Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 139 van 289)
Moderator(s): Dré
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
12-10-2006 16:46

roderick schreef:

Ik ben een jongen van 14. Ik vraag meestal 6o euro op een avond. Ik ben dus zo'n marktverzieker zoals jullie het noemen.
Nee, jij bent geen marktverzieker.

Je bent pas een marktverzieker als jij een gelijkwaardige top set levert, van dezelfde kwalitiet dan de concurent. Maar tegen 60.- terwijl de concurent voor zon set dik 400.- vraagt. ( fictief.. )

Hier loopt er dus wel zon marktverzieker rond, een wat groter bedrijf. Die zich over alle doelgroepen probeert te richten, en ook over onze ( scholen, buurtcentra, cultuurcenta enz, dus hetgeen met een 'klein' budget)

En daar voor 200.- INCL btw een Nexo PA neerzet met cdj1000mkII een pioneer djm600, 8parren en 4 martin scanners.

kijk DAN ben je pas een marktverzieker. ( gezien wij, als wij ons allerbest doen, daar 400 voor moeten vragen, en dan houden we er nog niet eens iets aan over)

En die heeft ook al behoorlijk wat opdrachtjes lopen verzieken voor ons..

En ik denk niet dat jij al zover bentwink ;)
Soms..
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
12-10-2006 17:02

gotmore schreef:

roderick schreef:

Ik ben een jongen van 14. Ik vraag meestal 6o euro op een avond. Ik ben dus zo'n marktverzieker zoals jullie het noemen.
Nee, jij bent geen marktverzieker.

Je bent pas een marktverzieker als jij een gelijkwaardige top set levert, van dezelfde kwalitiet dan de concurent. Maar tegen 60.- terwijl de concurent voor zon set dik 400.- vraagt. ( fictief.. )

Hier loopt er dus wel zon marktverzieker rond, een wat groter bedrijf. Die zich over alle doelgroepen probeert te richten, en ook over onze ( scholen, buurtcentra, cultuurcenta enz, dus hetgeen met een 'klein' budget)

En daar voor 200.- INCL btw een Nexo PA neerzet met cdj1000mkII een pioneer djm600, 8parren en 4 martin scanners.

kijk DAN ben je pas een marktverzieker. ( gezien wij, als wij ons allerbest doen, daar 400 voor moeten vragen, en dan houden we er nog niet eens iets aan over)

En die heeft ook al behoorlijk wat opdrachtjes lopen verzieken voor ons..

En ik denk niet dat jij al zover bentwink ;)
Nee, dat klopt.
Maar ik ga wel met 4 (over een week 8) parren op stap en heb 2 martin scans.
Robustsound
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-10-2006 17:26

roderick schreef:

Ik vraag meestal 6o euro op een avond.
...
Ik heb dan ook geen originele cd collectie.
No offence, maar als je draait met niet-legale muziek en daar alsnog ook maar 1 euro vergoeding voor vraagt, ben je wat mij betreft wel degelijk een marktverzieker, in ieder geval voor de jonge starters die het wél legaal willen aanpakken.

In het hobby-circuit is dat allemaal niet zo zwaar op te vatten als in de situatie die gotmore schetst, maar als je ook maar een beetje de ambitie hebt om hierin verder te gaan, zou ik mijn collectie rap legaliseren. Da's een stuk belangrijker dan een paar scans en verdien je in ieder geval niet je geld met gestolen spul.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
12-10-2006 17:50

gotmore schreef:

Nee, jij bent geen marktverzieker.

Je bent pas een marktverzieker als jij een gelijkwaardige top set levert, van dezelfde kwalitiet dan de concurent. Maar tegen 60.- terwijl de concurent voor zon set dik 400.- vraagt. ( fictief.. )

Hier loopt er dus wel zon marktverzieker rond, een wat groter bedrijf. Die zich over alle doelgroepen probeert te richten, en ook over onze ( scholen, buurtcentra, cultuurcenta enz, dus hetgeen met een 'klein' budget)

En daar voor 200.- INCL btw een Nexo PA neerzet met cdj1000mkII een pioneer djm600, 8parren en 4 martin scanners.
er loopt er niet eentje rond maar nog wel veel meer!!! hebben meestal hun setje gebouwd met de centjes van papa.
en staan dan idd met nexo/ jbl set plus de nodige movingheads/parren enz idd op een schoolfeest voor 200 euro incl. btw en 3 gasten achter de tafel.

maare, ik zie al wel dat je beter een dj kunt wezen en plaatjes kunt gaan draaien als freelance gaan werken bij bands, verhuurbedrijven enz. Want ga ik mijn kosten berekenen dan houdt ik geen 200 euro netto over op een avond.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DJErikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2003
Laatste: 12-9-2013
Berichten: 21
12-10-2006 20:41

luc2366 schreef:

is dit dan écht een discotheek (voor hoeveel personen) of eerder een danscafé? Want 80€ op een zaterdagavond... sad :(
Ja is echt een discotheek, iedere week 300 man binnen die goed doordrinken en een rij voor de deur. Maarja het is bij ons in het dorp de discotheek waar ik al jaren kom en waar ik gaandeweg ingerold ben. De eigenaar heeft het er steeds over dat we het met elkaar doen enzovoort, dat de dj geen grotere rol heeft dan de barman, maar ook doet waar hij goed in is. En daar ga ik dan niet tegenin. Misschien ook fout van mij.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
12-10-2006 20:47
Vraag hem maar eens wat een groter probleem is, een DJ die een half uurtje weg is of een barman (balangrijkeid). Als de DJ en de Barman allebij een half uur van te voren opbellen dat ze door omstandigheden niet kunnen komen (ongeluk oid) voor wie zou hij sneller en makkelijker een vervanger kunnen regelen? (Vraag en aanbod). Wat zou een grotere invloed hebben op de omzet? Een slechte DJ of een slechte barman? Wie zou er meer oefening/ervaring nodig hebben? Een DJ of een barman?

Zomaar wat redenen waarom ik denk dat een DJ best wat meer mag verdienen als een barman.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
12-10-2006 21:47

Watt-Xtra schreef:

gotmore schreef:

Nee, jij bent geen marktverzieker.

Je bent pas een marktverzieker als jij een gelijkwaardige top set levert, van dezelfde kwalitiet dan de concurent. Maar tegen 60.- terwijl de concurent voor zon set dik 400.- vraagt. ( fictief.. )

Hier loopt er dus wel zon marktverzieker rond, een wat groter bedrijf. Die zich over alle doelgroepen probeert te richten, en ook over onze ( scholen, buurtcentra, cultuurcenta enz, dus hetgeen met een 'klein' budget)

En daar voor 200.- INCL btw een Nexo PA neerzet met cdj1000mkII een pioneer djm600, 8parren en 4 martin scanners.
er loopt er niet eentje rond maar nog wel veel meer!!! hebben meestal hun setje gebouwd met de centjes van papa.
en staan dan idd met nexo/ jbl set plus de nodige movingheads/parren enz idd op een schoolfeest voor 200 euro incl. btw en 3 gasten achter de tafel.
Jammer genoeg is dit toch echt een professioneel bedrijf (kuch..) Dat ook bevrijdingsfestival hiero doet enz.

( en heeft oa ook de NEXO alpha en een behoorlijke line-array.. )

En daar kan ik, als zijnde 16jarige, gewoon NIET tegenop concureren..
Soms..
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
12-10-2006 22:02
tjah, het is een probleem dat vele onder ons het gewoon als een leuke hobby zien, en ook dito prijzen hanteren, terwijl sommigen hun brood ermee verdienen, en daarom hogere prijzen moeten vragen.
Als hobby-bob vind je het natuurlijk vervelend voor de profs, en als prof baal je van die kleintjes die jouw klussen 'inpikken'. Lastig probleem, want je kunt het natuurlijk geen van beiden verbieden..
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-10-2006 22:49
Persoonlijk zitten de kleintjes/hobbybobs, al dan niet met laptop vol illegale MP3's, me niet in de weg. En de grote jongens ook niet. Hang er lekker tussen in, legaal en pro, en vind het wel best zo.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
12-10-2006 22:52
Precies! Als je gewoon keer op keer keurige showtjes aflevert tegen een reële prijs (niet te hoog en zeker niet te laag) dan kan de mondelinge reclame snel gaan!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)