Forum > PC related Forum

Aanschaf Nieuwe DJ PC

(59 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
PetervvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2006
Laatste: 25-10-2019
Berichten: 17
1-11-2006 18:05
Deze computer gaat ook thuis gebruikt worden voor programma's zoals photoshop. Ook gebruik ik Virtual Dj. Hier kan je instellen wat de kwaliteit van de master tempo (Weet niet zeker hoe het in Virtual Dj heet, hij werkt nu namelijk niet). Als ik deze hoger zet kost het al snel veel kracht van mijn cpu. Het is verder altijd mooi meegenomen en het past in mijn budget. Ik ben er eigelijk ook nog niet helemaal over uit of ik deze pc ook voor het djen ga gebruiken of dat ik daarvoor mijn huidige pc blijf gebruiken. Voordeel is dan dat de nieuwe dan gewoon veilig thuis blijft, nadeel is dan dat weer een hoop bij moet kopen om deze pc weer stabiel te maken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-11-2006 18:20

Petervv schreef:

Deze computer gaat ook thuis gebruikt worden voor programma's zoals photoshop. Ook gebruik ik Virtual Dj. Hier kan je instellen wat de kwaliteit van de master tempo (Weet niet zeker hoe het in Virtual Dj heet, hij werkt nu namelijk niet). Als ik deze hoger zet kost het al snel veel kracht van mijn cpu.
Je moet het wel gek maken in Photoshop wil'ie moeite krijgen met een veel minder systeem dan wat jij wilt aanschaffen.

Ook master-tempo is nou niet bepaald een extreem CPU-intensief proces.. Dat wil zeggen, relatief tot een Core-Duo of AMD X2 processor van een paar gigaherz.
Light Image
PetervvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2006
Laatste: 25-10-2019
Berichten: 17
1-11-2006 18:26

JeroenVDV schreef:

Petervv schreef:

Deze computer gaat ook thuis gebruikt worden voor programma's zoals photoshop. Ook gebruik ik Virtual Dj. Hier kan je instellen wat de kwaliteit van de master tempo (Weet niet zeker hoe het in Virtual Dj heet, hij werkt nu namelijk niet). Als ik deze hoger zet kost het al snel veel kracht van mijn cpu.
Je moet het wel gek maken in Photoshop wil'ie moeite krijgen met een veel minder systeem dan wat jij wilt aanschaffen.

Ook master-tempo is nou niet bepaald een extreem CPU-intensief proces.. Dat wil zeggen, relatief tot een Core-Duo of AMD X2 processor van een paar gigaherz.
ja oké, daar heb je gelijk in. Maar zoals ik al zei, het past in het budget. Als ik nu meteen een goede computer koop, kan ie handig voor een lange tijd mee. En wat meer headroom kan nooit kwaad.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-11-2006 00:05

Petervv schreef:

Als ik nu meteen een goede computer koop, kan ie handig voor een lange tijd mee. En wat meer headroom kan nooit kwaad.
Een lange tijd is twee jaar.
Ik heb het idee dat je de toch wel vrij dure "headroom" niet gebruikt.

Vroeger ging ik ook altijd voor het snelste van het snelste, na verloop van tijd leer je dat wel af.
Ik ga nu voor "de laatste plank modellen" toch nieuw maar met een flinke kop eraf.

Een supersnelle computer, en helemaal als het een "hobby" computer is, is de slechtste inverstering.
Vandaar ook vaak dat mijn aanbeveling uitgaat naar een tweedehands "kantoor pc" (veelal net de 2 jaar gepasseerd) en te vinden voor "weinig".

Kijk maar naar de system requirements van Photoshop, dat draait zelfs nog op een krachtige PIII, monitor resolutie is echter wel belangrijk.

Martin.
kvm entertainment
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
2-11-2006 13:18

KVM schreef:

Petervv schreef:

Als ik nu meteen een goede computer koop, kan ie handig voor een lange tijd mee. En wat meer headroom kan nooit kwaad.
Een lange tijd is twee jaar.
Ik heb het idee dat je de toch wel vrij dure "headroom" niet gebruikt.

Vroeger ging ik ook altijd voor het snelste van het snelste, na verloop van tijd leer je dat wel af.
Ik ga nu voor "de laatste plank modellen" toch nieuw maar met een flinke kop eraf.

Een supersnelle computer, en helemaal als het een "hobby" computer is, is de slechtste inverstering.
Vandaar ook vaak dat mijn aanbeveling uitgaat naar een tweedehands "kantoor pc" (veelal net de 2 jaar gepasseerd) en te vinden voor "weinig".

Kijk maar naar de system requirements van Photoshop, dat draait zelfs nog op een krachtige PIII, monitor resolutie is echter wel belangrijk.

Martin.
Ligt er net aan wat je met je pc doet. Ik heb een pc die gebruikt wordt voor gamen,audio bewerking,produceren, programeren (heerlijk, een dikke bak met compileren), web/ftp server, internet bak en als multimedia bak (tv kaart enz).

Als je pc hierop inricht en onderhoud is het goed te doen. Bijvoorbeeld goed in de gaten welke processen er continue draaien, automatische backup procedures enz, virus scanner goed instellen (mp3 collectie hoeft bijv niet continue gescant te worden). Heb dan wel een vrij grote kast genomen (Coolermaster Stacker) en de koeling is goed voor elkaar (Idle CPU = 29 graden, Mobo 28 graden, videokaart 40 graden)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-11-2006 18:15

descon schreef:

Ligt er net aan wat je met je pc doet. Ik heb een pc die gebruikt wordt voor gamen,audio bewerking,produceren, programeren (heerlijk, een dikke bak met compileren), web/ftp server, internet bak en als multimedia bak (tv kaart enz).
Daarom vroeg ik ook wat Peter met z'n PC doet. Kreeg namelijk niet de indruk dat hij audiobewerking/produceren/etc. deed.

Heb hier gekozen voor een vrij gemiddelde PC (AMD Athlon 64 3200 met 1024mb geheugen) met absoluut geen bijzondere koelingen danwel behuizingen of onderdelen om mee te produceren. Geluidskaart (wordt) een Audiophile 2496. Dit is RUIM voldoende voor fatsoenlijk produceerwerk. Mits je je systeem schoonhoudt en puur gebruikt voor dat doeleind.

Daarnaast nog een aparte industriele PC (in flightcase) voor VisualDMX. Heeft slechts een AMD XP2400 processor aan boord, maar omdat ik hem ook alleen voor VisualDMX gebruik (schone XP, verder niets) draait hij als een trein. Terwijl VisualDMX geen bijzonder lichte applicatie is.

In een 19" platte case zit ook nog een extra PC ingebouwd met alleen een touchscreen aan de bovenkant. Hangt een AMD Sempron 3200+ in op een moederbordje met onboard VGA voor de touchscreen. Steekt 512MB geheugen in. Draait alleen VisualTouch (netwerkapplicatie die communiceert met VisualDMX systeem via ethernet in combinatie met de zware PC in de andere flightcase) en er draait stand-alone VisualDMX op voor kleine klusjes.

Kantoorwerk gebeurt op m'n laptop en een vaste kantoormachine hier. Grafisch ontwerp en webprorgamming eigenlijk op alle systemen een beetje, aangezien ik daar geen bijzondere zware danwel "vuile" tools voor gebruik. Fireworks en Notepad++, meer hoef ik niet.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-11-2006 23:52

JeroenVDV schreef:

Daarnaast nog een aparte industriele PC (in flightcase) voor VisualDMX.
Viel mij trouwens op bij Borsato, niks industrieel, een "gewone" tower in een fc en verder een lading laptops.
(draaide volgens mij met Sunlite)

Uitsluitend voor video bewerking gebruik ik wat "krachtige" machines. Sunlite oude versie loopt perfect op een PIII 600Mhz 64mb ram laptop.
DJ software draait op PIII 800 / 1000Mhz 512Mb machines.

Martin.
kvm entertainment
PetervvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2006
Laatste: 25-10-2019
Berichten: 17
3-11-2006 17:53

JeroenVDV schreef:

descon schreef:

Ligt er net aan wat je met je pc doet. Ik heb een pc die gebruikt wordt voor gamen,audio bewerking,produceren, programeren (heerlijk, een dikke bak met compileren), web/ftp server, internet bak en als multimedia bak (tv kaart enz).
Daarom vroeg ik ook wat Peter met z'n PC doet. Kreeg namelijk niet de indruk dat hij audiobewerking/produceren/etc. deed.

Heb hier gekozen voor een vrij gemiddelde PC (AMD Athlon 64 3200 met 1024mb geheugen) met absoluut geen bijzondere koelingen danwel behuizingen of onderdelen om mee te produceren. Geluidskaart (wordt) een Audiophile 2496. Dit is RUIM voldoende voor fatsoenlijk produceerwerk. Mits je je systeem schoonhoudt en puur gebruikt voor dat doeleind.

-niet relevant-
hm...ik zal dan nog even kijken wat ik zal doen. Ik zal even verder kijken naar de prijs/kwaliteit verhoudingen van de processors. Bedankt voor de info!
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
10-11-2006 04:09
Even tussendoor:
Waarom zou iemand op dit moment een 64 bits processor gaan gebruiken als hij gewoom windows xp home of professional gebruikt? Dat is een 32 bits os en die doet dus niets op 64 bit. Ook de software die gebruikt wordt zal nog geen 64 bit zijn.
Het klinkt wel leuk, maar het echte voordeel heb je er nog niet van...
In Veenendaal zit trouwens een muziekhandel (even googlen en je vindt hem wel wink ;) ) die regelmatig dedicated muziekcomputers verkoopt. Informeer daar eens.
Kennis is nog geen wijsheid
PetervvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2006
Laatste: 25-10-2019
Berichten: 17
10-11-2006 23:02

Rhandor schreef:

Even tussendoor:
Waarom zou iemand op dit moment een 64 bits processor gaan gebruiken als hij gewoom windows xp home of professional gebruikt? Dat is een 32 bits os en die doet dus niets op 64 bit. Ook de software die gebruikt wordt zal nog geen 64 bit zijn.
Het klinkt wel leuk, maar het echte voordeel heb je er nog niet van...
In Veenendaal zit trouwens een muziekhandel (even googlen en je vindt hem wel wink ;) ) die regelmatig dedicated muziekcomputers verkoopt. Informeer daar eens.
Ja dat is zo maar met de 64-bit versie van Vista op komst lijkt me het toch wel beter om een 64-bit processor te kopen. Je moet altijd oog op de toekomst hebben.
Verder ben ik niet op zoek naar een dedicated muziekcomputer omdat ik deze computer ook thuis wil gebruiken. Als ik een muziek computer koop, moet ik alsnog een nieuwe computer kopen, of mijn huidige weer oplappen, en dan lopen de kosten toch wel te hoog op.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)