Forum > Newbie Forum

Reloop RP-4000 (erg) Probleem

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-10-2006 16:57
*Geeft maar even wat-ie hebben wil: ja hoor, is mogelijk, klauw maar open die tafel, dan kom je er vanzelf achter.
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
4-10-2006 18:12
Pas op Syl, er bestaan mensen die dit soort dingen letterlijk nemen shut up :X.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
4-10-2006 18:16

russo schreef:

maar dat is dus wel mogelijk?
misschien wel, dre heeft namelijk niet meer gereageert op het forum sinds zijn stelling. Toch de meteoriet op zijn hoofd?

hebben beide TT's er "last" van? Waarschijnlijk wel en is er dus geen defect...
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
4-10-2006 20:35
Het kan ook zijn dat zijn oude TTjes van een ander materiaal waren gemaakt (vaker met pick-ups en oudere en goedkoperen modellen) dit klinkt minder hol dan de materialen die nu gebruikt worden.
Zelf ben ik ook eigenaar van een setjes RP-4000's en ik herken de symptomen wel maar alleen niet zo erg als heir aangegeven wordt door de OP.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-10-2006 23:46

nijhuisr schreef:

hebben beide TT's er "last" van? Waarschijnlijk wel en is er dus geen defect...
Als we dit als een defect gaan zien krijg je mijn sl's ook weer terug en mag je ze weer maken...... iedere draaitafel heeft daar namelijk last van. Overigens zijn er turntablists die er hele grappige trucjes mee kunnen doen, owke kost je een stel naalden en je gebruikt je draaitafels als drumkit maar ach dat zijn details ;-)

Wat de OP aanhaald klinkt als "mijn mixer ruist als ik alle kanalen vol open zet, de master vol open zet en de versterker tot de max draai...."

Ik geef die mensen altijd de tip mee een andere hobby te gaan zoeken. Tis namelijk net zo'n slimme aktie als je auto in zijn vrij zetten en het gas tot op de bodem intrappen en vervolgens bij de dealer gaan klagen dat je cilinders door de motorkap heen zijn komen zeilen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 13458
5-10-2006 10:05

Bazzzz schreef:

Het kan ook zijn dat zijn oude TTjes van een ander materiaal waren gemaakt (vaker met pick-ups en oudere en goedkoperen modellen) dit klinkt minder hol dan de materialen die nu gebruikt worden.
RP-4000 is al jaren hetzelfde van binnen.

Wat is zeer waarschijnlijker in dit geval:

1. Met name flutspeakers hebben resonanties rond het punt van de resontantiefreq. van een draaitafelbehuizing. Dit versterkt elkaar dus behoorlijk.

2. Gebruiker heeft z'n speakers vrij dicht bij z'n draaitafels staan waardoor ze op het randje van rondzingen staan. In zo'n geval is een draaitafel ook super microfonisch.

Oplossing: OP gaat zich verdiepen in de materie...

En nee, geen meteoriet op m'n hoofd gehad (maar wat niet is kan nog komen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
5-10-2006 10:51
Bazz bedoelt dat de vorige Sony hifi-draaitafels van de OP misschien van een ander materiaal zijn gemaakt dan de Reloops. Dat zou best kunnen en dat verklaart misschien voor een deel dat die anders reageerden als je erop tikt. Het kan ook zijn dat ze anders stonden opgesteld (ten opzichte van de speakers) of iets beter gedempt waren.

De klacht "als ik op mijn draaitafel tik hoor ik het in de boxen" lijkt erg veel op de klacht "dokter, als ik hier druk heb ik daar pijn...". Nou, druk daar dan niet!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)