Forum > Geluid

MDR-V600

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
CellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-11-2006
Laatste: 2-12-2006
Berichten: 2
21-11-2006 18:11
Als ik hier ook iets mag vragen...Ik ben nieuw, maar ik hoorde goeie dingen van een friend over dit forum.

Ik zit ook te twijfelen tussen verschillende modellen. Ik wil de hoofdtelefoon gebruiken voor het opnemen van geluid bij documentaires. Nu is het mijn studie maar ik wil geen geluidsman worden. Het is in sommige gevallen gewoon nodig om het te combineren met camera, regie.

Een aantal modellen waar ik over twijfel zijn:

Beyer DT-250
Sony 7506
Sennheiser HD-25

De sony leen ik wel eens en is handig omdat hij is op te vouwen. Maar de kabel is irritant en ik weet ook niet hoe goed dingen als een snoer of oorkussens te vervangen zijn voor een redelijke prijs bij sony. Weet iemand dat?

De Sennheiser lijkt mij klein voor mijn oren, maar deze is weer niet op te vouwen zoals de sony. Is wel handig als je hoofdtelefoon naast je camera en verdere geluidsapparatuur mee moet.

En de Beyer is de onbekende voor mij. Ik hoor er wel goeie dingen over, maar wat is eer goed aan? Is het goedkoop op kabels te vervangen? En is deze op te vouwen of niet?

Is er nog een model dat ik gemist heb?

De sony is denk ik niet meer te koop als ik kijk tussen de sony modellen. Of mis ik iets?

Ik lees het hier graag,

Cellie
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-6-2024
Berichten: 13458
22-11-2006 14:31
De DT 250 is niet op te vouwen (wel een beetje in te schuiven) MAAR is wel de enige van het stel die je echt de hele dag op je hoofd kunt hebben zonder irriterende oren (met name dankzij de velours kussens). Voor andere toepassingen zou dit een nadeel zijn (moet er niet aan denken zo'n hoofdtelefoon met vele anderen te moeten delen bijvoorbeeld) maar voor jouw toepassing is het mogelijk een belangrijk pluspunt.

Qua geluid is de DT 250 nagenoeg subliem (mooier dan de 7506) MAAR het is geen bloedtrekker. Hij kan dus absoluut NIET hard (en zal dan zelfs doorbranden).

Bijgeleverde kabel is redelijk budget MAAR de connector waarmee de kabel vast zit aan de hoofdtelefoon is wel identiek aan die bij de DT 100 / DT 150 (en een sterkere constructie zul je NIET vinden). Nadeel is wel dat als je ook zo'n hufterproofe kabel wilt hebben, je stevig in de buidel moet tasten (maar voor normaal gebruik is dat niet nodig en is de standaard bijgeleverde kabel prima).

De HD 25 is erg compact, niet op te vouwen (maar da's gezien de afmetingen ook niet nodig) en klinkt ook zeer netjes (ietsjes minder als de DT 250 maar verschillen zijn marginaal). HD 25 is wel "oor kritisch". Bij de een zit hij prima, de ander vindt hem een ramp. Langdurig ophebben is niet echt heel erg prettig.

De 7506 heeft de slapste kabel (fikse oeps en hij is kapot) maar wel een net geluid en een draagcomfort dat tussen de andere 2 in zit. [edit] 7506 is inderdaad op te vouwen (al die tijd nooit naar gekeken, constructie is ook ERG verstopt in de beugel ;-)

Welke? Als ik Cameraman zie denk ik gelijk: DT 250.

PS: Alle 3 zijn trouwens zeer geschikt (dus je bent in ieder geval in de goede hoek aan het zoeken ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-11-2006
Laatste: 2-12-2006
Berichten: 2
22-11-2006 22:40
Dank voor je reactie Dré. Het bevestigt een beetje mijn idee over de modellen. Ik schrik er wel van dat de 250 kan doorbranden, maar op zich heb je daar bij mijn werk niet mee te maken denk ik. Wanneer denk je dat dit snel gebeurt? Bij een eenmalige piek of bij constant hard geluid? Ik ga de Beyer eens proberen bij een luxe hifi zaak bij mij om de hoek. De Sony heb ik nu voor een dag geleend en zit mij altijd wel goed. Maar weet je of de kabel van de sony makkelijk de vervangen is en wat zoiets gaat kosten?

Graag lees ik je reactie,

Cellie
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-6-2024
Berichten: 13458
23-11-2006 09:11

Cellie schreef:

Dank voor je reactie Dré. Het bevestigt een beetje mijn idee over de modellen. Ik schrik er wel van dat de 250 kan doorbranden, maar op zich heb je daar bij mijn werk niet mee te maken denk ik. Wanneer denk je dat dit snel gebeurt?
Als een dove DJ (zoals een medewerker van mij) hem avond aan avond vol open zet op de koptelefoonuitgang van een Dateq 7.3
Maar weet je of de kabel van de sony makkelijk de vervangen is en wat zoiets gaat kosten?
Ik heb geen idee waar je Sony onderdelen moet halen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
26-11-2006 13:16
Sony zelf in Badhoevedorp levert bij mijn weten wel onderdelen, dus zou je kunnen proberen. Overigens heb ik bij een V600 al een keertje de kabel vervangen door een stuk dunne microfoonkabel. Zit namelijk gewoon gesoldeerd in de schelp (en die maak je zo open) dus da's best te doen. Ik weet alleen niet meer of ik de originele trekontlasting heb weten te redden, maar tie-raps doen wonderen :-)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
26-11-2006 14:44

Dré schreef:

Bijgeleverde kabel is redelijk budget MAAR de connector waarmee de kabel vast zit aan de hoofdtelefoon is wel identiek aan die bij de DT 100 / DT 150 (en een sterkere constructie zul je NIET vinden). Nadeel is wel dat als je ook zo'n hufterproofe kabel wilt hebben, je stevig in de buidel moet tasten (maar voor normaal gebruik is dat niet nodig en is de standaard bijgeleverde kabel prima).
Wat kost zo'n vervangende kabel eigenlijk? Mijn DT250 heeft namelijk een beetje last van een kleine breuk in de kabel net na de jackplug en op het punt waar de de krul overgaat in het rechte stuk, net voor de oorschelpen.

Ik heb de DT-250 nu net iets meer dan 2 jaar...het is echte een superfijne koptelefoon. Ik zit soms uren achter elkaar met dat ding op mijn hoofd, waarbij ik me soms pas na een paar uur realiseer dat ik die koptelefoon ook nog op mijn hoofd heb :-).

Wat ik wel gemerkt heb, is dat het mechaniek waar de oorschelpen mee aan de beugel vastzitten erg slecht tegen zijdelingse torsie kan. Als je de koptelefoon langdurig met 1 oorschelp op je oren en 1 ernaast gebruikt bestaat er een kans, dat het stukje metaal wat de ooschelp vasthoudt last krijgt van metaalmoeheid en afbrokkelt. Maar, das niets wat een rolletje zwarte tape niet kan oplossen.

Dat is denk ik ook direct het grootste pluspunt, hij zit zo lekker en klinkt dermate goed, dat je hem gewoon weer inelkaar taped als hij uit elkaar kukelt. Maar, een koptelefoon met deze prijs koop je dan ook niet iedere dag....

John
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)