Forum > Algemeen Forum

Flightcase voor JBL JRX-125

(23 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
MvdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-8-2008
Berichten: 91
12-11-2006 21:20
Heeft iemand deze boxen? Zo ja, hoe vervoeren jullie deze? Zijn hier flightcases voor?
Music is live - Live is music
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
12-11-2006 21:22
geen kist, per twee plat op een wielplaat.. spanbandje dr omheen en gaan

werkt prima en kost amper wat happy :)
nog 10 berichten en ik word VIP!!
MvdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-8-2008
Berichten: 91
12-11-2006 21:30

djmouse schreef:

geen kist, per twee plat op een wielplaat.. spanbandje dr omheen en gaan

werkt prima en kost amper wat happy :)
Vervoer je ze dan liggend? Je hebt dus 1 plaat met wieltjes eronder waar de beide boxen op zet? of hoe moet ik me dat voorstellen?
Music is live - Live is music
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
12-11-2006 21:52
wielplaatje daar liggend de eerste speaker op, achterkant(smalle kant) naar onder dus

volgende daarboven op (roosters dus op elkaar) spandbandje erom en rijden maar...

in de bus hele zooitje tippen en op lokatie rol je zo 2 toppen naar binnen
nog 10 berichten en ik word VIP!!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
13-11-2006 10:39
Ik vervoer mijn Soundpowers (vrijwel gelijk gewicht, iets minder hoog) per stuk in een stolpcase op wielen. Dat houdt ze wel erg netjes. De prijs van zo'n kistje komt wel erg in de buurt van de prijs van de JRX-en...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
13-11-2006 10:53
Ik heb voor mijn dap AX 15 b's (geheel andere speaker maar het gaat om het idee) ook een soort wielplaat gemaakt, alleen heb ik er een opstaand randje op gemaakt tot ongeveer de helft van de speaker, deze is geloof ik 70cm hoor dus heb ik een randje gemaakt tot ongeveer 30cm hoog. Hierdoor kan ik nog makkelijk bij mijn handvaten en kan ik ze er dus zo uittillen. Het is dus een soort van stolpcase alleen dan zonder deksel.

Ik heb er twee in een "bak" zitten dus heb in het midden een tussenschotje gemaakt. De binnenkant van deze "bakken" heb ik bekleed met schuim.
Wielen eronder en gaan met die banaan!

Voordeel is dus dat ik er geen spanbandje om hoef te doen tijdens het vervoer en dat ik er flink wat zooi in kan doen die ik tijdens het draaien niet nodig heb. (al de deksels van mijn cases en ander klein spul).
De bakken kan ik dan zo terugrollen in mijn busje wat flink wat lopen scheelt (na het draaien effe snel eruithalen en je hebt alles bij de hand.

Nadeel is dat tippen niet echt gaat hiermee (maar dat wil ik ook niet, vandaar).

Misschien een (goedko(o)p(er)) idee?

Succes!

#edit#
Achteraf bedenk ik mezelf dat dit idee misschien niet echt iets voor jou is aangezien jrx 125 velen malen hoger zijn als dat ze breed zijn, bij mijn ax'jes valt dit mee natuurlijk.
Maar goed, misschien dat je door verschillende oplossing je eigen passende oplossing kan bedenken!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
MvdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-8-2008
Berichten: 91
13-11-2006 13:30
Het probleem is dat als ik ze liggend moet gaan vervoeren heb een hoop extra ruimte in beslag neemt. Het past nu net allemaal netjes in de kar happy :)

Misschien toch maar een volledige behuizing met wieltjes eronder maken?
Music is live - Live is music
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
13-11-2006 14:32
Is het geen idee om twee (niet zwenkende) wieltjes aan de onderkant te maken die, als de speakers staan, net de grond niet raken maar als je de speakers iets achterover kantelt wel de grond raken? Een soort van steekwagen idee dus?

Vervolgens kan je er een hoes voor maken en die erover doen die de kast zelf beschermd.
Het is maar een idee.......
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-11-2006 14:48

vanniekerk schreef:

Vervolgens kan je er een hoes voor maken en die erover doen die de kast zelf beschermd.
Het is maar een idee.......
Heb jij enig idee waar ik (zwarte) hoezen op maat kan laten maken? Moet stevig materiaal zijn, tegen een stootje van iets (scherps) kunnen, etc. Beetje nepleer-achtig dus.
Light Image
MvdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-8-2008
Berichten: 91
13-11-2006 14:53

vanniekerk schreef:

Is het geen idee om twee (niet zwenkende) wieltjes aan de onderkant te maken die, als de speakers staan, net de grond niet raken maar als je de speakers iets achterover kantelt wel de grond raken? Een soort van steekwagen idee dus?

Vervolgens kan je er een hoes voor maken en die erover doen die de kast zelf beschermd.
Het is maar een idee.......
Is een supergoed idee razz :p
Maar dan zal er toch wel iets van een behuizing omheen moeten anders gaat de speaker schuiven tijdens het vervoer.

Off topic: Hoe plaatsen jullie deze boxen? Zelf heb ik een soort flightcase die ervoor zorgt dat ze iets van de grond af komen. Als ik ze op de grond zet zonder ze te verhogen vind ik het geluid een stuk minder worden.
Music is live - Live is music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)