Forum > Newbie Forum

us blaster???

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DjneedleStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 17-8-2008
Berichten: 31
3-9-2006 18:42
1 x bewerkt. Laatst door Djneedle op 3-9-2006 19:28
Hoi iedereen,

Laatst kreeg ik een promotie van een dj-stuff-boer in de buurt. Nu stond daar de USB 7478 van US Blaster.

Ik was nogal verwondert van specs ( shocked 8O ): Omdat deze maar liefst 700RMS heeft, en een redement van 1W/1m;103 dB. Gaat ook nog lekker diep (30hz). [edit: En dat voor maar €310 shocked 8O ]

Ondanks de reputatie van US Blaster (ben heel tevreden met mijn cdspeler van US) wou ik toch eens jullie mening (misschien al ervaring?) eens weten van deze speaker.

PS: sorry voor de late kick, maar ik vond het niet echt nodig om hiervoor een nieuw topic te starten

mvg Hans
I used to be a SCHIZOPHRENIC, but we're OK now!
Dj xciterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 24-10-2013
Berichten: 70
3-9-2006 18:48
Vergelijk US Blaster met DAP. Sommige producten zijn best goed en de andere zij brak. wink ;)

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
DjdiamondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-5-2005
Laatste: 27-6-2009
Berichten: 46
3-9-2006 19:49
Ik heb inderdaad ook een CD speler gehad van US Blaster, deed het heel prima, weinig functies, maarja als beginner happy :)

Heb nu een X-over van US Blaster en moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van wat het met mijn setje doet, lekker strak en vol geluid, ben dan misschien geen prof, maar ik hoor het echt wel wanneer iets slecht klinkt!
hier staat niks
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
3-9-2006 21:56
Neem maar van mij aan dat de specs met een flinke korrel zout moeten worden genomen. US Blaster staat al niet bekend om zijn betrouwbare informatie. Dit soort rendementen wordt gewoon niet door dit type (en dit budget) kasten gehaald. Ik wil er dan ook iets duurs onder verwedden dat het rendement flink onder die 103 dB/1W/1m ligt. Bedenk dat als iets te mooi lijkt om waar te zijn het meestal ook niet waar is.

Bij het frequentiebereik is niet opgegeven binnen hoeveel dB dat wordt gehaald. Een nietszeggende en misleidende opgave dus. Bovendien zijn zowel rendement als frequentiebereik (imho) een stuk minder belangrijk dan de klank.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-9-2006 22:19

dj xciter schreef:

Vergelijk US Blaster met DAP.
Nou daar ga je wel erg kort door de bocht, DAP heb ik een hogere pet van op dan van US Blaster.

DAP heeft nog enige vorm van service en kennis, bij US Blaster vraag ik het me altijd heel hard af of men uberhaupt wel weet WAT men eigenlijk verkoopt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj xciterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 24-10-2013
Berichten: 70
4-9-2006 09:15

Reind schreef:

dj xciter schreef:

Vergelijk US Blaster met DAP.
DAP heb ik een hogere pet van op dan van US Blaster.
Mee eens. I.P.V. DAP zou er iets in de richting van HQ Power. Allemaal OEM spul. Bij zoiets als HQ kom je vrijwel nooit verassingen tegen. Zoals dat HQ een nieuw lichteffect heeft en dat geen enkele van de HELE lijst met OEM merken dat lichteffect ook al heeft.
DAP heeft nog enige vorm van service en kennis, bij US Blaster vraag ik het me altijd heel hard af of men uberhaupt wel weet WAT men eigenlijk verkoopt
Ben ik het mee eens. Als je bij de "US Blaster dealer" aankomt met een defect apparaat, en je laat het zien, zullen ze eerst moeten vragen wat het is en wat het apparaat hoort te doen.
Ik heb ook een hogere pet op van DAP dan US. Uit ervaring.

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
Red_arrowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 230
4-9-2006 18:38

dj xciter schreef:

DAP heeft nog enige vorm van service en kennis, bij US Blaster vraag ik het me altijd heel hard af of men uberhaupt wel weet WAT men eigenlijk verkoopt
Ben ik het mee eens. Als je bij de "US Blaster dealer" aankomt met een defect apparaat, en je laat het zien, zullen ze eerst moeten vragen wat het is en wat het apparaat hoort te doen.
Ik heb ook een hogere pet op van DAP dan US. Uit ervaring.

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
Dat zegt dan meer over de dealer dan over US blaster (een dealer verkoopt meestal ook andere merken)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)