Forum > Algemeen Forum

Opleidingen , licht en geluid.

(368 reacties. Pagina 24 van 37)
Moderator(s): Dré
DjDennizzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 1-10-2006
Berichten: 2
4-8-2006 20:42
Hey,

Ik zit nu opt deltion in zwolle theatertechniek/audiovisueel, ga in september het 2de jaar in

Wel Zeer Leuk de projecten die gedraait worden. gezellige sfeer, apparatuur tjah volgt hieronder wink ;) , maarja een startende opleiding kan uiteraart niet zoveel nog, wordt wel veel aandacht besteed aan allerlei vakken.

+ punten ( Gezellig, Leerzaam, Niet te druk, Goede Samenwerking, Projecten, Leren, )

- punten ( Vakken wat niets is (Computerleer) crisis tis geen ICT, Apparatuur ZONDE, een tannoy set die voor geen donder draait, Veel te weinig licht, geld verkeerd uitgeven.

Je Leert het meest op projecten zonder twijfel, op school zit je meer te kloten.

Zoals ik had al zeer veel ervaring en wist al zeer veel van audio/licht/beeld, ik heb misschien dit jaar maar 20 % geheugenopschroeving gedaan daar

mocht je nog meer willen weten PM ; djdennizz_2@hotmail.com
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
17-9-2006 17:53
Ik zit nu in mijn laaste jaar secundair en ik zou graag in het hoger onderwijs klank en licht studeren. Enigste probleem, hier in België zijn er naar mijn weten niet echt veel scholen die bieden wat ik wil. Er is het Rits, maar daar is het vooral theatergericht. Dat zie ik niet echt zitten, want je moet oa de gehele romeinse en huidige theatergeschiedenis kennen. Ik vroeg me af of er mensen zijn die scholen in België/Nederland weten waar ik zou passen. Het is vooral de bedoeling licht en geluid voor optredens (eventueel theater). Theorie zoals talen enzo geen probleem, maar niet echt zo die theaterdingen, spreken me niet echt aan.
Alvast bedankt!
Fun is serious business!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
17-9-2006 22:53
ik lees dat je je vooral wil gaan richten op R&R werk, en eventueel in het theater. Maar even later lees ik dat theater dingen je niet echt aanspreken, nu als je iets wil gaan doen in het theater dan is het ook makkelijker wanneer je begrijpt warover die dingen gaan, en wanneer je "theater" ook wel aanspreekt. Voor R&R is er eigenlijk maar één goede leerschool en dat is de praktijk. Maar het natuurlijk is ook steeds leuk als je de theorie achter bepaalde dingen weet.
Ook ik had hetzelfde probleem(ben ook Vlaming), ik heb ook geen geschikte nederlandstalige opleiding gevonden hier in België.
In het Rits was het naar mijn mening te gefocust op theater, net iets teveel van het goeie dus.
Dus heb besloten om dan maar elektronica gaan verder te studeren en in de vrije tijd(eigenlijk dagelijks) te werken in een vrij groot verhuur/productie bedrijf hier in de buurt. Verder twijfel ik om de cursus licht technicus bij LGO te gaan volgen, maar ik heb daar eenbeetje het gevoel dat ik dingen ga leren die ik toch al ken.
exit night into LIGHT
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
17-9-2006 23:04
ik had ook al het idee opgevat om de cursus bij LGO te doen. van het rits is het gewoon dat de theorie me teveel theatergeschiedenis gericht is. ik ben er zelf in geïnteresseerd (school, kijk er graag naar, eens een boek er over), maar ik wil er me niet zo in verdiepen, en we zijn al eens in het rits gaan kijken, en daar zeiden ze dat de theorie niet te onderschatten is (en daar ik nu al problemen heb met sommige theorievakken, denk ik ook niet dat het iets voor mij is). net zoals je zegt heeft mijn baas gezegd dat de theorie er achter (qua geluid/licht) altijd handig kan zijn in bepaalde situaties (vraag me niet welke, ben ze nog niet tegengekomen met de drive-in).
ik zal ook niet zeggen dat ik nog een leek ben, maar ik heb ook in de praktijk al veel geleerd. dat je zegt zo veel leren, spreekt me wel aan, en dan electronica volgen... ik zou dat mss ook wel zien zitten. ik zal nog eens afwachten wat anderen zeggen, maar alvast hartelijk bedankt stekelvarke!!!
Fun is serious business!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
17-9-2006 23:18
De reden waarom ik elektronica volg is omdat dit de "logische weg" is, ik heb in het middelbaar elektronica gevolgd dus dan is graduaat(of bachelor zoals dat nu heet) elektronica normaal als verdere studie. Over het algemeen is dit wel interessant voor licht en geluid (dimmertjes, RS485, filters, versterkers, en ga zo maar door). Maar ikzelf had liever ook een degelijke licht (omdat licht meer mijn ding is als geluid) opleiding gehad met ook eenbeetje het artistieke aspect en een klein stukje "cultuur" maar als hoofdzaak toch wel de techniek.
exit night into LIGHT
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
13-11-2006 15:55
Weet niet of het al genoemd is, maar het ROC in Roosendaal is dit jaar begonnen met opleidingen voor zowel licht, geluid als mediamanagement.
Volgende keer Peter!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
26-12-2006 20:02
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk naar de ROCKacademie in Tilburg. Opleiding DJ/producer/musicmanager
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
27-12-2006 15:21
Nieuwe opleiding?? Interesant om meer over te lezen, helaas kan ik niets vinden op de site van ze...
Vince LindersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 3-11-2008
Berichten: 39
27-12-2006 15:28
Deze opleiding bestaat volgens mij toch al een paar jaar ashamed :$
Ik ga in iedergeval volgend schooljaar naar Podium en Evenemententechniek in Eindhoven! happy :) razz :p
Dus..
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
28-12-2006 12:35
hahha

weer een nieuw lid die naar de Eindhovense school wil komen.

Op de opendag zal je dan wel veel te zien krijgen over mijn en die opleiding.
wij een AV Cafe
1 groepje iets met live bands in de aula.
en dan nog 1 klas iets met opbouwen en afbreken volgens mij.

succes met je intake.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6

Terug naar forum Reageer (zonder quote)