Forum > Algemeen Forum

vinyl mee in het vliegtuig...

(41 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
13-9-2006 17:45
Haha, foutje. Ik heb al 3 jaar geen aardrijkskunde meer gehad, dusja razz :p
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
13-9-2006 17:49
Handbagage gewicht word nooit echt gecontroleerd, gewoon ding op de grond zetten tijdens inchecken en dan hoor je er waarschijnlijk niks over.

Op deze manier kun je je tas teminste een beetje in de gaten houden, anders weet je ook niet hoe hard er mee gegooid word.

Ook heb ik wel eens gehoord dat er platen zijn verdwenen op een vliegveld, en dat is toch wel minder gezien de waarde en nog eens het feit dat je niet kunt draaien..
RiLeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 19-6-2009
Berichten: 65
13-9-2006 21:51
Ik zou gewoon even naar de betreffende maatschappij bellen en vragen wat je er mee aan moet. Waarschijnlijk hebben ze wel een speciale manier van transport. Dieren gaan immers ook gewoon met het vliegtuig en daar kunnen ze ook niet mee gaan smijten! laugh :D
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-9-2006 23:41
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 15-9-2006 00:21
Wat Douwe zegt is correct, aantal kg handbagage hangt af van de maatschappij, overigens ook van de bestemming. (Bij intercontinentale vluchten bv is het vaak meer dan bij vluchten binnen Europa.)

De douane heeft niks te maken met het aantal kg's dat je op een vlucht (ruim of hand) mee mag nemen, dat bepaalt de maatschappij.

Sommige maatschappijen controleren niet wat je handbagage weegt, letten hoogstens op aantal (veelal 1 stuk, dus als je nog meer mee wilt nemen als handbagage heb je een probleem), en op afmetingen. Bij de incheckbalies staan van die meet- en wegers, en reken maar dat er maatschappijen zijn die wél op beide letten, in dat geval zal een case met 60 platen geweigerd worden en moet je hem alsnog inchecken als ruimbagage.

Natuurlijk is een fatsoenlijke flightcase geschikt voor het vervoer van je platen als ruimbagage. Waar denk je anders dat de naam flightcase vandaan komt.

Bel de maatschappij waarmee je vliegt op en vraag naar de restricties mbt handbagage. Het zou nog kunnen dat je gebruik kunt maken van dezelfde contstructie als mensen met kinderwagens of rolstoelen: die nemen dat spul mee tot aan de ingang van het vliegtuig, geven het daar af en het zaakje wordt door het personeel in het vliegtuig opgeborgen. Zo heb je de minste kans dat het kwijtraakt, in ieder geval aan de vertrek-kant.

Check meteen ook even bij de luchtvaartmaatschappij hoe het zit met aansprakelijkheid en gevolgschade, mochten je platen kwijtraken.
KraakmaniaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2003
Laatste: 13-1-2023
Berichten: 28
14-9-2006 09:17
Ik weet niet exact hoeveel 60 platen wegen, maar als dat 18 kg is dan kan de maatschappij je tas weigeren omdat deze te zwaar is voor het "bovenvak". Deze kan dan ingeval van turbulentie (meerdere keren meegemaakt) openklappen. Om dan jouw platentas in je nek te krijgen lijkt me niet fijn.
Gewoon even bellen met de maatschappij. En als je case in het ruim moet, zorg dan voor een of andere priority behandeling. Kan me niet voorstellen dat een maatschappij niet vaker met 'belangrijke' tassen heeft die veeel meer waarde bevatten dan 60 platen.

Groeten,
Michiel
Heerlijk die art-322a
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-9-2006 12:57

Sylvia schreef:

Natuurlijk is een fatsoenlijke flightcase geschikt voor het vervoer van je platen als ruimbagage. Waar denk je anders dat de naam flightcase vandaan komt.
Je zal echter niet de eerste zijn die hem op die manier kwijt raakt.

Vinyl het liefst mee als handbagage heb ik altijd geleerd. Daarnaast word zoals eerder vermeld de handbagage vaak niet gewogen..... je ruim bagage altijd. Als je dus ook nog een beetje kleding e.d mee wil nemen kun je bij gaan betalen omdat je over je maximale gewicht heen gaat (en dat ga je toch al met een flightcase vol met vinyl).

En als het dan toch met de normale bagage mee moet, extra laten verzekeren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DonpointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2005
Laatste: 6-10-2006
Berichten: 5
14-9-2006 16:50
Bedankt voor al jullie reacties!

Misschien is het wel een goed idee om naar voorbeeld van Reind (op het AboutDJ forum) een kleine platen tas mee te nemen als handbagage. Ik denk dan aan een gewone UDG SlingBag met 50 plaatjes. Dit weegt zo’n 13 kilo heb ik gewogen en dat is maar 3 kilo meer als ik bij de KLM mag meenemen als handbagage.
Tussen mijn kleren in een kleine hard plastic koffer doe ik dan nog tien plaatjes (de minst exclusieve) en zo kom ik dan toch aan de 60 stuks vinyl die ik aanvankelijk wilde meenemen.

Aan de andere kant is de trolley versie van de SlingBag natuurlijk wel makkelijk en past hij inderdaad binnen de handbagage afmetingen van in dit geval de KLM. Maar goed, zoals Reind aangeeft, zit je met het risico dat deze Trolley er toch wat zwaarder uitziet dan een gewone SlingBag.
MountStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2006
Laatste: 23-9-2006
Berichten: 59
14-9-2006 17:20
Eventueel zou je nog contact op kunnen nemen met de KLM over die extra 3 kilo. Grote kans dat ze er niet moeilijk over doen.
(let wel op, bellen alsof je gewoon geintesseerd bent voor in de toekomst..
zeggen ze aan de telefoon dat het niet kan en je er extra voor moet betalen kan je het altijd nog op het vliegveld zelf proberen en de vermoorde onschuld spelen als het 3 kilo te zwaar blijkt te zijn)
Never trust a computer you can't throw out a window.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
14-9-2006 17:27
1 x bewerkt. Laatst door Maarten-square op 14-9-2006 18:07
Ik lees net in de krant dat er binnenkort veranderingen gaan komen op het gebied van handbagage. Je mag binnenkort minder meenemen (vooral de afmetingen zijn belangrijk). En dingen als shampoo worden waarschijnlijk verboden omdat dit vloeibare explosieven kunnen zijn laugh :D . Volgens mij worden we een beetje paranoia in Nederland wink ;)
Maarten
EDIT: Ik bedoeld dit artikel.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-9-2006 17:31

Reind schreef:

Sylvia schreef:

Natuurlijk is een fatsoenlijke flightcase geschikt voor het vervoer van je platen als ruimbagage. Waar denk je anders dat de naam flightcase vandaan komt.
Je zal echter niet de eerste zijn die hem op die manier kwijt raakt.
Die opmerking was met het oog op beschadiging. Diefstal/vermissing begin je weinig tegen, behalve verzekeren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)