mee zit kan ik je niet vertellen.

Dus ja, voor disco showtjes is het echt makkelijk. Voor band-werk of een festival raad ik het je af, daar wil je gewoon faders onder je vingers hebben.

Is freestyler te downloaden als demo? Probeer het dan eens zou ik zeggen happy :).
Ik vind daslight zelf ook een geweldig programma, en ik kan er ook dagen mee bezig zijn wink ;), ik was van plan daslight te kopen, maar dat is ineens een heel duur pakket.
Daarom heb ik verdergekeken dan daslight en sunlite. Ik heb al een aantal programmas gedownload die op vershillende interfaces kunnen zoals; sweetlight, magic Q en freestyler.
k heb ze allemaal uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat freestyler gewoon het beste werkt. Als je kijkt naar daslight en naar freestyler dan is het grootste verschil hoe de software in elkaar zit, maar in principe hebben ze beide dezelfde mogelijkheden, maar dat is mijn menig wink ;).
daarom ga ik toch voor freestyler, de interface (verschillende merken moogelijk) is niet duur en het werkt gewoon goed!
Natuurlijk stap ik over naar een beter programma als ik het nodig heb (sunlite, visualDMX).
Ik vind het persoonlijk een beetje onzin om voor 2 t-4'tjes, 2 scannertjes en een strobo een programma van 700 euro te kopen, als je voor 100 euro ook al een goede software + interface kunt krijgen.

oja, hier kun je de software downloaden wink ;)
Nu gaan we POMPEN met die SUBWOOFER!
Tomvz20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2005
Laatste: 12-7-2017
Berichten: 122
9-12-2006 20:26
ik heb laptops met freestyler en deze dmx unit in de verhuur. ik gebruik hier zelf de goedkope versie van de controller voor welke weggewerkt is in een case. Dan voldoet deze prima. Ga je echter verhuren en je geeft deze controller los mee zal hij het niet lang overleven.
Voor eigen gebruik prima geschikt.

freestyler is een lekker simpel programma. heeft niet veel geheugen nodig op je pc dus je hoeft geen hypermoderne laptop te hebben. 2de hands exemplaartje werkt prima.
DJbooths (dot) nl
DjempireStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 13-12-2013
Berichten: 24
9-12-2006 20:34

tomvz20 schreef:

ik heb laptops met freestyler en deze dmx unit in de verhuur. ik gebruik hier zelf de goedkope versie van de controller voor welke weggewerkt is in een case. Dan voldoet deze prima. Ga je echter verhuren en je geeft deze controller los mee zal hij het niet lang overleven.
Voor eigen gebruik prima geschikt.

freestyler is een lekker simpel programma. heeft niet veel geheugen nodig op je pc dus je hoeft geen hypermoderne laptop te hebben. 2de hands exemplaartje werkt prima.
bedoel je met de goedkoper versie de interface die links bovenin staat, naast de interface die ik wil gaan kopen?
zo ja, wat is het grote verchil tussen de 2, anders zou het ook een optie zijn om die te kopen.
Nu gaan we POMPEN met die SUBWOOFER!
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
9-12-2006 20:38

djempire schreef:

ik was van plan daslight te kopen, maar dat is ineens een heel duur pakket.
Klopt, in de tijd dat ik het kocht, waren ze (ze = laguna & de toenmalig proweb-bla) maar even vergeten de website te updaten zodat het oude DVC1 nog op de site stond. Er wordt dus DVC2 geleverd, en dat is een stukje duurder (zelfs tegen de prijzen van VisualDMX aan). De software was in het begin errug gebrekkig maar is de laatste tijd wat stabieler, zodat het als het ff meezit het ook wel in de verhuur mee kan over een tijdje.

@Jeroen: als ik een band oid schuif (qua licht), dan wil ik bepaalde overgangen laten gebeuren dmv ACL barren, blinders, shutter-chases en meer van dat soort geintjes. Dat lukt me niet met Daslight of Visual, dat is daar gewoon niet voor gemaakt. Met een conventionele tafel heb je de ruimte om gekke dingen te doen, en heb je alles zelf in de hand. Flash-toetsen, faders, submasters, dat ontbreekt bij de pc-sturingen. Je hebt 10 vingers (gaan we vanuit), dus kan je als je ff gek wil doen, 5 flash-toetsen bedienen, om daarna zodra er weer wat anders gespeelt wordt, meteen een paar faders open te kunnen gooien zodat de show weer doorgaat. Dat lukt me met Daslight of Visual gewoonweg niet.

Wat ik nog wel een keer wil proberen, is een touchscreen. Als dat goed samenwerkt met Daslight, wil ik het een keer proberen bij een live-optreden (met een conventionele tafel ernaast die a la minute ingeprikt kan worden op de dmx lijn).

Wat ik wel erg jammer vind is de dimmer functie die ontbreekt bij Daslight (en waarschijnlijk wel meer pc -> dmx pakketten). Als een avond begint wil ik niet meteen alle lichten op standje vol aan hebben, dat mag eerst wel op 50% gedimd, en dan moet je met Daslight dus al een aparte chase ervoor schrijven omdat je de chase die je al hebt geprogrammeerd niet gedimd kan worden.
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)