Forum > PC related Forum

muziek pc

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-8-2006 11:01
hier weer een vraagje

Ik heb even gezocht maar uiteindelijk alleen wat gevonden uit 2003. (verouderd dus)

wat ik wil:
een pc of labtop voorzien van een muziekprogramma zoals je die vaak in cafe's tegenkomt.
voorzien van een programma die ook een externe controller kan hebben incl. abonement zodat ik steeds up to date ben.

waarvoor gebruik ik hem?
losse verhuur voor achtergrond en kleine discosetjes. Het programma moet dus overzichtelijk zijn, diverse mappen moeten kunnen hebben met genres en bijna hufterproof kunnen zijn.

aan de ene kant gaat mijn voorkeur uit naar een labtop, echter heb ik ook reeds enkele zeer mooie pc's hier voorbij zien komen die erg netjes zijn ingebouwd. Dus een 19" kast met tft zou ook wel kunnen.

-wat zijn jullie ervaringen met dergelijke programma's?
-wat raden jullie aan, pc of labtop?
-heeft iemand voorbeelden en misschien richtprijzen?
(ik heb dus absoluut geen verstand van computers)

alvast bedankt
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
25-8-2006 11:29
Hai,

ik zou sowieso een PC nemen, de bedrijven die dergelijke systemen leveren kunnen je uitgebreid informeren.
Een systeem waar ik regelmatig mee heb gedraaid in een kroeg is Xenox. Simpel maar doeltreffend. Je kan je muziek onderverdelen in genre's of wat voor mappen dan ook.
Externe controller is gelijk aan de oude Denon double players.

https://www.xenox.nl

Mail me anders even voor het emailadres van een verhuurder hier in de buurt die je wel wat meer info kan geven. Kan hier natuurlijk geen adressen van verhuurders gaan plaatsen.

Groeten
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2006
Laatste: 12-2-2008
Berichten: 17
25-8-2006 11:48
1 x bewerkt. Laatst door DF op 25-8-2006 13:35
PC is beter dan een laptop een laptop is toch wat meer kwetsbaar denk er aan als er per ongeluk een glas drinken in tercht komt(zelf ervaren met mij laptop) dan kan je hem weg gooien en ben je ook uitgedraait.
Er zijn verschillende aanbieders met zowel een adsl updates als eens per week een update cd. (meestal zijn dit abonnementen)
zie hier onder:

https://www.bcmmusic.nl
https://www.bpmstudio.nl (gratis demo te downloaden)
https://www.muziekcomputer.nl

Verder is er al vaker advies over gegeven dus probeer ook de zoek functie van het forum eens.
Iets weten? vraag het!......want nee heb je en JA kun je....
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
25-8-2006 12:23
Alcas is ook een systeem wat je veelvoudig tegenkomt.
DJ ExtreemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-10-2004
Laatste: 7-2-2008
Berichten: 15
25-8-2006 12:38
Ik zou gaan vaar DMX music pro vaan www.muziekcompueter.nl. ik werk er op het momend ook mee met een tochscreen heb er alleen geen controler bij. je kan daar ook zelf aangeven welke updates je wil (welke ganre je wil)
DFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2006
Laatste: 12-2-2008
Berichten: 17
25-8-2006 13:37
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 26-8-2006 12:32
ene......Dit hoort trouwens onder het kopje PC related forum !
Edit Mod: Dré: Moved.
Iets weten? vraag het!......want nee heb je en JA kun je....
DJ-losieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 63
25-8-2006 14:04
Ik heb (op de camping) 4 weken met een normale pc gewerkt, deze was ingebouwd in een kast, MAAR LET OP! Als je ventilator niet meer optimaal werkt, moet je hem er meteen uithalen! anders blijft hij de hele avond vast lopen! Deze computer was voorzien met 2 geluid kaarten, op je mengpaneel dus 2 kanalen waar je mooi mee kon mixen, wel is een BPM studio controler handig, want deze gebruik je dan gewoon net zoals een dubbele cd-speler, maar het grootste voordeel is dus gewoon dat je geen cd's nodig hebt maar dan heb je MP-3's

Zelf gebruik ik wel een laptop, deze heeft (nog) 1 geluidskaart, dus dat is 1 kanaal op je mengpaneel, binnenkort komt er een Externe geluidskaart via USB, dus heb ik er 2, (weer 2 kanalen op je mengpaneel) zelf weet ik nog niet zeker of dit werkt?! dus neem dit NIET van mij aan wink ;)
Maar dat met die normale pc kast, werkt wel, dus dat is aan te raden!

DJ-Losie* Maikel van Lohuizen
Drive-inn Disco Explosion voor al uw feesten!
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
25-8-2006 15:53
Wij maken hier in de kroeg gebruik van Bpm studio met een muziek abbonement van PB-sound. Dit werkt prima en lekker handig. Je krijgt elke maand een update cd met 600 mb aan mp3's in goede kwaliteit. Geen idee wat het kost, de baas betaalt het. En volgens mij kan je er ook nog aanvullende update's bij nemen zoals dance en club muziek. Hierbij krijg je dan ook de extended versies.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-8-2006 19:49

Watt-Xtra schreef:

-wat zijn jullie ervaringen met dergelijke programma's?
-wat raden jullie aan, pc of labtop?
-heeft iemand voorbeelden en misschien richtprijzen?
Ervaringen zijn prima, gebruik het nu ruim 6/7 jaar. (PCDJ).

PC raad ik aan, daar past namelijk een fatsoenlijke interne geluidskaart in. (laptop slechts extern).
Bovendien goed te koelen. (normale ventilatoren die erin zitten voldoen.)
Pc met touchscreen is veelal genoeg. Genoemde controllers heb je voor achtergrond muziek niets aan en in een verhuursetje voor DJ moet je je afvragen of men er gebruik van maakt. Start en stop kan ook met een keyboard of touchscreen.

Voorbeelden van software zijn te geven, maar jij zoekt software met een abonnement. Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel anders liggen. Bedrijven leveren ook vaak de gehele set inclusief abonnement. Maar, dan is de vraag nog maar of je een dergelijke set kan en mag verhuren.
Prijs indicatie horeca abonnement 250 euro afhankelijk van het soort abonnement.

Om dan een naam te geven, Encore.
Dergelijke namen zijn zeker te vinden in eerdere topics.

martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-8-2006 12:20
hartelijk dank voor jullie posts, zal dus moeten gaan voor een pc. Daar dacht ik zelf ook wel aan ivm de stabiliteit.
Over het wel of niet mogen verhuren? Ik neem toch aan dat wanneer je een abonement hebt je ook de licencies betaald en deze muziek dus in het openbaar mag draaien?

Ik zie een aantal namen een paar keer voorbij komen, zal mij van de week eens verder verdiepen in de dergelijke systemen en hun kosten.

Over het plaatsen in het geluid topic, vond het toch meer hier gepast. Gaat namelijk voornamelijk ook over de gebruikers ervaringen, die worden weer gedaan door jullie, niet door iemand die veelal achter de pc zit.

bedankt
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)