Forum > PC related Forum

Ableton Live 4

(70 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
MountStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2006
Laatste: 23-9-2006
Berichten: 59
15-9-2006 15:35
Als je een laptopje met Ableton mee gaat slepen naar gigs kan ik aanraden ook geen glossy scherm te nemen. Het is vaak al niet zo eenvoudig om een goede plaats te vinden voor de laptop maar dan moet je ook nog eens rekening gaan houden met licht e.d.
Never trust a computer you can't throw out a window.
AdonusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2007
Laatste: 16-1-2007
Berichten: 3
14-1-2007 02:16
jongens.....lees dit goed.....ik ben (denk ik) een goede producer van allerlei muziek (techno voornamelijk) en ben echt een superfan van cubase...maar als je als dj veel draait en wat speciaals wilt doen met je set MOET je echt ableton(6.0.1) hebben!!!
net als met alle software moet je ff ontdekken hoe het werkt maar ALS je het eenmaal doorhebt is het ECHT een super programma!om te produceren zeg ik dat cubase veeeeel beter is,maar om lekker live te gaan of om je set een te gekke wending te geven kan er echt niks tippen aan ableton....het leukste is....ik ben er pas twee weken mee bezig...

wil je echt leuke dingen doen , koop dan b.v. een novation remote SL(daarmee kun je al je effecten bedienden met draaiknopjes en schuifjes i.p.v. je muis)...dat maakt het een stuk makkelijker EN leuker EN werkt echt PERFECT met ableton...dit apparaatje kost(nieuw) 300 euries maar is wel 3000 euries waard!!!!er gaat een wereld voor je open!!!

maar je kan natuurlijk ook lekker suf met cubase of fruity of reason verdergaan,ook leuk spul allemaal mar ableton maakt je leven makkelijker,NOGMAALS,,,niet om te produceren....try it,you will LOVE it!!!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-1-2007 02:27

adonus schreef:

dj veel draait en wat speciaals wilt doen met je set MOET je echt ableton(6.0.1) hebben
Wat een onzin, tis leuk voor erbij maar absoluut geen vereiste tool om een leuke set neer te zetten. Veel dj's die ik ken en Ableton live gebruiken knopen er een midi controller aan vast en doen vervolgens vrij weinig meer dan een track instarten via een knopje.... Pete Tong bijvoorbeeld op ADE sneaky :V

Ableton is leuk maar je ziet wel erg vaak dat mensen er hondslui van worden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
AdonusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2007
Laatste: 16-1-2007
Berichten: 3
14-1-2007 02:33
en nog een goed bedoelde tip over laptopjes ashamed :$ ...als je er toch één koopt en je wilt geld uitgeven voor je toekomst,neem de nieuwste macbook pro(alleen al om de krachtige prestaties),de keuze van je scherm maakt niet uit,ze zijn namelijk allemaal ontspiegeld,dus geen last van licht-inval,behalve,(haha) het duurste GLASscherm,is echt het mooiste beeld wat je kan wensen,maar ja,glas....voor thuis ULTIEM,maar op een feest waar lasers en vage lichten zijn....
niet echt denderend.....je kan daarvoor wel weer een "dekscherm" aanschaffen...(119 euries) en dat zorgt er wel voor dat de lichtinval niet weerkaatst word maar je scherm word ook een stuk minder 'fel',dus kies dan (als je als doel hebt om hem op feesten(live) te gebruiken) voor lcd ... scheelt ook 300 euries,maar neem wel het grootste formaat...(b.v. 17 inch) kun je ook meer kanalen en zo zien op je scherm en het weerkaatst minder licht!!!! wink ;)

mooie test als je m in de winkel koopt,neem een maglight zaklantaarn mee(liefst led lampjes) en schijn op het scherm naar jezelf in de ogen(alsof je in de spiegel schijnt) .
als het een goed scherm is verblind de maglight je NIET !!!DIE moet je hebben!!

Succes jongens....p.s. dit is maar een goedbedoelde tip,je hoeft het niet aan te nemen van me,maar ik zie graag dat producenten (en producenten in begin fase) hun talent optimaal kunnen gebruiken zodat de hele wereld kan genieten van jullie muziek!!!
want,zeg nou zelf,muziek is toch een geschenk uit de hemel? wink ;)
AdonusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2007
Laatste: 16-1-2007
Berichten: 3
15-1-2007 23:58
aan:REIND

je hebt helemaal gelijk,wat betreft het gebruik van de remote van sommige dj's....maar....gebruiken ze ableton om hun set (tijdens het draaien of mixen) als een extra 'dimensie' of gaan ze echt live?als je namelijk live gaat optreden is een (b.v.) remote sl van novation echt geen overbodige luxe,sterker nog,je kunt VEEL meer dingen tegelijk doen wat je normaal met een muis (als controler) niet kunt.als je effecten gebruikt in een nummer wat je aan t produceren bent,is het idd een overbodig apparaat(je kunt immers al je effecten handmatig instellen en steeds opnieuw bewerken),maar als je live bezig bent zijn de 'shortcuts' en volume controls van diverse kanalen met je remote echt een aanvulling...het scheelt je veel tijd en denkwerk...als je voor jezelf de knoppen van je remote standaard insteld op bepaalde audio én midi effecten en je weet wat er gebeurd als je ze gebruikt is het echt TE DOPE!!met de novation remote sl bv kun je (pak m beet)256 presets gebruiken...het leuke is...je kan ze ook als bank opslaan in ableton(je remote 'sync't'automatisch naar jou gekozen preset)dus je mogelijkheden zijn oneindig,sterker nog,je kan zelfs instellingen van een bepaalde set m.b.t. je liveset instellen en nog steeds je remote effects handmatig bewerken...dit is echt een neusje vd zalm vriend....tuurlijk zijn er VEEL betere remote devices,maar we hebben het hier over goedkoop het beste uit je software halen...en het kost je GEEN extra werkgeheugen...

grtz....adonus
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-1-2007 15:57
Ik weet prima hoe live werkt en de midi controllers heb ik inmiddels allemaal wel een keer in handen gehad die gemaakt zijn voor dj gebruik, het is een leuk programma ter aanvulling op het geheel. Ik zou er geen hele avond mee kunnen en vooral ook niet mee willen werken zonder dat er ook een setje draaitafels en cd spelers aan vast zat.

Ableton maakt het sommige mensen te makkelijk met als gevolg dat die mensen ook makkelijk gaan denken en hun sets voor geen meter meer klinken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2006
Laatste: 23-2-2007
Berichten: 4
6-2-2007 18:03
Reind ik vind dat "dj's" die Ableton gebruiken om plaatje aan plaatje te mixen ook geen echte dj's. Ik gebruik Ableton op een hele andere manier. Ik kleed een nummer helemaal uit en met de geluiden die ik getweaked heb bouw ik verschillende loops. Met een enkel nummer ben ik soms wel een paar uur bezig. In mijn set kan ik met die loops zoveel verschillende dingen doen, ik kan ze opnieuw tweaken, effecten erover gooien en ga zo maar door. Ik heb zelf ook met platen en cd's gedraaid en ik kan je vertellen dat de manier hoe ik nu werk 10X moeilijker is, 10X meer tijd aan voorbereiding inneemt en 10X meer concentratie vergt, dan als ik met platen of cd's draai. Met jouw visie ben ik het dus niet eens.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-2-2007 20:24

dees schreef:

Met jouw visie ben ik het dus niet eens.
Reind zegt dan ook:

Reind schreef:

Ableton maakt het sommige mensen te makkelijk met als gevolg dat die mensen ook makkelijk gaan denken en hun sets voor geen meter meer klinken.
Light Image
DeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2006
Laatste: 23-2-2007
Berichten: 4
6-2-2007 20:41
En daar heb je helemaal gelijk in. wink ;)
StompinneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
Berichten: 78
14-2-2007 23:59
En om nog makkelijker te werken.....Fruity loops 7 heeft een nieuwe extra:"Deckadance" een "2 decksoftware (lees easy interface zoals traktor, bpm, pcdj,...)die gewoon op beat meeloopt met andere clips, tracks in Fruity loops, + alle andere voordelen: VST effecten, instruments, auto bpm, key lock,....

Ok.... via Ableton lukt dit ook, maar je moet als je wilt DJ'en met Ableton , toch wel wat voorbereidend werk doen, met deze Deckadance....fluitje van een cent.
Ik veronderstel dat dit ook wel apart zal verkocht worden dus ook wel te gebruiken in Ableton.
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)