Forum > Geluid

Denon Dns1000 vs Numark iCDX

(61 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
YnkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2006
Laatste: 10-8-2006
Berichten: 2
27-6-2006 22:04
Ik was aan het zien voor een relatief goedkope en valabele cd-speler. Ik vond de denon qua prijs opvallend. Na wat verder zoeken had ik ook de pioneer cdj200 gezien, maar die kon me ni echt bekoren (op zicht en qua functies). Nog wat later zag ik de numark. De mogelijkheid om externe media aan te sluiten is wel leuk, maar eerder een extra, dan een vereiste.
Ik heb geen enkele van de spelers kunnen testen, en vraag hierom jullie mening (plus en minpunten) ivm cdspelers in deze prijsklasse. (ook al is de numark iets duurder dan de denon en pioneer)
Alvast bedankt

https://www.numark.com
https://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000001256.jpg
https://www.denondj.com/prodview_item.asp?pid=1&cid=1
https://www.djsounds.com/dj/product_detail.jsp?product_id=10268&taxonomy_id=44-106
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
27-6-2006 22:49
Over de DN-S1000 is al het één en ander gepost, dus daar zou je de zoekfunctie eens voor moeten proberen. De iCDX is nog zo nieuw dat (denk ik) niemand al echt gebruikservaringen heeft waar je veel aan hebt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-6-2006 23:19
De iCDX is zelfs nog niet eens in productie.

Overigens is het wel een hele leuke speler, ik heb er even op de Messe en Mac Expo mee zitten spelen en het ding kan een hoop, lekker degelijk jogwheel er op en genoeg features. Alleen wanneer ie uit komt....... das de vraag waar niemand een antwoord op kan geven ben ik bang.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Joep poepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2005
Laatste: 6-9-2014
Berichten: 134
29-6-2006 19:00
dat duurt toch altijd een eeuwigheid bij numark?
wouter
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-6-2006 00:17
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Je kunt het ook zo zien dat ze erg snel zijn met het presenteren van hun idee en daar vervolgens nog tijd genoeg voor hebben om het bij te werken.

Maar inderdaad, Numark is snel met een presentatie van iets nieuws en laat over het algemeen iets langer op zich wachten tot de daadwerkelijke release. Al zullen ze het vast niet nog een keer zo bont maken als met de 5000FX die keer op keer werd uitgesteld ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Mr. Dj M.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2006
Laatste: 21-9-2006
Berichten: 1
21-9-2006 23:37
Ik denk ik post hier even wat info. Ik ga de Icdx aanschaffen en hij komt volgens de Benelux importeur van Numark halverwege oktober.
Het apparaat is overigens al ruim een half jaar te koop in de VS, waar Numark vandaan komt. Het schijnt dat ze daar dan ook in het begin met wat foute software werden verkocht. Hier in Europa kon je ze ook al een tijdje krijgen, het duurde alleen iets langer vanwege de CE keuring.
De rede nu is de voorraad Icdx'en. Die moet eerst op een bepaald niveau zijn gebracht voordat ze overal te koop worden aangeboden. (Is het zelfde verhaal als bij m'n maat die de Denon s3500 had gewonnen op de dj beurs, die moest ook een half jaar wachten sad :() Bovendien ben je nu verzekerd van betere software omdat er meer ontwikkelingstijd is geweest. Een echte update heeft Numark namelijk nog niet vrijgegegeven.
MountStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2006
Laatste: 23-9-2006
Berichten: 59
22-9-2006 00:07
Toch staat er bij alle grote amerikaanse shops netjes dat de Icdx nog even op zich laat wachten. En je komt ook nergens foto's van "in het wild" tegen.
Never trust a computer you can't throw out a window.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-9-2006 01:25
Ik ben hem inderdaad ook nog nergens tegen gekomen, en in amerika zijn ze geen half jaar eerder met het uitbrengen van gear dan in europa. Meestal gaat het dan om een paar weken, hooguit een maand of 1,5 omdat er wat vertraging is bij de douane.

Zodra er echter 1 beschikbaar was zou de importeur een telefoontje doen zodat er één deze kant op kan voor een review.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
22-9-2006 16:20
Er is al wel het één en ander qua reviews te vinden op het alwetende internet.
Zie bijvoorbeeld hier
(Prijs is trouwens wel schrikken... Voor dat geld heb je ook een Pioneer CDJ-1000MKIII)
Kennis is nog geen wijsheid
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
22-9-2006 16:24

Rhandor schreef:

Er is al wel het één en ander qua reviews te vinden op het alwetende internet.
Zie bijvoorbeeld hier
(Prijs is trouwens wel schrikken... Voor dat geld heb je ook een Pioneer CDJ-1000MKIII)
Uhm... Is dat een review of een opsomming? Ik zie geen zelf gemaakte foto (en reken maar dat elke reviewer zelf gemaakte foto's gebruikt en niet maar één foto van de fabrikant).

Vreemd dat sommigen een opsomming verwarren met een review omdat er toevallig review boven staat...

PS: Een opsomming is probleemloos mogelijk zonder het product ook maar ooit gezien te hebben (sterker nog, het is mogelijk zonder dat het product daadwerkelijk bestaat).

...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)