Forum > Geluid

9V oplaadbare batterijen

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
3-11-2006 15:52
Ik ben op zoek naar fatsoenlijke 9V oplaadbare batterijen voor mijn draadloze mics.

Wat is een goed merk om te nemen? Ik heb zelf een lader voor GP batterijen, en GP heeft ook een 200mAh 9V batterij. Maar is 200mAh genoeg voor een draadloze microfoon?

misschien iemand die wat meer ervaring heeft met oplaadbare batterijen voor draadloze mics, en mij hier meer over kan vertellen?
Music is what feelings sound like...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
3-11-2006 18:22
Lijkt me genoeg. Fischer levert ook 270 mAh 9-volts blokjes. Die hebben zeker genoeg power om het flink lang uit te houden in een draadloze mic. Ik ken geen oplaadbare 9V-blokken met nog meer capaciteit.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 10-6-2024
Berichten: 540
3-11-2006 19:31
Gebruik je ze vaak of incidenteel ?
Een oplaadbare accu werkt alleen goed indien deze in een goede conditie is. Dus regelmatig ont- en opladen met een deugdelijke lader en de cel niet wekenlang stil laten liggen. Het merk GP heeft inderdaad goede types. Staar je vooral niet blind op de opgegeven capaciteit, daarbinnen zit erg veel spreiding.

Gebruik je je mic maar sporadisch, gewoon een goede "normale" batterij nemen van een goede kwaliteit (Duracell, Varta). Let vooral op dat je geen oude troep hebt. Batterijen verliezen in de loop der maanden een groot deel van hun lading. Het is niet voor niets dat b.v. Duracell zo groot een datum op de batterij plaatst.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
3-11-2006 20:35
oplaadbaar 9 volt blokjes,
houden het veel te kort vol in een mic om betrouwbaar te zijn......
Dat is mijn ervaring.

Na 3 a 4 uurtjes geven zelfs de beste al de geest.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
4-11-2006 04:17
Ik heb geen ervaring met de oplaadbare, maar werk altijd met Procell of Duracell.
Die garandeer ik (ik??) voor 4 volle uren, daarna gaan ze weg of in een bakje voor testcases / repetities of soundchecks.
Batterijen hebben ook last van koude-warmte en houdbaarheidsdatum, daarom neem ik de gok nooit!
Verse, en max 4 uur voor een stress-arm optreden.
Alles komt goed....
S500dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2006
Laatste: 15-3-2017
Berichten: 44
4-11-2006 11:43
Kijk eens op het J&H forum daar wordt ook een hele discusie gehouden over accu's.
Best wel interesant.

Gr Ron.

PS: Als ik de naam van j&h niet mag noemen mogen de moderators mijn bericht verwijderen.
Edit Mod: Zo erg is het hier niet hoor! -Victor
U draait wij vragen.
S500dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2006
Laatste: 15-3-2017
Berichten: 44
5-11-2006 20:10
Je weet het maar nooit toch?
Jullie zijn hier inderdaad wel wat makkelijker als de mods op het ander forum.

Gr Ron.
U draait wij vragen.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
5-11-2006 23:12
tja, ik gebruik de mic's heel incidenteel, dus als ze 2 a 3 uurtjes meegaan, is dat voor mij meer als genoeg...

als ik speciale dingen heb, waarbij ik de mic zelf niet gebruik (en dus de mic een aantal uur bij een presentator/presentatrice op het podium rondhobbelt), dan zorg ik wel dat er een duracell in komt.

ik vind het gewoon makkelijk als ik batterijen bij heb, waarvan ik weet dat ze vol zijn, en dat ik dan dus uit ervaring kan weten hoe lang ze dan ongeveer mee moeten gaan.

als ik bijvoorbeeld 3 avonden heb, waarbij ik de mics een half uurtje of uurtje gebruik, dan zou ik bij normale batterijen, ze er al uit halen, en weer nieuwe in gaan stoppen.
als ik oplaadbare heb, dan zorg ik er gewoon voor dat ik ze na elke avond weer vol heb, en er dan dus weer lekker tegenaan kan.
Music is what feelings sound like...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-11-2006 10:39

RonnieB schreef:

tja, ik gebruik de mic's heel incidenteel, dus als ze 2 a 3 uurtjes meegaan, is dat voor mij meer als genoeg...
Bij 2 of 3 uurtjes is de oplaadbare batterij nog niet leeg, in dat geval moet je er ook een goede lader bij hebben die eerst de accu ontlaad voor hij hem weer oplaad. Gebruik je de oplaadbare batterijen minimaal zou ik er niet eens voor kiezen.

Ik heb al menig "oplaadbaar" wegedonderd wat slechts enkele malen is gebruikt. Oplaadbaar wat veel word gebruikt (continue zoals de penlites in de telefoon) doen het al jaren perfect.
als ik bijvoorbeeld 3 avonden heb, waarbij ik de mics een half uurtje of uurtje gebruik, dan zou ik bij normale batterijen, ze er al uit halen, en weer nieuwe in gaan stoppen.
Dat doe ik gewoon met 1 batterij, vroeger altijd Duracell,
(lekker goedkoop in Beverwijk) maar sinds dat "over" is pak ik gewoon een duopack alkaline van de Lidl. Die gaan in mijn sets plm 8uur mee en zijn redelijk goedkoop.

Ik werk overigens met Shure en Audio-Technica, misschien dat er merken of types zijn die meer stroom verbruiken.

Persoonlijk zou ik ook kiezen voor meer zekerheid, d.w.z. de batterij eerder vervangen dan nodig is. Wat mij echter opvalt bij "pro" bedrijven is, dat men de batterij pas vervangt als de "indicatie" low battery aangeeft.
Dat kan dus ook voorkomen tijdens een optreden.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
6-11-2006 12:46

KVM schreef:

Dat kan dus ook voorkomen tijdens een optreden.
Wat ik idd regelmatig zie gebeuren her en der in het land als een artiest staat opt te treden. Zelfs op TV zie je het gebeuren.....

Moet je ze horen als het ons een keer gebeurd..... razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)